Christian86 Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Gjennomførte aldri førstegangstjeneste pga så mange helsemessige årsaker at jeg ikke ble ansett som skikket (tror vi bruker det ordet). Uansett ble jeg ansett som ikke tjenestedyktig. Hva betyr det i praksis for meg? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Velkommen til min verden. Å bli ansett som "ikke tjenestedyktig" betyr i praksis at du ikke vil bli kalt til inn til verken militære eller sivile tjenester uansett om det er krigs- eller fredstid. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Velkommen til min verden. Å bli ansett som "ikke tjenestedyktig" betyr i praksis at du ikke vil bli kalt til inn til verken militære eller sivile tjenester uansett om det er krigs- eller fredstid. 6940923[/snapback] hvilket i praksis betyr at jeg er fri for resten av livet mitt da? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Velkommen til min verden. Å bli ansett som "ikke tjenestedyktig" betyr i praksis at du ikke vil bli kalt til inn til verken militære eller sivile tjenester uansett om det er krigs- eller fredstid. 6940923[/snapback] hvilket i praksis betyr at jeg er fri for resten av livet mitt da? 6940947[/snapback] ja Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Ja, ganske nøyaktig akkurat det. Du kan gjøre hva du vil innenfor visse etiske, moralske og formelle lover. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Ja, ganske nøyaktig akkurat det. Du kan gjøre hva du vil innenfor visse etiske, moralske og formelle lover. 6940950[/snapback] og vips hadde jeg en mye bedre dag Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 ...og som det står: Du er fri til å forlate Norge uten å ha gjennomført førstegangstjeneste :o) Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Jeg klarte ikke å bli tjenesteudyktig, men greide å komme meg ned på 5 av 9 i allmenn fysikk etter å ha snakket litt med doktoren. Det går vel greit, har ikke alt for store sjanser for å bli kalt inn, og har "tjenestedyktig" på papirene. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Jeg klarte ikke å bli tjenesteudyktig, men greide å komme meg ned på 5 av 9 i allmenn fysikk etter å ha snakket litt med doktoren. Det går vel greit, har ikke alt for store sjanser for å bli kalt inn, og har "tjenestedyktig" på papirene. 6941016[/snapback] Problemet er om du blir kalt inn. Den 5'eren vil da stenge døren for mange valg og sjangsen for å ende opp et sted du ikke vil blir således større. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Hva var feil med deg da? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Hva var feil med deg da? 6941852[/snapback] Det er vel ikke noe man spør om? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Hva var feil med deg da? 6941852[/snapback] noe du hvert fall ikke får vite om kjære deg =) Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Neivel.... Jeg kjenner ikke deg, du kjenner ikke meg. Trodde ikke det var noe big deal. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Neivel.... Jeg kjenner ikke deg, du kjenner ikke meg. Trodde ikke det var noe big deal. 6942078[/snapback] For mange tror jeg det å bli nektet adgang til militæret kan være veldig personlig. Noe jeg ikke anser som noe man spør om. Ingen er sure på deg. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Ikke noe poeng i å spørre etter hva som er "feil" med noen. Trådens tema er ikke av den art at brukere skal komme og snoke etter sensitive personopplysninger. Så nok om den saken, tilbake til tema nå Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Neivel.... Jeg kjenner ikke deg, du kjenner ikke meg. Trodde ikke det var noe big deal. 6942078[/snapback] For mange tror jeg det å bli nektet adgang til militæret kan være veldig personlig. Noe jeg ikke anser som noe man spør om. Ingen er sure på deg. 6942085[/snapback] for å si det sånn, det skal mer enn astma til for å nektes militæret. Så for mitt vedkommende så tir jeg stille om årsaken, klok av skade. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Neivel.... Jeg kjenner ikke deg, du kjenner ikke meg. Trodde ikke det var noe big deal. 6942078[/snapback] For mange tror jeg det å bli nektet adgang til militæret kan være veldig personlig. Noe jeg ikke anser som noe man spør om. Ingen er sure på deg. 6942085[/snapback] for å si det sånn, det skal mer enn astma til for å nektes militæret. Så for mitt vedkommende så tir jeg stille om årsaken, klok av skade. 6942104[/snapback] Jeg har sett noen slippe unna med litt allergier, mens jeg som er angrepet av meget kraftig multiallergi ikke fikk noe nedsatt på noen områder. Jeg hadde derimot et litt lurt (uten å lyve) triks på lager, men det gidder jeg ikke fortelle her. Jeg kan forsikre at det ikke var noe "jeg er homofil", "jeg har vondt i ryggen", e.l. standardtriks. Dotten: Jeg gir blanke F* i hvor jeg havner i militæret, jeg vil bare fortest mulig ut igjen om jeg en gang må inn. Jeg er ikke interessert i å bruke et år av livet mitt på å løpe rundt i ei myr, hoppe i fallskjerm, sloss med andre og bli kommandert av kort-hårede menn med permanent PMS. Uansett, dersom jeg skulle inn hadde det vært greit å få jobbe med noe som er litt rettet mot utdanningen/yrkesvalget, og mtp at jeg studerer til en mastergrad i datateknikk er det vel ikke snakk om at et par fysiske "skavanker" gjør så mye. Heller sitte på kontor en dag og kanskje lære noe nyttig, og trene på fritida, fremfor å bli tvunget ut på speedmarsj i regnvær osv. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Gjennomførte aldri førstegangstjeneste pga så mange helsemessige årsaker at jeg ikke ble ansett som skikket (tror vi bruker det ordet). Uansett ble jeg ansett som ikke tjenestedyktig. Hva betyr det i praksis for meg? 6940907[/snapback] Du KAN bli innkalt i krigstid, siden du formelt er en del av reservestyurken. Det er i hvert fall jeg, men jeg strøk bare på syn. Mangel på dybdesyn og granatkasting er vel kanskje ingen god idé.. :!: Og gud forby at noen med linser eller briller skulle få kontor- eller siviltjeneste Er det så personlig hva man stryker på? Med mindre man bare har en testikkel da, men jeg trodde det var en myte at de sjekker sånt... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Gjennomførte aldri førstegangstjeneste pga så mange helsemessige årsaker at jeg ikke ble ansett som skikket (tror vi bruker det ordet). Uansett ble jeg ansett som ikke tjenestedyktig. Hva betyr det i praksis for meg? 6940907[/snapback] Du KAN bli innkalt i krigstid, siden du formelt er en del av reservestyurken. Det er i hvert fall jeg, men jeg strøk bare på syn. Mangel på dybdesyn og granatkasting er vel kanskje ingen god idé.. :!: Og gud forby at noen med linser eller briller skulle få kontor- eller siviltjeneste Er det så personlig hva man stryker på? Med mindre man bare har en testikkel da, men jeg trodde det var en myte at de sjekker sånt... 6942897[/snapback] finnes flere årsaker enn du tenker på som kan få en til å stryke Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 jeg fikk 3 av 9 på syn, eller topp på alt annet. jeg ble tjenestedyktig, men fikk brev ca 1 år etter sessjon at jeg var fritatt for førstegangstjeneste, men de kunne kalle meg inn innen jeg fyllte 28 HVIS jeg fikk en utdannelse som millitæret kunne få bruk for. altså er jeg tjenestedyktig, men slipper millitæret og samfunnstjeneste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå