Gå til innhold

Førsteinntrykk av Gothic 3 (PC)

Anbefalte innlegg

Dette er ganske veik maskinvare i forhold til dagens standard, ja. At det har gjort en bra jobb har ingenting å si, 486 gjorde også en bra jobb en gang i tiden, ting forandrer seg, du som jobber med å skrive om spill bør vite hvor fort dette går.

Du informerer ikke leserne om noe som helst relevant når du bedømmer hvor bra eller ikke spillet går på kode som ikke er ferdig, det er det som er poenget. Hvis du ikke skjønner det, så har du ikke noe som omtaler å gjøre.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye sur stemning her nå. Nå har vi hvertfall fått svar på maskinvaren. Maskinen hans er ikke av aller nyeste dato, men skal være fullt i stand til å kjøre de fleste spill på helt ok innstilling. At ikke det er representativt for hva som blir SOLGT i dag betyr ikke at det ikke er representativt for hva folk faktisk har stående hjemme. Han burde kanskje ha informert mer i detalj om dette, men det er vel uansett mer passende for en full omtale, og ikke en sniktitt. :cool:

Lenke til kommentar
Dette er ganske veik maskinvare i forhold til dagens standard, ja. At det har gjort en bra jobb har ingenting å si, 486 gjorde også en bra jobb en gang i tiden, ting forandrer seg, du som jobber med å skrive om spill bør vite hvor fort dette går.

Du informerer ikke leserne om noe som helst relevant når du bedømmer hvor bra eller ikke spillet går på kode som ikke er ferdig, det er det som er poenget. Hvis du ikke skjønner det, så har du ikke noe som omtaler å gjøre.

6943828[/snapback]

Nå er mitt system tett opp mot det utvikleren oppgir som det "optimale", så det burde vel holde til å finsikte dette spillet.

Det med å nevne feil og mangler i et førsteinntrykk har jeg allerede svart på. Min konklusjon er uansett at spillet ser lovende ut, la oss ikke glemme det.

Lenke til kommentar
Ugh. Beklager Mikael, men syntes ikke helt at skrivestilen din holder trinn med resten av Gamer.no. Gledet meg en del til denne sniktitten, men ble ikke akkurat revet med. Du bruker for få ord og du burde prøvd å nevnt Oblivion for likheter/ulikheter. Du beskriver også ting som vi alle forventer å finne i et hvert rollespill og jeg hadde heller likt å sett en sniktitt om hva som gjør G3 unikt. Prøv også å eksprimentere litt mer med ordspill så tror jeg du kan få ut noen bedre tekster senere.

(Forsøk på konstruktiv kritikk godtatt? :innocent: )

Ellers ser jeg litt mer lengtende frem til G3 nå enn tidligere. Jeg klarte ikke spille mer enn noen timer G2 før combat-systemet gjorde at hele opplevelsen gikk i dass. Håper dumbifiseringen gjør dette spillbart...

6942438[/snapback]

Jeg ser at mcgroven får endel kritikk her og senere i tråden.

Personlig synes jeg ordspill o.l. bare skal taes med når det treffer spikeren på hodet, og ikke for å få til en "se hva jeg kan"-effekt.

Forøvrig er mcgroven helt på linje med resten av gamer.no-redaksjonen, som får en terningkast svak femmer av meg. Det er meget krevende å skrive "såppass" ;) god norsk om noe som egentlig bare har engelske begreper lagd om seg. Dessuten synes jeg mcgroven virker imponert, men at han alikevel greier å bevare en journalistisk integritet.

Benytter også sjangsen til å kommentere Joachim Froholt som var knallbra når han begynte :thumbup:, men som nå er på nivå med de andre. Har sikkert noe med tid tilgjengelig, og rutine å gjøre.

Lenke til kommentar
Albinos, 2ern er for lett.

6943637[/snapback]

Einig. Med NotR installert blir det meir passeleg (men stadig ikkje alt for vanskeleg). For min del kan dei gjerne ha skrudd opp vanskegrada eit hakk eller to. Det blir litt kjekkare å klare noko når ein må jobbe litt for det. :)

Kay

Lenke til kommentar

slutt å med kommentarer som, " oooh pcen min kan kjøre spillet" eller omvendt.. Alle klarer å lese kravene og klarer deretter å vurdere om pcen sin kan kjøre spillet.. :hrm:

Bra artikkel, har spillt både gothic 1 og 2 og gleder meg noe helt sinnsykt!!

Til dere som sammenligner med oblivion/morrowind.. Gothic spillene har alltid vært mye mer fengende historie/handlingsmessig og det tror jeg fortsetter i gothic 3. Gothic er liksom ikke like hardcore rollespillmessig, men har et kjempebra gameplay som fenger..

til månemannen: kampsystemet i gothic 2 synest jeg var konge, digget å "fekte" med fiendene, denne muligheten gjorde nesten spillet for enkelt i lengden når du virkelig fikk taket på det, har vanskelig for å se hva du slet med.. :) Når det er sagt holder det vel ikke helt mål den dag i dag ettersom det var litt begrensinger her og der..

Endret av Pheonix
Lenke til kommentar
Det er vel viden kjent at såpass store og detaljerte spill som oftest gjør det, eller tar jeg feil der også? - det var vitsen med å "slenge" ut denne kommentaren (les: informere leseren).
Du tar feil. Hvis det er Oblivion du sammenligner med her, blir det helt feil. Oblivion var ekstremt dårlig optimalisert og krevte et unødvendig bra grafikkort. Det lagget som et helvette, selv med middels grafikk, på min 6600GT på 1024 x 768p.

I Just Cause kan jeg derimot se kilometervis av "dynamisk" vegetasjon på 1280 x 1024p uten lagg i det hele tatt. Jeg ble faktisk sjokkert over hvor fantastisk grafikken var da jeg startet spillet. Trodde aldri mitt aldrende 6600GT ville prestere så sinnsykt!

Hvis en svensk mikro-utvikler klarer å lage god og optimalisert kode, burde iallefall veteranene hos Piranha(eller noe sånt) klare det.

Men hvem vet.., kanskje det var den lisensierte "trerendringsmotoren"(som også var i Oblivion) som senker hastigheten..

Endret av Kris R
Lenke til kommentar
Det er vel viden kjent at såpass store og detaljerte spill som oftest gjør det, eller tar jeg feil der også? - det var vitsen med å "slenge" ut denne kommentaren (les: informere leseren).
Du tar feil. Hvis det er Oblivion du sammenligner med her, blir det helt feil. Oblivion var ekstremt dårlig optimalisert og krevte et unødvendig bra grafikkort. Det lagget som et helvette, selv med middels grafikk, på min 6600GT på 1024 x 768p.

I Just Cause kan jeg derimot se kilometervis av "dynamisk" vegetasjon på 1280 x 1024p uten lagg i det hele tatt. Jeg ble faktisk sjokkert over hvor fantastisk grafikken var da jeg startet spillet. Trodde aldri mitt aldrende 6600GT ville prestere så sinnsykt!

6944238[/snapback]

Selvsagt finnes det unntak, det er derfor jeg skriver "som oftest".

Men spill med en stor og detaljert verden, med minimalt av lastepunkter og lang tegnedistanse krever som regel at maskinen gjør jobben. Det er jo en grunn til at produsenter av maskinvare tjener fete penger. :)

Lenke til kommentar

Da jeg så disse bildene å leste dette kilte det i magen.

Hva faen er all denne klaginga, stopp å ver fårnøyd med at vi får noe. Det er jo bedre med noe eller ingenting, å dette hva jo bare et førsteinntrykk det var ingen sniktitt. uansett det var veldig bra.

Så til alle dere som har noen unødvendige klager: hold dem for dere selv!

Lenke til kommentar
Nå er mitt system tett opp mot det utvikleren oppgir som det "optimale", så det burde vel holde til å finsikte dette spillet.

6943934[/snapback]

For det første, som jeg allerede har sagt flere ganger, du tester uferdig kode, for det andre, du som jobber med å skrive om spill bør vite at anbefalte spesifikasjoner, mer som regel enn unntak, sjelden gir spesielt bra ytelse om man kjører høy oppløsning og alle detaljer på fullt.

Utover det gidder jeg ikke kommentere mer, da det tydeligvis ikke er aktuelt her å ta konstruktiv kritikk til etterretning.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

BTK DRIT i å anklage mcgroven så mye, d er bare et førsteintrykk. . . jeg synes han gjør en bra jobb! synest han skriver et livlig førsteintrykk=) har gledet meg lenge til Gothic 3 nå, men gleder meg ENDA mer nå etter å ha lest førsteintrykket:) Bra jobba;P

Endret av Bilge^^
Lenke til kommentar
BTK DRIT i å anklage mcgroven så mye, d er bare et førsteintrykk. . . jeg synes han gjør en bra jobb! synest han skriver et livlig førsteintrykk=) har gledet meg lenge til Gorhic 3 nå, men gleder meg ENDA mer nå etter å ha lest førsteintrykket:) Bra jobba;P

6947835[/snapback]

:yes::thumbup: Enig, men selfølgeleg alle he rett til å seie si meining.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...