Gå til innhold

ABIT Fatal1ty AN8

MJr

Anbefalte innlegg

PÅ mitt hovedkort som er av typen: ABIT Fatal1ty AN8 så sitter du det 40mm vifter som kalles OTES1 og OTES2. Disse viftene bråker noe så sinnsykt og det blir dumt ettersom resten av komponentene som jeg har i PC-en er Silent komponenter.

Så mitt spørsmål til dere, er disse viftene nødvendig eller kan jeg bare koble dem fra?

Vil gjerne ha så stillegående maskin som overhode mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overklokker du mye? Her kjører de viftene normalt bare et kort øyeblikk i oppstarten, eller under ekstra belastning. Jeg fjerna "Otes-plastikken" og kjølepaden under de små ribbene, som jeg erstatta med goop.

Prøv med å åpne BIOS og menyen µGuru Utility -->ABIT EQ -->FanEQ2 Control og enable OTES1 og 2.

Lenke til kommentar
Overklokker du mye? Her kjører de viftene normalt bare et kort øyeblikk i oppstarten, eller under ekstra belastning. Jeg fjerna "Otes-plastikken" og kjølepaden under de små ribbene, som jeg erstatta med goop.

Prøv med å åpne BIOS og menyen µGuru Utility -->ABIT EQ -->FanEQ2 Control og enable OTES1 og 2.

6941431[/snapback]

Har ikke overklokking, vet at viftene skal starte under oppstart.

Men nå går de konstant, og de bråker som sagt noe vanvittig.

Lenke til kommentar

Det er endel forskjeller både på våre kort og system forøvrig, inkl. innstillinger i µGuru Utility. Jeg har µGuru v.1.00 og "grunnmodellen" hk er AN8. Her er Reference Temperature SYS/ Control Temperature High/ Low 50 - 40ºC - prøv ymse verdier på disse innstillingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...