Millmax Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Bestilte nytt skjermkort og PSU fra komplett forrige uke. Betalte ved VISA. Fikk sporingsnr til posten. Siste aktivitet derfra er fredag 22.09 kl 18:44 da den var på omlastingsterminalen i Oslo. Fikk hentelapp i postkassa på lørdag, men på butikken har ingen sett noe til pakka. I dag er status fremdeles det samme. Hva i alle dager gjør jeg med dette? Noen som har tilsvarende erfaringer? Lenke til kommentar
MaxPayne Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Bestilte nytt skjermkort og PSU fra komplett forrige uke. Betalte ved VISA. Fikk sporingsnr til posten. Siste aktivitet derfra er fredag 22.09 kl 18:44 da den var på omlastingsterminalen i Oslo. Fikk hentelapp i postkassa på lørdag, men på butikken har ingen sett noe til pakka. I dag er status fremdeles det samme. Hva i alle dager gjør jeg med dette? Noen som har tilsvarende erfaringer? 6942122[/snapback] det har skjedd meg også. Jeg tok bare kontakt med firmaet jeg hadde kjøpt varen hos og de sjekka litt med posten før de samme dag sendte meg ny vare. Legg gjerne på litt og si at dette var en gave til søstra di eller noe sånnt, slik at de skjønner at det haster. Endret 26. september 2006 av MaxPayne Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Bestilte nytt skjermkort og PSU fra komplett forrige uke. Betalte ved VISA. Fikk sporingsnr til posten. Siste aktivitet derfra er fredag 22.09 kl 18:44 da den var på omlastingsterminalen i Oslo. Fikk hentelapp i postkassa på lørdag, men på butikken har ingen sett noe til pakka. I dag er status fremdeles det samme. Hva i alle dager gjør jeg med dette? Noen som har tilsvarende erfaringer? 6942122[/snapback] det har skjedd meg også. Jeg tok bare kontakt med firmaet jeg hadde kjøpt varen hos og de sjekka litt med posten før de samme dag sendte meg ny vare. Legg gjerne på litt og si at dette var en gave til søstra di eller noe sånnt, slik at de skjønner at det haster. 6942171[/snapback] Bør da virkelig ikke være nødvendig å lyve for å få det raskere. Bare si at dette er viktige komponeneter som du trenger fortere enn svint, og at du ikke er fornøyd med hendelsen. Pakker skal ikke kunne forsvinne og du kan bare ringe til posten etterpå og forklare alt, og si at dette ikke er bra nok! edit: litt omrokkering. Endret 26. september 2006 av zeltex Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Hva i alle dager gjør jeg med dette? 6942122[/snapback] Du ringer 810 00 710 Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Postens kundeservice ber meg vente et par dager for å se om den dukker opp før de registrerer "savnet pakke-sak". Deretter er det bare å vente i 14 dager mens de behandler saken. I praksis betyr vel det at jeg må vente en måneds tid før jeg får noen avklaring. Blir det til at jeg får tilbake pengene får jeg vel de til julegavetider. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Postens kundeservice ber meg vente et par dager for å se om den dukker opp før de registrerer "savnet pakke-sak". Deretter er det bare å vente i 14 dager mens de behandler saken. I praksis betyr vel det at jeg må vente en måneds tid før jeg får noen avklaring. Blir det til at jeg får tilbake pengene får jeg vel de til julegavetider. 6942471[/snapback] Som skrevet før, kontakt butikken, og hør med de (om to dager). Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Komplett er kontaktet, der skulle en av de ansatte undersøke med Posten. Holdere dere oppdatert :-) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Komplett er kontaktet, der skulle en av de ansatte undersøke med Posten. Holdere dere oppdatert :-) 6942568[/snapback] Samme skjedde med meg forrige uke,jeg kotaktet Psdata og de tok saken med en gang, alt var løst på 3 dager og jeg fikk det jeg trengte . Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Nå der det jaggu ut til at de har sendt nye deler. Har iallefall fått ny bekreftelse. Tør ikke helt håpe ennå, men det er lys i tunnellen Lenke til kommentar
