Xecuter Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Yes! Jeg har lagt det store egget. Skulle installere VMWare Server i går. Installasjon gikk greit, og ting funket. Men så, bestemte jeg meg for å rydde litt i hjemmemappa. Og klarte da selvfølgelig å slette den mappa der VMWare var installert! Hvis dere lurer på hvorfor jeg hadde den installert i hjemmemappa så ble det spesifisert i installasjonsguiden, men det blir jeg ikke å gjøre en gang til. Blir bare rot av det. Uansett. Jeg prøvde så å installere VMWare på nytt: A previous installation of VMware software has been detected. The previous installation was made by the tar installer (version 3). Keeping the tar3 installer database format. Error: Unable to execute "/home/sivert/vmware/vmware-uninstall.pl. Failure Execution aborted. Jeg ser 2 løsninger. Den ene er å tvinge en installasjon av VMWare og den andre er å fjerne rester. Jeg prøvde meg på det siste, men jeg vet ikke hvilken fil jeg skal fjerne. Så, nå kan alle peike og flire litt av meg. Sånn, takk. Og så kan dere hjelpe meg. Endret 26. september 2006 av Xecuter88 Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 tja, i teorien skal sudo apt-get purge wmware fjerne den forrige installasjonen orntlig. Men det kan hende at du må fjerne noen gamle repositories også. Da er det noen programmer som skal kunne ordne det men husker ikke hva de heter i farta. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 (endret) tja, i teorien skal sudo apt-get purge wmware fjerne den forrige installasjonen orntlig. Men det kan hende at du må fjerne noen gamle repositories også. Da er det noen programmer som skal kunne ordne det men husker ikke hva de heter i farta. 6942647[/snapback] Glemte å nevne at VMWare ble ikke installert via Synaptic. Det er et eget installasjonsskript til det. Ikke en .deb-pakke. Red.: Du mente vel apt-get remove --purge vmware? Vel det funket ikke siden den ikke ble installert som en .deb-pakke. Endret 26. september 2006 av Xecuter88 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå