Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Piper når man spiller spill

Anbefalte innlegg

Har et problem her som jeg prøver å løse for en venn av meg. Han sier at pcen hans piper når han spiller. Han har prøvd å formatere pcen uten at lyden forsvant. Pipingen ofte kommer når han pauser spillet. Eneste spillet jeg får testet på pcen hans er CoD, Call of Duty, den første. Det nyere verisjoner av spillet på pcen, men ikke CoD 2.

Men når jeg tester ut pcen, med å spille selv spillet, ta pause i spillet og videre. Men får ingen nye lyder eller piping. Har tatt å lastet ned den siste skjermdriveren til ati kortet, som er Radeon X600pro 256MB for sikkerhetsskyld.

Har ikke fått snakket med kompisen min enda siden han er ute å reise litt, om når det skjer og slikt.

Tenke på om skjermkoret kan være for svakt kanskje til de nyere CoD verisjonene, men har bare cd'en til den eldste. Er det noen som har vært borti liknende eller kan se hva som er problemet ut i fra hva jeg har skrevet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkortet ser fint ut, og ingenting gale når jeg ser på den eller holder på. Den har ikke vist til noe tegn på for mye varme så langt, men kan ikke si sikkert uten at jeg må ha den på lenge og i gang med et spill.

Ved å trykke på for mange taster resultere mest i bare et lite pip, hvis man ikke bare holder inne mange knapper lenge.

Og hvorfor snakk om fotball i et dataproblem på dataforumet? Har jeg gått feil? :p

edit: Rosenborg suger!

Endret av Satanius
Lenke til kommentar

neste gang piping oppstår prøv følgende:

Skru av lyden (ikke i windows, skru av i forsterker), om ikke dette virker skru av monitor (enkelte CRT skjermer kan begynne å pipe ved visse oppløsninger).

Når du vet hvor lyden kommer fra blir det nok enklere for folk å hjelpe deg

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg manglet et ord i forklaringen min. Det er selve pcen som piper, hvordan pipingen er vet jeg ikke siden jeg selv ikke har hørt den. Vennen min bare forklarte at den pipte da han spelte og selv om han formaterte så forsavnt ikke pipingen. Skal nok få tak på han og spørre, men må vente til han kommer tilbake, og det er da han ville de skulle være klar.

Ved å spille selv, så kom det ingen lyd fra pcen. Den virket sånt sett normal ut, men tror det er noe jeg ikke har gjort som vennen har gjort for at det skulle pipe.

Lenke til kommentar

Tror nok du har en litt varm CPU.. Prøv å laste ned en eller annen form for monitorering til systemet ditt..Å sjekk hvordan tempen på CPUen er når du spiller..

Det kan hende at du har for lave temp instillinger er BIOS eller at du rett og slett har for dårlig kjøling..

Lenke til kommentar

Endelig, etter å hatt pcen på over natt mens den var i et spill og så gå ut på desktopen mens spillet står på pause. Da startet denne pipelyden. Pipingen kom uten jeg var nær pcen og pipet med 3 sek mellomrom. Greie ikke å høre hvor direkte denne lyden kommer fra. Da jeg gikk inn i spillet igjen, så forsvant lyden igjen. Og hvis jeg gikk ut til desktop mens spillet ble pauset, så kom pipelyden igjen med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...