Konsen Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Håper noen kan hjelpe meg med dette: Har nettopp bygd meg en maskin, men sliter med et problem som ikke er til å leve med. Maskinen restarter seg selv helt uten grunn. Dette kan skje alt fra 5 min – 2 timer etter at den er slått på, eller har foretatt en restart. Det ser ikke ut som om det har noe å si hva maskinen jobber med. Maskinen har følgende oppsett: - ASUSP4PE/L/GD Hovedkort - Intel Pentium 4 2,53 GHZ - 2 x TwinMOS PC2700 DDR 512 MB CL 2,5 - WD 120GB (Spes. edition) Darddisk - Plextor CD-brenner (48x/24x/48x) - Pioneer DVD-spiller - Chieftech DX-01SL-D Miditower 360W - XP Home edition operativsystem - Gammelt PCI grafikkort Cirrus Logic, Venter på Hercules ATI9700PRO Som dere ser er det eneste ”unormale” med denne maskinen skjermkortet som midlertidig er satt inn. Temperaturen er stabilt på 36-38 grader ifølge ASUS-probe (Program som fulgte med hovedkortet), så den skulle ikke ha noe å si. Konsen Lenke til kommentar
Osram Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Har akkurat satt sammen en maskin jeg også med nogenlunde samme spesifikasjoner (Asus P4PE, 2,4 GHz, samme brenner, Gainward GeForce 4 4200 TI, IBM disker) og har opplevd akkurat det samme flere ganger, særlig i går kveld. Da slo den seg av flere ganger i forbindelse med at jeg brukte WinMX og Asus Bios-update. Det skjedde spesielt etter at jeg hadde installert USB driverene fra Asus-cden og inf-driverene fra Intel. Kan selvsagt ha noe med det å gjøre men det høres litt mystisk ut. Skal prøve å laste ned nyere inf-drivere fra Intel og se om det kan ha noe med det å gjøre. Lenke til kommentar
Konsen Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 Takk for responsen. Skal senere i kveld se litt på dette jeg også. Skal holde deg oppdatert hvis jeg finner ut noe. Har i tillegg et tilsvarende problem: For å logge meg på internett bruker jeg en Siemens Gigaset 4170 basestasjon som ISDN-modem. Denne har jeg tilkoplet via en av USB-portene. Nesten hver gang jeg er inne på internett får jeg en ”hyggelig” blå skjerm med beskjed om at windows har oppdaget en kritisk feil og vil bli avsluttet (Meld i kortversjon). Resultat: må restarte maskinen. I meldingen er det bl.a. referert til NDIS.SYS – filen som vistnok har med nettverksting å gjøre. Skal prøve å oppdatere programvaren fra Siemens for å se om dette hjelper. Konsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå