Gå til innhold

DDR2 på 1200 MHz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må innrømme at jeg føler meg ganske blank på temaet Timings. Hvis CAS Latency er 2, betyr det at det kreves 2 klokkesykluser før data transporteres? Hvis CAS Latency er 4 på DDR2 minnebrikker så kreves det da kanskje 4 klokkesykluser før data transporteres?

Og er det da kun frekvensen som avgjør at DDR2 klarer å levere data hurtigere på CAS 4 i forhold til om at DDR minnebrikker leverer med CAS 2 innstillinger?

Det var den enkleste måten jeg klarte å stille spørsmålet på, denne gang.

6948662[/snapback]

Det er et godt stillt spørsmål og du har egentlig svart rett på det i samme slengen :)

DDR2-800 har en klokkehastighet på 400 MHz på minnebussen og dermed 2,5 nanosekunder (ns) klokkesykluser. CL4 indikerer at responstiden før data sendes tilbake er på 4 klokkesykluser. 4 klokkesykluser av 2,5ns blir til sammen 10ns.

DDR-400 har en klokkehastighet på 200 MHz på minnebussen og dermed 5 nanosekunder (ns) klokkesykluser. CL2 indikerer at responstiden før data sendes tilbake er på 2 klokkesykluser. 2 klokkesykluser av 5ns blir til sammen 10ns.

Ergo er responstiden på disse to brikkene like selv om tallet bak CL er ulikt.

spetter: Jeg tror DDR2-800 (eller kanskje DDR2-1066) blir siste standariserte hastighet på DDR2. Men det kommer sikkert entusiastminne på DDR2-1333 eller kanskje mer. DDR3 skal starte på 800 og har planlagte offisielle hastigheter på 800, 1066, 1333 og 1600. Overklokkingsminne vil komme opp i minst DDR3-2000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...