Gå til innhold

Blir tvunget til å sitte når de tisser!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tanken er god, men hvor mye poeng det er i denne bestemmelsen stiller jeg meg i tvil til etter som de ikke kan kontrollere det og gutter flest foretrekker å stå når de tisser. Hva skal de gjøre, bli med de inn å holde dem i slanten?

Folk bør få kunne gå på toalettet slik det passer dem best. Men jeg forstår misnøyen.

Lenke til kommentar

Med unntak av når det finnes urinaler så er det lenge siden jeg sto og tisset, jeg gidder bare ikke, det er sannhet det at man søler mer når man står og det gidder jeg bare ikke.

Det jeg egentlig fant mest hårreisende er dette:

Dvergsnes skole har ingen adskilte jente- og guttetoaletter, kun fellestoalett for alle trinn.
Lenke til kommentar
Høres lurt ut.

Da jeg var i siviltjeneste på gjennestad var dette også ett problem,og en dag var det urin utover hele rommet. Man skulle tro noen hadde formet penisen sin som en sprayflaske med turbotrykk.

Jeg skjønner godt hvorfor vaskefolka ikke vil vaske vekk urin!

6941977[/snapback]

Tror ikke noen har problemer med å forstå de som skal vaske opp sølet etter ungene. Men spørsmålet jeg regner med mange reiser er hvordan de har tenkt å løse dette. Og da er vi ikke kommet inn på at barn (som folk flest) bør få kunne gå på toalettet slik det passer dem best ennå.

Er mye i verden en kanskje ville hatt forandret, men det er ikke alt som kommer innebygd med praktiske løsninger. ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes det er en god ide å si til barna at de skal sitte mens de tisser. Jeg pisset utenfor just for fun når jeg var mindre. Har ingen problemer med det hvis min sønn måtte sitte og tisse i tidlig alder, det hemmer ikke han på noen måte i det hele og det store når det gjelder utvikling fysisk eller mentalt. De som måtte mene noe sånt har alvorlige sinnslidelser. ;)

Edit: Har heller egentlig ingen ting imot at det er felles toaletter for både gutter og jenter. Toalettene er da garantert adskilt med båser. Hva er problemet?

Endret av eilertsen
Lenke til kommentar

Igjen et eksempel på at man forsøker å innføre klønete prosedyrer for å kompensere for et dårlig valg av infrastrukturteknologi.

Hæ? Det jeg prøver å si er at det er dumt å bygge et skoletoalett med samme utstyr som en gjennomsnitts leilighet. Det finnes klosettmoduler som både er mye enklere å holde rene med manuelle midler og som kan utstyres med automatiske vaske- & desinfeksjonssystemer. Problem solved. Next case, please.

Lenke til kommentar
Intressant hva foreldre engasjerer seg om i det minste. Ikke skolebøker læremiljø og aktivitetsnivå som er på dagsorden, nei her er det retten til å kunne leke brannmann på toalettet :p

6942035[/snapback]

Nå ja. Jeg tror nok foreldrene bryr seg mer om det førstnevnte enn det du sier om at de må få lov til å leke brannmann på toalettet. En eller annen redaktør fant dette nyhetsverdig og kontaktet en forelder for kommentar. :)

Lenke til kommentar
Intressant hva foreldre engasjerer seg om i det minste. Ikke skolebøker læremiljø og aktivitetsnivå som er på dagsorden, nei her er det retten til å kunne leke brannmann på toalettet :p

6942035[/snapback]

Bingo! :)

Igjen et eksempel på at man forsøker å innføre klønete prosedyrer for å kompensere for et dårlig valg av infrastrukturteknologi.

Hæ? Det jeg prøver å si er at det er dumt å bygge et skoletoalett med samme utstyr som en gjennomsnitts leilighet. Det finnes klosettmoduler som både er mye enklere å holde rene med manuelle midler og som kan utstyres med automatiske vaske- & desinfeksjonssystemer. Problem solved. Next case, please.

6942043[/snapback]

Da innfører du faktisk enda flere klønete prosedyrer. Du må huske på at det ikke nødvendigvis blir "sølt urin". Jeg er bra sikker på at smårollingene pisser utenfor så deg jomer etter, det hadde i allefall jeg gjort. Joda, nye klosettmoduler snakker du om. En ny klosettmodul vil koste veldig mye penger, kansje skolen ikke har økonomi til dette.

Lenke til kommentar

De toalettene som står der må man antageligvis leve med, men det bygges da tross alt nye skoler hele tiden.

Toaletter har blitt bygd på samme måten de siste 50 år og ingen kommer til å ha fantasi nok til å tenke på driftskostnader når det skal bygges noe nytt. Det fokuseres altfor mye på selve byggekostnadene og dermed ender man opp med å lide for det så lenge skolen er i bruk.

(Jeg må tilstå at da jeg leste overskriften på denne tråden så trodde jeg det handlet om noe helt annet: behandling av fangene på Guantanamo eller noe sånt.)

Lenke til kommentar

Pisoar kunne vært en idè!

Eventuelt hvis rektoren er av den litt onde, kunne man koble til 50V i bakken , slik at når du pisseer , og bommer, så lærer du ;)

Men jeg skjønner ikke hva vaskedamene klager etter , de får penger for å vaske, og det kan ikke være såå mye som kommer utenfor!

Bruke hanske da heller ;)

Lenke til kommentar
Pisoar kunne vært en idè!

Eventuelt hvis rektoren er av den litt onde, kunne man koble til 50V i bakken , slik at når du pisseer , og bommer, så lærer du ;)

Men jeg skjønner ikke hva vaskedamene klager etter , de får penger for å vaske, og det kan ikke være såå mye som kommer utenfor!

Bruke hanske da heller ;)

6942270[/snapback]

50V i gulvet høres ut som en god i de:P

Lenge siden du besøkte en do på en barneskole? Hva tror du skjer om 5 gutter står der og skal tøffe seg litt?

Lenke til kommentar
50V i gulvet høres ut som en god i de:P

Lenge siden du besøkte en do på en barneskole? Hva tror du skjer om 5 gutter står der og skal tøffe seg litt?

6942283[/snapback]

Live and learn!

edit: ja, lenge siden jeg har vært på ungdomskolen og besøkt dassen.

Føler ikke behovet rett og slett.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...