SUPERJANNE Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 japp den tid den sorg... er så lenge til man får kjøpt denne at jeg ikke gidder begynne å skru inn hjernen på denne enda... blir bare søvnproblem og ødelagdt jul... Lenke til kommentar
jac Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Men er det sånn med den GPS greia som en vanlig GPS da?Kan man finne ut hastighet osv.? kan man sende koordinater til hverandre for å f.eks finne fram til hverandre? 6976090[/snapback] Selvfølgelig.. Er ikke noe halvhjerta tulle-GPS.. Og uansett, du har jo masse tredjepartsprogramvare å benytte om du ikke trives med den standard programvaren. 6976371[/snapback] Det var godt å høre Fryktet at det var en tilsvarende GPS slik som den i SX75 Altså bare en ren bil-GPS og fullstendig ubrukbar på alle andre bruksområder...... Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 slideren er fullt ut manuell på N95. 6982249[/snapback] Om det er noen fra Nokia som leser dette: Hold dere til candybar telefoner. Dere evner ikke å lage slidetelefoner! Har løst problemet med skrangling på min N80 med svart teip, får vel investere i hvit teip før jeg kjøper meg N95 da.. Og der må den jo teipes i begge endre pga det geniale "la oss skyve telefonen i alle retninger" designet. Hva med å skyve telefonen til høyre og venstre også? Der kunne dere jo fått plass til f.eks. knapper til gps-navigasjon på høyre side og avanserte kamerataster (zoom o.l.) på venstre? En god ide til en N95 Navi Edition som trolig er lansert omtrent en uke etter at N95 har nådd butikkhyllene. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 slideren er fullt ut manuell på N95. 6982249[/snapback] Om det er noen fra Nokia som leser dette: Hold dere til candybar telefoner. Dere evner ikke å lage slidetelefoner! Har løst problemet med skrangling på min N80 med svart teip, får vel investere i hvit teip før jeg kjøper meg N95 da.. Og der må den jo teipes i begge endre pga det geniale "la oss skyve telefonen i alle retninger" designet. Hva med å skyve telefonen til høyre og venstre også? Der kunne dere jo fått plass til f.eks. knapper til gps-navigasjon på høyre side og avanserte kamerataster (zoom o.l.) på venstre? En god ide til en N95 Navi Edition som trolig er lansert omtrent en uke etter at N95 har nådd butikkhyllene. 6983116[/snapback] Hehe, du var inne på mye bra der SE kom seg jo etterhvert på joystick så nokia kommer seg sikkert på lider etterhvert de og. Lenke til kommentar
genser Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Siden det åpenbart er noe galt med din slider, hvorfor ikke da kreve å få den reparert? Enig i at slarken kunne vært borte, men det er aldri noe jeg legger merke til lenger. Bare bittelitt slark. Liker i hvert fall den manuelle slideren på N80 langt bedre enn halvautomatisk på 6280. edit: Håper forsåvidt også på en non-slider utave. Regner med at det kommer både en variant som har mer direkte blikk på kamera (som N73 i forhold til N80) og en E-variant (E95? ) helt uten kamera. Gleder meg i hvert fall veldig til E-serien kommer med matchende specs.. Endret 2. oktober 2006 av arehei Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Siden det åpenbart er noe galt med din slider, hvorfor ikke da kreve å få den reparert? 6983445[/snapback] Been there, done that.. Telehuset er enige i at det ikke skal være sånn, men ingen evner så langt å fikse problemet.. E-serie telefon med samme spec hadde vært übernajs. Kunne ofret kameradelen for det, har kompaktkamera som fliser rassen av samtlige kameratelefoner uansett. Men den måtte vært liten av størrelse. Mindre enn E61 for å si det sånn. Lenke til kommentar
zand Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Så på N95 i går og slideren satt som et skudd. Overhodet ikke noe slark. Den kjentes like gjennomført ut som slideren til skjermen på 8800. Tok noen bilder av den. De er lagt ut på Symbian.no. Er noen bilder av N75 også. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Det som er rart er at den eldgamle slideren 7650 hadde en helt perfekt skyvemekanisme. Det var overhode ingenting å utsette på den! Hva gikk galt nokia?? Har løst problemet med skrangling på min N80 med svart teip6983116[/snapback] Hvordan klarte du det? Har litt slark på min også. Ikke mye, men det er merkbart. Hadde vært utrolig greit med en liten guide Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Teip trikset er like enkelt som det er banalt og det har vist seg svært effektivt. Alt du trenger er svart el-teip (gjør seg best på pearl black om ikke annet) og saks/skarp kniv. 1. Teip en stripe teip på et helt javnt underlag, lengden på teipbiten må være lenger enn den synlige delen av toppdekselet når telefonen er åpen. Unngå å "strekke" teipen, dra den forsiktig av rullen slik at den beholder bredden og tykkelsen sin. 2. Teip en ny stripe teip oppå den første stripen. Stryk den på så den blir glatt og kant-i-kant. Vær her varsom på at luftbobler raskt forekommer, og vær nok en gang forsiktig med å strekke teipen. 3. Dra den nå tykke teipbiten av overflaten du teipet den på og klipp den rett av i den ene enden slik at teipen er kant-i-kant i 3 av 4 kanter. Pass på at den resterende teipstripen fremdeles er lengre enn den synlige baksiden av det øvre dekselet i åpen tilstand! --- Ta frem telefonen og skyv den åpen! Legg den så med baksiden opp. --- 4. Nå begynte jeg å teipe ved å legge kortenden som jeg klipte kant-i-kant i punkt 3 så langt ned på den synlige delen av toppdekselet som mulig, samtdidig så sentrert mot midten av telefonen som mulig. Teipstripen skal sitte loddrett på telefonen fra bunnen til toppen på det øvre dekselet. Jeg klarte å lure den nedre kortenden på teipbiten litt innunder det bakre dekselet slik at jeg ikke ser hvor teipbiten starter. Pass på å ikke få luftbobler. 5. Bruk saksa/kniven til å klippe/skjære av teipbiten i toppenden av det øvre dekselet slik at den siste kanten blir javn med toppen på telefonen. Telefonen min blei tight og fin, og teipbiten kommer bare til syne når telefonen er åpen, men da som en svart loddrett stripe, pent beskjært, som like gjerne kunne sittet der originalt fa Nokia.. Endret 8. oktober 2006 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
V!king1 Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Teip trikset.... 7027895[/snapback] Aha! Prøvde med litt forsjellige typer teip jeg. Dette "trikset" fikser bare slarken oppe på telefonen da, ikke nederst del, der jeg har mest slark. Når man setter teip der bak, så blir slideren tungere. Med to lag teip ble den litt for "tung" for min del, ivertfall med gråteipen. Bruker nå to merkelappen på hverandre, farget i sort med sprittysj. Sjedde noe merkelig også når jeg holdt på: Etter litt testing, når all teip var av, var plutselig slideren helt på tryne! Var som om noe satt fast inni sliderene. Etter litt "jokking" kom det fram en brun liten firkanta teipbit. Ligner ikke litt på noen av de teipene jeg har prøvd. Så lurer litt på om dette kommer fra telefonens "innmat", eller om den har komt seg ditt for lenge siden å ligget "fint". Vet ikke om andre med har det, men jeg har hatt slark i batteridekselet også. Brukte bare litt gråteip der og nå er den perfekt! Trist å si det men dette er ikke den første nokiaen jeg har teipa Jeezes, ser nå at dette er tråden for N95, ikke tips og triks tråden for N80. Jaja, dere som var så off topic lenger oppe lurte meg Moderator kan gjerne flytte posten min og bjørnar til N8+ tråden Endret 12. oktober 2006 av Atropin Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 slideren er fullt ut manuell på N95. 6982249[/snapback] Heldigvis er dette feil! Var på electroworld messa i går og fikk krangla meg til å kjenne litt på N95 prototypen som sto i monteret til Nokia. Slideren er halvmanuell, dvs fjærbelastet av noe slag. MEN, den kommer allikevel til å bli ett helvete å ha i lomma.. Putta den i lomma, og det var ikke akkurat en fryd å kjenne hvordan den åpna seg fra side til side (førsrt mp3 spiller, så telefon, så mp3 spiller, så telefon...) Men den føltes thight! Ikke en slark å hente! Og jeg digger beskyttelsen over kameralinsa, savner den på min N80.. Lenke til kommentar
genser Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Vet du skriver prototype, men bare så det er klart, det var en prototype og ikke en dummy du prøvde? Ikke at man skal legge mye vekt på noen av delene 5-6 mnd før launch uansett, men er en liten forskjell.. Leit å høre at den ikke får manuell slider slik som på N80. Lenke til kommentar
zand Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Har prøvd prototypen selv og jeg synes slideren på N95 med den fjærmekanismen var mye bedre enn den manuelle slideren på N80. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Vet du skriver prototype, men bare så det er klart, det var en prototype og ikke en dummy du prøvde? Ikke at man skal legge mye vekt på noen av delene 5-6 mnd før launch uansett, men er en liten forskjell.. Leit å høre at den ikke får manuell slider slik som på N80. 7063219[/snapback] Skriver og mener prototype. The real thing! Det føltes fantastisk.. Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Har selv vært og sett denne på Electroworld messa, og må si at denne telefonen er rett og slett phet Det som slo meg først, var den store skjermen i forhold til N80, samt at den også er tynnere (og kanskje mindre generelt?, så den bare i monteret). Denne må jeg nok bare ha Eneste aberet må være at battrerikapasiteten blir sannsynligvis mindre enn på N80, og da må man jo snart ha med seg bilbatteri på ryggen, for å få brukt telefonen Endret 14. oktober 2006 av Chivas Lenke til kommentar
usmans Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 har sett og tatt på denne telefonen på electroworld helt genialt må jeg si .... den føles ikke stor i det hele tatt og slideren er etter det jeg mener perfekt... må si det er genialt med de multimedia knappene på siden..... man får følelsen av luskus når man holder den Lenke til kommentar
TheBassMan Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Har også vært på elektro messa, fikk se å holdt på N95. Et flott stykke mobil er det, sikkelig tekno vedunder Den var overaskende lett å liten i forhold til det jeg trodde den skulle være Skjermen på den er helt konge, det var bare døds stilig når man kunne slide den begge veier. Slik at man fikk se multimedia knappene, eller tastaturet. Den slida fantastisk bra Denne mobilen skal jeg helt garantert vente på å ha Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg leser forøvrig at batterikapasiteten på N95 er oppgitt til 8,5 dager standby. Yeah right, tenker jeg da. Den kommer til å bruke mer strøm enn en N80 (som oppgis til 8 dager), og den kan da umulig ha en standby på mer enn ett par dager. Min egen erfaring med N80 er at jeg_må_lade hver eneste natt hvis jeg skal kunne ha den på døgnet rundt. Og jeg har hatt dager uten en eneste samtale, og kanskje maks 5 meldinger. Like fullt må den lades hver dag Dette er nok noe Nokia seriøst bør gjøre noe med, før de putter enda mer stæsj i telefonene sine... Lenke til kommentar
genser Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Standby-tid er når mobilen ligger rolig uten bruk, i full dekning. Hver gang du tafser litt på mobilen, går litt inn på menyer osv. tapper det langt mer på batteriet enn når den ligger der med skjermen av. Uten bruk holder min N80 i minst 5 dager under dårlige dekningsforhold. Mulig mer.. Med tanke på at i standby er skjerm, gps og lignende skrudd av er det da ingen grunn til at den skal ha lavere standbytid enn N80. Men ikke misforstå meg: Er absolutt enig i at dette må forbedres.. Lite viktig for meg, men det er klart at batteri betyr mye for mange. Lenke til kommentar
Bache83 Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Ser ikke ut til N95 heller har skikkelig blitz? Dette irriterer meg sterkt!! For at bilder skal bli bra inne må man ha skikkelig blitz, slik som K800i har. Nei, jeg holder nok fast ved min N80 en stund til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå