Gå til innhold

Blir tvunget til å sitte når de tisser!

Anbefalte innlegg

Det hele ender vel opp med at toalettene blir stengt - penger spart! - og alle får innsatt kateter m/ oppsamlingspose og utlagt tarm .......

Du vil vel fortsatt kunne velge farge på posene, men det er alt.

Jeg blir så oppgitt av at man alltid forlanger at folk skal tilpasse seg bygningene - hvorfor kan man ikke ta utgangspunkt i folkene som skal bruke bygningene og designe bygningene deretter?

Hva er det Undervisningsbygg egentlig bruker pengene sine på?

(Å, vent nå litt ....)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har det seg visst også slik at det er anatomisk sett, bedre for menn å sitte og urinere fordi det tømmer blæren bedre og er blandt annet med på å forhindre blærekatar, kreft osv.

Personlig ser jeg ikke helt problemet her... virker som mange menn føler seg truet eller kuet av å skulle sitte og tisse... latterlig  :!:

6947687[/snapback]

Det er ikke det at man føler seg truet eller kuet av å måtte sitte å tisse. Det er vel heller det at det å stå å tisse er en mye mer lettvint måte å gjøre fra seg på. Og for ikke å snakke om at det er mange som prøver så langt det lar seg gjøre å unngå å komme i kontakt med toalettsetet. Så har vi også de som har problemer med at penis bunner toalettskålen.

Motivene for å stå å tisse finnes i fleng og selv mener jeg at folk må få gjøre fra seg slik de selv ser det best. Men ja, det er bedre anatomisk sett å sitte å tisse. Men hvor mye bedre kan en jo stille spørsmål til. ;)

Lenke til kommentar

Jeg leste bloggen til ei tidligere hjemmehjelp som syntes dette forslaget var veldig bra, for da får man lært guttene til å tisse sittende i tidlig alder. For når gamle mannfolk begynner å li svakere, begynner å riste og gudane vet hva som skjer med gamle folk så pisses det overalt. På gulvet, buksa, veggene, vasken og litt i selve skåla. Og disse vil ikke tisse sittende fordi dei føler at da har dei mista manndommen sin. Men om dei lærer å tisse sittende tidlig så vil ikke det være noe stress å tisse sittende når dei blir gamle og skjelven :-)

Dessuten så er det sunt å tisse sittende. Eneste positive med å tisse stående er at det er kjapt og praktisk. Og alle gutter og menn bommer litt av og til. Særlig etter et par øllere innabords. Noen som har sett dassen på et guttekollektiv? guttedassen på et utested klokka tre? Å pisse stående på toaletter er egentlig bare idiotisk når jeg tenker meg om. Alle burde tisse sittende :-) Der er mer hygienisk, mer renslig og det lukter ikke så jævlig på dass :-) Her har vi noe å lære av muslimene!

Lenke til kommentar
Dessuten så er det sunt å tisse sittende. Eneste positive med å tisse stående er at det er kjapt og praktisk. Og alle gutter og menn bommer litt av og til. Særlig etter et par øllere innabords. Noen som har sett dassen på et guttekollektiv? guttedassen på et utested klokka tre? Å pisse stående på toaletter er egentlig bare idiotisk når jeg tenker meg om. Alle burde tisse sittende :-) Der er mer hygienisk, mer renslig og det lukter ikke så jævlig på dass :-) Her har vi noe å lære av muslimene!

6949432[/snapback]

Jo takk, jeg har vært på alle de overnevnte stedene, la oss si det sånn, jeg er glad det er 3 jenter i kollektivet mitt.

Lenke til kommentar

Som om det skulle være en menneskerett å stå og tisse :!: he he, sitte bak frem på dass ja, hvorfor ikke... synes hele saken er latterlig jeg. Men har en viss forståelse for de som må gjøre rent etter masse unger som ikke klarer å treffe skåla. Og dere skulle bare visst hvor mange voksne menn som ikke klarer heller. Jeg bommer iblandt jeg og, når jeg er full eller nettopp har våkna og skal pisse i mørket. Men så vasker jeg dassen min sjøl da... så kanskje de heller skulle lære ungene å vaske bort piss? Hadde vel blitt skandale av det og tenker jeg. Latterlig og virkelighetsfjernt som samfunnet er blitt.

Det har vel ikke noe med feminisering, men heller det at et hvert dårlig forslag som blir fremmet, kommer fra en kvinne.

Øh... temmelig diskriminerende utsagn spør du meg, men :p Eller hva baserer du egentlig dette på bortsett fra denne saken?

Ville du likt å bli tvunget til å sette deg på et slikt toalett?

Er jo litt sirkulær logikk i det da. For dassen hadde sansyneligvis ikke vært slik om guttene satt og tissa.

Så har vi også de som har problemer med at penis bunner toalettskålen.

lol det er faktisk en mye viktigere sak. Sitter febrilsk og holder på snabelen på offentlige toalett og bøyer den bakover. Redd for å få gonore, hepatitt eller hva pokker andre som har vært der inne har hatt om den gnikker for mye borti skåla :!:

Lenke til kommentar
Igjen et eksempel på at man forsøker å innføre klønete prosedyrer for å kompensere for et dårlig valg av infrastrukturteknologi.

Hæ? Det jeg prøver å si er at det er dumt å bygge et skoletoalett med samme utstyr som en gjennomsnitts leilighet. Det finnes klosettmoduler som både er mye enklere å holde rene med manuelle midler og som kan utstyres med automatiske vaske- & desinfeksjonssystemer. Problem solved. Next case, please.

