Dragon Hunter Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Som JBlack allerede har påpekt: Vaskepersonalet får betalt for å vaske. Jeg har aldri tenk tanken om å sitte på dassen på barneskolen, og kjenner ikke mange andre som har gjort det. Det er anatomisk korrekt å stå og pisse hvis man har utover-kuk, og det er fullt mulig å pisse utenfor når man sitter også. Et bilde sier mer enn tusen ord, og dette bildet passer perfekt til "sitte-når-man-pisser"-regelen: Edit: Bare gutter som sitter og pisser bøyer seg for slike regler. Kommer det en slik regel på skolen hvor jeg går, kan jeg like godt pisse på en busk utenfor. Endret 26. september 2006 av Dragon Hunter Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Helt ærlig, jeg husker fortsatt den stramme stanken fra guttedo når jeg gikk på barneskolen. *grøss* Det var vel noen som var serdeles lite flinke til å styre. På ungdomsskolen var det ikke noe problem, for da hadde folk tydeligvis lært seg til å sikte. Så lenge påbudet bare gjelder barenskolen så må jeg si jeg har forståelse for det. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Kjære Dragon Hunter, vi vet alle at det er praktisk å pisse stående. Vi vet også at det er sunnere å pisse sittende. Jeg synes at denne skolens forslag er et ypperlig allmennhelsetiltak! Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Kjære Dragon Hunter, vi vet alle at det er praktisk å pisse stående. Vi vet også at det er sunnere å pisse sittende. Jeg synes at denne skolens forslag er et ypperlig allmennhelsetiltak! 6946112[/snapback] Meg bekjent var det en urolog som sa til P4 at menn burde sitte og pisse. Tror også det stod en artikkel i VG eller Dagbladet om dette. Det er anatomisk korrekt å pisse stående, vil jeg tro. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Jeg tisser selv stående ettersom det pleier å være tiss på kanten. Skal dere tisse stående må dere sørge for å treffe! Mvh Erling Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Er så vanskelig å treffe dass? Jeg som har lenger avstand mellom godsak og dass enn de fleste treffer. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 God ide! Et av de mer "illeluktende" samfunnsproblemene i dag er offentlige toalett. Og den yngre genererasjonen kan like godt få det med seg med en gang. Sitting er kult! Men eg mener det er et dillemma her. Personlig foretrekker eg å sitte, og eg er gutt. Kameratene mine snakker om det innimellom, og enkelte har allerede "konvertert". Kona mi støtter det fullt ut. At det er mer anatomisk korrekt å stå å pisse, er regelrett pisspreik. Den uttalelsen vil eg gjerne se anatomisk dekning for Av erfaring så blir toalettene renere, bedre vasket av eierene og GUTTER får mer urin ut av blæra(iflg. min personlige erfaring), noe som er en helsegevinst i forhold til urinveisinfeksjon(iflg min lege), noe eg har vært veldig plaget med. Noe som kan skyldes dårlig designet blære, eller en bug i produksjonen, men uansett. Dillemmaet er at ikke f*** om eg setter meg på et offentlig toalett. Bare lukta inne på 80% bør gi et fint hint om at sitting er farlig. Er det urinal der, greit, men å stå å pisse inne på bås-toallett har eg også problemer med. Skal eg bæsje holder eg meg heller til eg kommer hjem(med mindre det er krise). Er eg hjemme hos noen(ikke ungkarsleiligheter med flere ungkarer dog) sitter eg alltid. Å stå å pisse inne på et toalett hos noen eg kjenner mener eg er like grisete som å pisse i busken ved inngangsdøra. Lykke til de som skal kontrollere det da Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Problemet her er at om guttene ikke lærer seg å urinere oppreist, kommer problemet til å bli enda værre i voksen alder. Pissoar til guttene er tingen, så kan man lære dem å urinere der og dassen kan deretter trygt benyttes som dritoar uten å sette seg i en pøl med søl. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Synes det er en god ide. Har selv gått over til å bare sitte hjemme, mye mindre søl. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Synes det er en god ide. Har selv gått over til å bare sitte hjemme, mye mindre søl. 6946851[/snapback] Hva folk gjør hjemme er opp til dem selv. Men bygg som er laget for mange mennesker bør kunne ha samlokaliserte toaletter med urinaler. Dette gir bare fordeler; kortere besøkstid for urinerende, mindre trengsel på toalettet, lavere vann- og energiforbruk og forenklet rengjøring. For å nevne noe. (Jammen godt jeg går bygg, så jeg kan sørge for god toalettetikk i den norske bygningsmassen.) Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Nå har det seg visst også slik at det er anatomisk sett, bedre for menn å sitte og urinere fordi det tømmer blæren bedre og er blandt annet med på å forhindre blærekatar, kreft osv. Personlig ser jeg ikke helt problemet her... virker som mange menn føler seg truet eller kuet av å skulle sitte og tisse... latterlig :!: Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 AAAhhhh Endelig, dette var det jeg ventet på, en (skole) lov som forteller deg hvodan du skal oppføre deg når du er på do, endelig noen som skjønnner at ingenting er privat eller personlig, dette er flottt. Tusen takk til alla andre menn som er snille å støtter opp om kvinners krav om at gutter skal gjøre som de mener på toalettet. Gleder meg til den nye regelen som gjelder bruk av offentlige toaletter, der du må dokumentere at du ikke har mensen for å få lov til å bruke den. Da slipper vi de motbydelige søpplekassene til bind og tanponger som finnes også på felles toalletter vi gutta må bruke. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Bare et lite tankekors... Hvordan i all verden er dette relevant for barnas læremiljø? Er det virkelig skolens oppgave å fortelle barna hvordan de skal gå på do? Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Har dere vært på et offentlig toalett i det siste? Er det bedre at folk urinerer overalt og toalettene lukter ammoniakk og urin og er skitne? Og det er jammen ikke bare barn som trenger å lære seg hvordan man går på do. Det er åpenbart på nesten ethvert offentlig toalett. Hvor dårlig selvtillit må man egentlig ha som mann for å tro at dette er en konspirasjon satt ut i verden av kvinner for å feminisere menn? Endret 27. september 2006 av guardianpegasus Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det har vel ikke noe med feminisering, men heller det at et hvert dårlig forslag som blir fremmet, kommer fra en kvinne. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Har ikke noe problem med å sitte og tisse. Begynte med det, etter at jeg begynte å vaske dassen min selv. Synes det er helt greit at de har denne regelen. edit: Handler ikke om vansker med å treffe, men det er bare å spørre de som vasker den. Litt spruter uansett utenfor. I og med at vi mennesker lukter denne lukten spesielt godt, burde man spare seg for å utsette andre for denne lukten. Selvsagt er det ingen som bommer, men like fullt lukter alle toaletter bad etter en stund. Endret 27. september 2006 av AvieN Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Har dere vært på et offentlig toalett i det siste? Er det bedre at folk urinerer overalt og toalettene lukter ammoniakk og urin og er skitne? Og det er jammen ikke bare barn som trenger å lære seg hvordan man går på do. Det er åpenbart på nesten ethvert offentlig toalett. 6947777[/snapback] Ville du likt å bli tvunget til å sette deg på et slikt toalett? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Nå har det seg visst også slik at det er anatomisk sett, bedre for menn å sitte og urinere fordi det tømmer blæren bedre og er blandt annet med på å forhindre blærekatar, kreft osv. Personlig ser jeg ikke helt problemet her... virker som mange menn føler seg truet eller kuet av å skulle sitte og tisse... latterlig :!: 6947687[/snapback] QFT. Hvis mannfolk virkelig reagerer på et slikt påbud mistenker jeg det for å være problemer et annet sted. Tvil på egen maskulinitet kanskje? Det er sunt å sitte og tisse, og man får lest avisen i tillegg. Nå kommer premiestuten Vidar Kleppe ut i Dagbladet med en uttalelse om at det er en "menneskerett" å få stå og tisse. Jadda. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 folk skal da få lov til å pisse akkurat slik det passer de, bare de treffer nedi doen. Men hvordan skal de passe på at ungene virkelig Sitter og pisser? Er det ikke dører? skal lærerne være med inn når ungene pisser? Hadde det vert meg hadde jeg stått uansett, og INGEN skal få lov til å se meg på dass, og passe på at jeg sitter og pisser. Heller ikke ungen min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå