Gå til innhold

Nokia N95 lansert!


AKIRAx77

Anbefalte innlegg

Aldri hørt om noen sånne spill. Men javaspillene jeg snakker om strekkes i hvert fall ikke og du kan godt ha en widescreen mobil uten at bilde blir pixelert. Du vil bare se mer av brettet til venstre/høyre.

6953652[/snapback]

 

Ikke spill, men har hørt om programmer som kan gi fullskjerm. Jeg vil ihvertfall foretrekke å ha applikasjoner i fullskjerm, noe som sjelden går med 352x416-oppløsning da den ikke er helt kompatibel med QVGA, bra nokia også har innsett at QVGA er veien å gå! Gleder meg uansett til VGA :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Misforstå meg rett. Det er ikke standarden jeg ikke liker, det er at de går tilbake på oppløsningen som er skuffende.. Som nevnt tidligere er det dobbelt så høy oppløsning på 352x416 som på 240x320. Ser frem til gode skjermer på 4:3 formen! Det er en greiere standard på mange måter, selv om jeg ikke ser problemet med N80 standarden.

 

Helt ok at N95 får den beste QVGA skjermen til nå, men det hjelper på en måte ikke. ;) QVGA er QVGA.

 

Gjetter på de to tingene man vil få å utsette på denne telefonen:

- Batterikapasiteten, omfg den kommer til å suge hardt..3,5G, WiFi, GPS osv?! Om Nokia tenker igjennom ting er det mulig telefonen leveres med to batterier og lader/ stand så man kan lade batteriet uten at det sitter i telefonen (som på 8800).

- Slark i slideren. En slider som skal skli begge veier? Er vi uheldige kommer denne til å skrangle i lomma når vi går! :!:

 

Kort uppsummert: N80 feilene i grovere utgaver.. Å bruke telefonen min når jeg ikke drar ut tastaturet er jo ordentlig frustrerende. Det fungerer jo helt fint, men det ødelegger soliditetsinntrykket at den småskrangler. And don't get me started on battery stamina..

Lenke til kommentar
Misforstå meg rett. Det er ikke standarden jeg ikke liker, det er at de går tilbake på oppløsningen som er skuffende.. Som nevnt tidligere er det dobbelt så høy oppløsning på 352x416 som på 240x320. Ser frem til gode skjermer på 4:3 formen! Det er en greiere standard på mange måter, selv om jeg ikke ser problemet med N80 standarden.

 

Helt ok at N95 får den beste QVGA skjermen til nå, men det hjelper på en måte ikke.  ;) QVGA er QVGA.

 

Gjetter på de to tingene man vil få å utsette på denne telefonen:

- Batterikapasiteten, omfg den kommer til å suge hardt..3,5G, WiFi, GPS osv?! Om Nokia tenker igjennom ting er det mulig telefonen leveres med to batterier og lader/ stand så man kan lade batteriet uten at det sitter i telefonen (som på 8800).

- Slark i slideren. En slider som skal skli begge veier? Er vi uheldige kommer denne til å skrangle i lomma når vi går!  :!:

6956580[/snapback]

Jeg forstår og er helt enig, hadde gjort seg med VGA, men tror både pris og strømforbruk vanskeliggjør det. Hadde N80-standarden vært 3:4 hadde jeg ikke hatt noe imot den, 300x400 er f.eks en god oppløsning, problemet er forholdstallet som ikke gir mening, bedre omd et hadde vært kvadratisk.

 

Håper virkelig den endelige versjonen får et litt kraftigere batteri, 950 er i minste laget ja.

Lenke til kommentar
Gjetter på de to tingene man vil få å utsette på denne telefonen:

- Batterikapasiteten, omfg den kommer til å suge hardt..3,5G, WiFi, GPS osv?! Om Nokia tenker igjennom ting er det mulig telefonen leveres med to batterier og lader/ stand så man kan lade batteriet uten at det sitter i telefonen (som på 8800).

- Slark i slideren. En slider som skal skli begge veier? Er vi uheldige kommer denne til å skrangle i lomma når vi går!  :!:

6956580[/snapback]

Et ekstra batteri hadde vært genialt. Rart Nokia ikke har gjort dette når de ofte sliter med dårlig batteritid.
Lenke til kommentar
Det mest interessante var det som ser ut som en 3,5 mm-port :)

6962747[/snapback]

 

Ser det ut som jeg ringet rundt 3.5mm utgangen? :hmm:

Jeg tenkte på den knappen jeg ringet rundt.

 

Men det ser ut som en knapp da den dere sier er en ir-sender/mottaker...

6964690[/snapback]

Det er samme som på n73, ser helt likt ut, og det er IR port.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...