Rune69 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Undertegnede har også mistet en pakke. Infocare sendte ut en reparert pc til meg, den kom ikke lengre i "postpakke"-systemet enn at Posten fikk registrert at den var innlevert. Så forsvant den. Det tok 2-3 uker før Posten innrømmet å ha driti på draget, men Infocare ordnet saken ved at de sendte meg en lik modell. I samme slengen under samtale med Posten kundesenter fikk jeg høre at de bare er ansvarlige for noen stakkarslige kroner pr. kilo når pakkene sendes som standard (servicepakke). Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Hva sier lovverket om når kunden overtar anvaret for varen? Det er vel ikke idet bedriften overleverer til Posten? (Selv om det sikkert er de som påstår det og...) Da koker det vel ned til at "noen stakkarslige kroner pr kilo" er en sak mellom Komplett og Posten. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Du overtar ansvaret når du henter pakken på postkontoret. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Nå har dette også skjedd meg. Men jeg har ikke bestilt noe fra en nettbutikk e.l Jeg solgte noe på finn.no og sendte pakken for en uke siden. Siden da har mottaker fått hentelapp, men når han skal hente den så har ikke det lokale postkontoret sett noe til pakken. Siste registrering var at den var på en omlastingsterminal i Oslo. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Posten har estatningsansvar for opptill 10 000 kroner på vanlig norgespakke. Dette gjelder uavhengig av vekten på pakka. Dette er hvertfall informasjonen jeg fikk fra posten da jeg fikk jobb i en butikk som hadde post i butikk. Dette er også posten sin feil og de har hversågod å betale ut og fikse dette fort som faen. jeg hadde hvertfall hatt en lang, ikke-vennlig samtale med postens ansatte hadde dette hendt meg. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Posten har estatningsansvar for opptill 10 000 kroner på vanlig norgespakke. Dette gjelder uavhengig av vekten på pakka. 6964065[/snapback] Jepp, men ikke bedriftspakke og servicepakke Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Posten har estatningsansvar for opptill 10 000 kroner på vanlig norgespakke. Dette gjelder uavhengig av vekten på pakka. 6964065[/snapback] Jepp, men ikke bedriftspakke og servicepakke 6964111[/snapback] Det er jo fullstendig uholdbart. Da kan jo postansatte stjele som ravner uten å risikere noe særlig siden arbeidsgiver vil være lite motivert for å finne årsaken til forsvunne pakker. CD Lenke til kommentar
spaakh Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) "Det er jo fullstendig uholdbart. Da kan jo postansatte stjele som ravner uten å risikere noe særlig siden arbeidsgiver vil være lite motivert for å finne årsaken til forsvunne pakker." -CD Posten ser ikke mellom fingrene på ansatte som stjeler... Det blir jo tatt noen som stjeler innimellom så det jobbes med saken, men det ser, følge denne tråden, ut til at Posten må forbedre sine rutiner vesentlig mtp ansatte som stjeler . Skulle gjerne sett en oversikt over hvor mange pakker som forsvinner årlig og hvor i transporten de forsvinner. Har selv jobbet i tilknytning til en av postens transportsentraler, og det er jo ikke vanskelig å ta med seg en ekstra pakke når man skal ut på runden og så evt dumpe den en plass og hente den senere. Sånn er det jo dessverre når man skal fordele noen tusen pakker daglig. Ellers er det vel ikke så vanskelig for ansatte på butikker å få med seg noen varer heller. edit: sitattrøbbel Endret 29. september 2006 av spaakh Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Velkommen etter sier jeg bare.. Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Skal ikke si noe helt sikkert.. men man har da hørt rykter om utro ansatte som stjeler pakker som kommer fra bl.a de kjente netbutikkene. Ofte sender netbutikker ting i originalembalasjen.. da er det vel klart at for noen som kommer fra andre kår, og ser en laptop eller lignende som er kjapt verdt 10 15 tusen, at det er fristende å aldri registrere den videre.. Synes posten burde ta å rydde opp i det. har vært mye snakk om det før.. men begynner vel bli slapt igjen (uten at jeg har noe fakta, er kun løse spekulasjoner) Jeg har forresten en pakke jeg just sendte, godt inpakka i norgespakke oppkrav. Sender hentet ut pakken og den var seff skada i transport, han klandra ikke meg for maskina var godt embalert. tok og bilde før jeg sendte.. og i tillegg til det så er det gått en måned uten at jeg har fått oppkravspenga.. så blir nok å ringe kundeservice og tordne litt igjen Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Posten er genial. For 3 dager siden fant jeg en pakke som var for stor for postkassen hengende i en feit strikk i buska over postkassa. Postkassen er 10-15 meter fra hovedveien. De kunne like godt skilta pakken min fra veien. Pakken hang der til tross for at det var folk hjemme hele dagen, og at posten har sagt de ikke tar med seg pakker som er for store for postkassene... At pakker blir borte er ikke rart i det hele tatt. Forrige pakke ble borte på den hele 1 km lange veien fra sortering til posthus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå