Gå til innhold

Antal linjer i sig. ved forskjellig oppløysingar

Anbefalte innlegg

Er det ein standard på dette? På ein PC med 1280x960 kan ein signatur sjå grei ut, kjem eg derimot på ein PC med 1024x768 så kan den gå over 5-6 linjer.

Er det ein standard for kva oppløysing ein signatur må være kompatibel med eller skal ein rapportere alt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Signaturen skal ikke være større enn fire linjer i Diskusjon.no-themet.

6941525[/snapback]

Jeg har 1280x1024 og fikk nettopp smekk på fingrene av en moderator som sikkert sitter med en skjerm med lavere oppløsning eller en mindre monitor (jeg har en 17") Jeg tror det er på høy tid at dere enten begrenser antall tegn pr linje eller informerer folk hvor mange tegn som er tillat pr. linje, slik at folk som ikke uvitende bryter reglemanget og får signaturen sin ødelagt uten å skjønne hvorfor. Jeg var på nippen til å sende et mild sagt svovelfyllt brev til forumstyret ang. dette før jeg oppdaget denne tråden. Så kan dere vær så snill (med sukker på toppen) å bruk 2 kalorier på å oppdatere reglene ang. signaturen?

Lenke til kommentar

Nå snakker vi selvfølgelig om sluttresultatet, om alt det som står i sig editen skulle tellt med så hadde det selv du blitt en lovbryter. Når jeg så på sluttresultatet etter jeg hadde laga sigen så var det kun 3 linjer, jeg hadde ingen grunn til å tro at den på noen måte ikke var i tråd med reglemanget før jeg plutselig fikk jeg smekk på fingrene av en "snill moderator" som påstod at jeg hadde hele 6 linjer i siggen min! Jeg ble selvfølgelig irritert og trodde det var en dårlig spøk, men da jeg så denne tråden og skrudde ned oppløsningen til 1024x768 så skjønte jeg plutselig hvorfor. Men hvordan skulle jeg kunne vite det?!?!

Ueland sa:

Signaturen skal ikke være større enn fire linjer i Diskusjon.no-themet

Ja greit nok det men det forteller meg jo ingenting annet en at hvist jeg ser at sigen er lovlig så er det greit, men det er det jo tydeligvis ikke! I hvilken oppløsning? hva om en mod har favorittsidebaren slått på, hva da? hva om de bruker firefox? eller linux? Det som kan virke som en helt lovlig sig for en moderator kan bli seende ulovlig ut for en annen. Hvorfor ikke bare si at signaturen skal være lovlig i oppløsninger ned til feks 800x600? slik at jeg og andre i min situasjon slipper å bli hengt ut som "kriminelle" i fremtiden?

Lenke til kommentar

Kva med sitatboksar? Det står maks 4 linjer i retningslinjene, ein signatur med 2 linjer skrift i standardstørrelse og ein sitatboks med ei linje i vil tilsvare ein signatur med standard skriftstørrelse på 5-6 linjer.

Eg forslår at bruk av boksar i signatur blir forbudt, eventuelt at det blir akseptert så lenge den ikkje blir lengre enn ein signatur med 4 linjer ville vært. Ein sitatboks er også ganske dominerande, dei drar seg frå venstre til høgre i heile innlegget.

Edit: Mulig folk synest dette blir flisespikkeri, men eg har lært at ein skal sei sin meining og stå for det.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Kva med sitatboksar? Det står maks 4 linjer i retningslinjene, ein signatur med 2 linjer skrift i standardstørrelse og ein sitatboks med ei linje i vil tilsvare ein signatur med standard skriftstørrelse på 5-6 linjer.

Eg forslår at bruk av boksar i signatur blir forbudt, eventuelt at det blir akseptert så lenge den ikkje blir lengre enn ein signatur med 4 linjer ville vært. Ein sitatboks er også ganske dominerande, dei drar seg frå venstre til høgre i heile innlegget.

Edit: Mulig folk synest dette blir flisespikkeri, men eg har lært at ein skal sei sin meining og stå for det.

6971361[/snapback]

Er enig med deg der. En sitatboks med 4 linjer blir jo mye større enn 4 vanlige linjer.

Lenke til kommentar

Har sagt det før og sier det igjen, begrens hele signaturen til en linje og kun mulighet for tekst (ikke farger, spoiler, eller annet), holder i massevis. Annen info, reklame-plass for bloggen sin, hjemmesiden sin, hvilket yrke de har etc. kan legges i profilen.

Slik det er nå så er det enkelte som har glorete reklameskilt i signaturen med f.eks masse unødvendige linjer med røde og grønne streker. Signatur = underskrift: Regner med at de fleste ikke skriver under med alt dette på e-mail'er og snailmail.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Signaturen skal ikke være større enn fire linjer i Diskusjon.no-themet.

6941525[/snapback]

Er dette gjeldande? Eg rapporterte ein signatur på 5 linjer og fekk beskjed om at det ikkje vart tatt aksjon så lenge signaturen var på 4 linjer i eit anna skin. Det vil sei at du kan velge eit dynamisk skin, kjøre på 1600*1280 og ha ein signatur som i Diskusjon.no-skinnet går over 8 linjer utan at dette bryt med retningslinjene?

I så fall, kan dykk få den regelen inn i retningslinjene? I dag står dette:

#12: Signaturer skal ikke inneholde noe ut over ren tekst og BbCode. Det er ikke tillatt med HTML-kode eller bilder i signatur. Maksimal lengde på signatur skal ikke overstige 4 linjer, og det er påkrevd å bruke for å begrense størrelsen.

Forslag til ny:

#12: Signaturer skal ikke inneholde noe ut over ren tekst og BbCode. Det er ikke tillatt med HTML-kode eller bilder i signatur. Maksimal lengde på signatur skal ikke overstige 4 linjer i Diskusjon.no-themet, og det er påkrevd å bruke for å begrense størrelsen.
Lenke til kommentar

Jepp og det er nevnt en rekke ganger før som forslag til hva man kan gjøre, men det har ikke blitt gjort noe med det. Så lenge det ikke er oppgitt i retningslinjene kan man heller ikke forvente at den retningslinjen blir fulgt på den måten dere ønsker.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...