Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

"Trene opp" blæra?

Isbilen

Anbefalte innlegg

Av og til når jeg er på byen og gjør mitt i urinalet, legger jeg merke til at sidemannen pisser noe helt vanvittig lenge. Han var godt i gang før jeg kom, og holder fortsatt på med samme styrke mens jeg vasker hendene. Kunne godt tenkt meg å ha slik kapasitet. Slik det er nå springer jeg på dass en gang i kvarteret på det verste, og siden jeg har ganske lang hjemvei risikerer jeg bøter siden jeg som regel er nødt til å late vannet en gang på turen.

Er det mulig å booste blærekapasiteten på noe vis?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig å booste blærekapasiteten på noe vis?

6941251[/snapback]

I praksis nei! Du kan "øve" på å motstå urineringstrangen en stund, men det er på ingen måte sunt å holde på vannet for lenge av gangen. Hvis du til stadighet går med full blære vil blæreveggen kunne skades, og det vil kunne skape problemer med vannlatningen senere.

Alkohol er vanndrivende, slik at du må tisse oftere, men å kutte ut alkoholen på byturen er kanskje ikke prisen verdt å betale for sjeldnere dobesøk? :hmm:

Lenke til kommentar

Er jo bare og holde igjen da, kan selv holde meg til det gjør vondt og gå eller vondt og ta på magan. Men siden det ikke er bra så skjer det sjelden.

Mener å ha lest det er en muskel som kan trenes for og holde igjen, samme muskel skal vist være bra for sex livet også :D

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er bra å holde seg for lenge, jeg pleier i alle fall å få vondt i nederst i ryggen hvis jeg går og holder meg.

Men en ting jeg har klart å "øve" opp blære mi til er å ikke bli tisstreng på skolen. Det har jeg ikke blitt de siste tre årene, utenom i helt spessielle tilfeller. Med en gang jeg kommer hjem, blir jeg tisstreng. Veldig snedig.

Lenke til kommentar

Du kan dessverre ikke øke blærekapasiteten effektivt men du burde kanskje prøve kegels. Dette er en øvelse som går ut på at man trener bc muskelen gjennom å trekke den sammen gjentatte gang. Dette vil styrke den slik at du vil få: 1. Sterkere og mer langvarig ereksjon 2. Kraftigere urinstråle 3. Du kan holde lengere på urinen ettersom at muskelen er sterkere.

Bc muskelen er muskelen du benytter deg av når du holder igjen urinen.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det er bra å holde seg for lenge, jeg pleier i alle fall å få vondt i nederst i ryggen hvis jeg går og holder meg.

Men en ting jeg har klart å "øve" opp blære mi til er å ikke bli tisstreng på skolen. Det har jeg ikke blitt de siste tre årene, utenom i helt spessielle tilfeller. Med en gang jeg kommer hjem, blir jeg tisstreng. Veldig snedig.

6946193[/snapback]

Har samme tingen, det er utrolig rart...

Lenke til kommentar

Hvis du uansett hva du gjør springer på toalettet for å slå lens, kan du ha hyperaktiv blære eller det kan være nervøst betinget. Forhåpentligvis er det ikke noe galt enda. Noen kan ha en enorm blærekapasitet, men allikevel springe på do så fort de har tatt et glass vann. Hvis det plager deg noe veldig kan du snakke med legen din.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg skjønner hva trådstarter mener, og jeg tenker at det er relativt tilfeldig. Har hatt perioder da jeg har vært han som stod ved siden av i urinalet og degselv som trådstarter beskriver. Vet ikke hvorfor... Dette har skjedd i ca samme livsperiode også. Slik at det ikke har vært noe fysiologisk forskjell på kroppen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...