6942043[/snapback]

100% enig. Dette er antakelig også billigere i lengden.

Når det gjelder oppdragelse av barn så er dette et LANGT dypere tema. Og man skal ikke kimse av dette. Vi har en klar fordel mtp å stå, det holder f.eks. bakterier unna.

Hva med å la vask av toalettene involvere barna?

Lenke til kommentar
Her har vi noe å lære av muslimene!

6949432[/snapback]

Ja mann kan lære så mangt av muslimene, blant annet at snyteskaftet aldri må peke mot Mekka når mann sitter på dassen.

:D

(Et engelsk fengsel måtte snu 285 doer pga. innsatte muslimer)

6949585[/snapback]

Hva er dette seriøst?

Om det er kødd, så går jeg rett på!

Lenke til kommentar

6949432[/snapback]

Ja mann kan lære så mangt av muslimene, blant annet at snyteskaftet aldri må peke mot Mekka når mann sitter på dassen.

6949585[/snapback]

Hva er dette seriøst?

6949633[/snapback]

Det er fakta, var noe om det i norge oxo for en tid siden men finner ikke igjen linken.

http://www.newsmax.com/archives/ic/2006/4/...4751.shtml?s=ic

Lenke til kommentar

6949432[/snapback]

6949585[/snapback]

Hva er dette seriøst?

6949633[/snapback]

serr?

håpern kødder :p lol

Men i stedet for å vinge ungene til å sitte å pisse, hvorfor ikke ha pottetrening med de?

vise hvordan de skal stå best mulig og holden og sikte for å treffe best mulig? :p

Lenke til kommentar

Ser ikke problemet med at de må sitte,da vi alle vet at gutter søler,spes små gutter som synest det er morro å tisse på kanten uten at de tenker over at noen må gjøre rent.

Til de som synest det er latterlig og at rengjøringsfolkene er betalt for å gjøre rent, ja det er de men de er ikke betalt for å rydde etter bevist griseri.

På kontoret har vi også folk som er betalt for å vaske /rydde,gir det meg da retten til å gi F og pisse på gulvet,kaste søplet hvor jeg vil osv osv, nei selvsagt gjør det ikke det .

Lenke til kommentar
Til de som synest det er latterlig og at rengjøringsfolkene er betalt for å gjøre rent, ja det er de men de er ikke betalt for å rydde etter bevist griseri.

På kontoret har vi også folk som er betalt for å vaske /rydde,gir det meg da retten til å gi F og pisse på gulvet,kaste søplet hvor jeg vil osv osv, nei selvsagt gjør det ikke det .

6949691[/snapback]

Hæ? Får du ikke lov til å tisse i søppeldunken heller? Makan ....

Lenke til kommentar
Ser ikke problemet med at de må sitte,da vi alle vet at gutter søler,spes små gutter som synest det er morro å tisse på kanten uten at de tenker over at noen må gjøre rent.

6949691[/snapback]

vaskedamene her vasker ikke hvis det ligger ting strødd utover gulvet.

du skal da rydde opp etter deg selv.

På en barneskole (gikk ikke der) her så var det noen som hadde driti oppetter doveggen. Etter det jeg hørte så ble ikke det vasket opp med det første, for vaskedamene ikke ville.

Lenke til kommentar

6949691[/snapback]

vaskedamene her vasker ikke hvis det ligger ting strødd utover gulvet.

du skal da rydde opp etter deg selv.

På en barneskole (gikk ikke der) her så var det noen som hadde driti oppetter doveggen. Etter det jeg hørte så ble ikke det vasket opp med det første, for vaskedamene ikke ville.

6949714[/snapback]

Nettop,fordi det ikke hører til deres jobb,slike ting skal det leies inn andre til eller de som vasker skal ha ekstra betalt for det om de er villige til å ta jobben,skulle ellers bare mangle.

Og ved slikt unødig griseri så blir jo kostnadene ved å rydde opp større .

Lenke til kommentar

Er minst like stort problem (om ikke mer) med pisse søl når unger ska sitte på dass. Er faktisk slik at man må holde 'fanten' nedover ellers så er faren for søl stor!

Folk er redde for å vaske litt urin (man har da hansker og shit når man vakser!), men å ta på telefoner, dørhåndtak osv som alle har tatt på, der i blandt alle som netteopp har klød seg i ræva, kladdet seg på pikken, plukket seg i nesa mm.

Bruk heller litt tid på og lære barn å pisse _i_ dass, og vær litt streng med å sjekke/ta stikk prøver og la den skyldige vaske sitt eget piss! Dette funker rimlig bra etter et par månder! ;)

Lenke til kommentar
de setter opp pissoar, med slik målgreie i.

Og i midten er det en slik sensor som sjekker hvor lenge de greier å ha strålen der. Og når de er ferdige får de et sukkertøy elns :p

morro, de lærer noe, og får noe igjen ;)

6949813[/snapback]

God ide!

Eller sett opp en liten turbin m/ generator som driver en lyspære!

(Det bør vel gjerne være litt lys før man begynner å tisse også ...)

Der fikk vi et bidrag til å få ned strømforbruket også.

Lenke til kommentar
de setter opp pissoar, med slik målgreie i.

Og i midten er det en slik sensor som sjekker hvor lenge de greier å ha strålen der. Og når de er ferdige får de et sukkertøy elns :p

morro, de lærer noe, og får noe igjen ;)

6949813[/snapback]

Og med ett er det blitt en veldig lang dokø og jentene begynner også å benytte seg av pissoaret :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...