Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kundeservice og bredbåndsleverandører.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok.. noen vil sikkert hate meg max for dette innlegget.. men det jeg skriver er ikke tull!

 

Telenor. Ikke billigst, ikke den beste/raskeste linja, men når du rapporterer feil gir de deg en 3-dagers lovnad om rettelse. Den har de klart å overholde hos meg, til og med når jeg rapporterte feilen på en fredag ettermiddag. Det er ikke alle som liker den automatiske telefonsvareren, men takler du den er det raskt og enkelt å varsle om feil iallefall. Videre kan du også sende epost til kundeservice, og de svarer vanligvis innen 3 dager. Høflig er de også.

 

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men det kan være verdt å se på canaldigital sitt pakketilbud (men jeg aner ikke hvordan kundeservice er der). Synkrone linjer er søtt. :dribble:

 

NextGenTel vil iallefall jeg holde meg milevis unna. Selv ventet jeg i mange måneder på å få nett hos dem da jeg flytta (og flytta abonnementet), til slutt gav jeg opp. Ifølge bekjente funker NGT bra så lenge linja holder og du ikke trenger kundeservice.

Lenke til kommentar
Hvem skal jeg velge?

6942667[/snapback]

Jeg har Nextgentel og er fornøyd med de :yes:

Problemet er som du sier at ting kan ta tid hvis feil oppstår.

NGT har tidligere vært en av "værstingene" når det gjelder ventetid på kundeservice, men de har bedret seg betraktelig og de hjelper deg hvis du ber om det og ringer tilbake hvis ting tar tid.

De har meget gunstige priser på sine tjenester og fungerer bra hvis du bor sentralt.

Ventelo-bluecom har også fornuftige priser, men der er det til tider mye rot og du må f.eks. betale for å få ny router hvis det er feil på denne.. (ref kompis)

Telenor derimot har tidligere "lurt" kundene sine med merpriser for mengde en laster ned.. de gjør ikke det lenger. De har noe høyere priser og de driver massiv markedsføring som de må få dekket inn. Ok, som du sikkert har forstått, har jeg ingen ting til overs for telenor!

Men sånn rent saklig har dette med hvor du bor, det kan være lurt å velge en som har god dekning og er stabil. Jeg hadde valgt NGT.

 

Lykke til med valget :thumbup:

Endret av grebnord
Lenke til kommentar

Offtopic: Har nettop bestillt flytting av bredbåndet. Flytter inn 1 okt i ny leilighet. Flytting skjer 23 okt. Det er ganske lang tid uten internett. Rart at det skal ta så lang tid.

6947630[/snapback]

 

Når en velger flytting på NGTs hjemmeside, kan man velge flyttedato selv.. Når jeg flyttet tok det flere uker fordi jeg ikke gjorde dette..

For NGT er det, i de fleste tilfeller, bare noen få tastetrykk..

 

VinterUlv:

NGT har vel ikke noen garanti for rettelse, men det tar skjeldent mer enn en dag, hvis en ikke må bytte router da. Da tar det tiden posten bruker :)

Lenke til kommentar

NGT har jeg gode erfaringer med. Hadde litt lav hastighet i et par uker, sendte mail en dag og fikk svar veldig fort (sendte mail en søndag og fikk svar på mandag formiddag) om at de hadde gjort endringer på linja mi. Da hadde jeg fått tilbake 6,5mbit hastighet (var nede i 5,5mbit en periode). Grunnen til at jeg valgte NGT var rett og slett fordi de har Studentavtale med HIVE der jeg er student og da sparer jeg 100,- mnd ;)

Lenke til kommentar

Jeg takker for alle gode innspill så langt!

En sendte meg en melding av en type jeg ikke har vært borti tidligere derfor forsvant den før jeg fikk lest innholdet.

 

Canaldigital kan jeg ikke benytte og Telenor har brent sine broer hos meg.

 

NextGenTel som flere anbefaler hadde ord på seg å ha landets dårligste kundeservice. Noen venner bekrefter dette mens andre gjør det ikke.

Mulig de har foretatt visse forbedringer.

 

Av innkommende tips gjenstår Frewave som jeg skal sjekke nermere , men jeg har ingen tilbakemelding på kundeservicen til firmaet.

 

Jeg har hørt om ICE. Hvordan er de?

 

Videre inspill motas med takk.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt noen problemer med NextgenTel. De virker seriøse og kundeservice på mail er ihvertfall bra! Bluecom har jeg hatt tidligere, de hadde også god kundeservice og bra kvalitet på linjene. Telenor er hittil det meste useriøse selskapet jeg har vært borti. Etter jeg avsluttet kontrakte med de etter vel 2-3 år og hadde sendt inn utstyret måtte jeg betale for ytterligere 3 mnd. 5-6 telefoner og mange timer i telefonkø til kundeservice hjalp ikke. Telenor burde være aller siste utvei :p

 

Når det gjelder kundeservice, om den er dårlig eller ikke tror jeg kan komme litt på hvilken tone man bruker på telefon eller i mail. Bruk en hyggelig tone og kundeservice vil være med hjelpsom med problemene. Jeg tror den dårlige omtalen NGT fikk tidligere har gjort at de har insett at kundeservice er viktig. :p

Lenke til kommentar

Offtopic: Har nettop bestillt flytting av bredbåndet. Flytter inn 1 okt i ny leilighet. Flytting skjer 23 okt. Det er ganske lang tid uten internett. Rart at det skal ta så lang tid.

6947630[/snapback]

 

Når en velger flytting på NGTs hjemmeside, kan man velge flyttedato selv.. Når jeg flyttet tok det flere uker fordi jeg ikke gjorde dette..

For NGT er det, i de fleste tilfeller, bare noen få tastetrykk..

 

VinterUlv:

NGT har vel ikke noen garanti for rettelse, men det tar skjeldent mer enn en dag, hvis en ikke må bytte router da. Da tar det tiden posten bruker :)

6948425[/snapback]

 

Hvis du selv går inn på flytte menyen. Så kan du bare velge en dato som er tre uker fram i tid. Dette visste jeg ikke om. Men har ikke hatt mulighet til å gjøre det før siden jeg fikk leiligheten sånn plutselig.

 

Men kan jeg ringe de å høre om de kan gjøre det fortere.

Lenke til kommentar

Når det gjelder kunderservice så er ikke Ventelo Bluecom og anbefale...Etter at Ventelo kom inn i bildet og flyttet alt til Kristiandsand så har det ikke vært mulig og få skikkelig hjelp fra supporten...Virker som om de har tatt folk rett inn fra gata og satt i supporten....Men jeg ville styrt unna de hvis jeg var deg... :thumbup:

Lenke til kommentar

Takker Znoken for nyttig info og god grunn til å holde seg vekk.

 

Selv har jeg benyttet Combitell som forsåvidt er ok , men kundeservice følger ikke opp innkommende saker etter min vurdering og det er svært frustrerende.

Er det flere som har nyttig info om tema?

Takker for all info som kommer.

Lenke til kommentar
Når det gjelder kunderservice så er ikke Ventelo Bluecom og anbefale...Etter at Ventelo kom inn i bildet og flyttet alt til Kristiandsand så har det ikke vært mulig og få skikkelig hjelp fra supporten[...]

 

Ventelo Bluecom er blitt min ISP gjennom at jeg bestillte VoIP+ADSL fra TeleVoiP (som er kun ADSL-reseller). Til nå kan jeg ikke klage på responstiden til kundeservicen. Svaret fra [email protected] tok altid bare noen få timer. Rekord var 22 minutter på en lørdag. Aller første gang prøvde jeg [email protected] men derfra fikk jeg aldri noe svar.

Lenke til kommentar

... men der er det til tider mye rot og du må f.eks. betale for å få ny router hvis det er feil på denne.. (ref kompis)

...

6942797[/snapback]

 

Mitt modem røyk i lynet, jeg ringte dem og de sendte meg nytt iløpet av et par dager, uten kostnad. :)

Måtte dog vente en stund i telefonkø før jeg kom frem. Syns ikke det er så farlig så lenge man får god hjelp når man først kommer gjennom.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri hatt noen problemer med NextgenTel. De virker seriøse og kundeservice på mail er ihvertfall bra!

 

Det er kanskje hvis du får den hjelpen du trenger i første mail? For det virker som man sender helt random der, ikke peil på hvem man snakker med og "første til mølla" svarer på henvendelser.

 

Sitter akkurat og irriterer meg over dette nå.

Sendte etpar mailer med (må ha vært samme person) også la jeg med endel info i nr3 og fikk ett helt hjernedødt svar tilbake, tydeligvis fra en annen person. :mad:

 

En annen ting er at jeg ble ufrivillig koblet om til en sentral som ikke har NGT's utstyr og sitter nå på en superkjip "telenor-ngt-linje".

 

Poenget med det var at jeg skulle komme til en sentral nærmere meg og fyren sier nå at jeg er 4km unna sentralen, bor midt i byen og hadde kort strekk før.

 

Er ikke akkurat helt fornøyd for å si det mildt.

 

Bare surr og rot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...