s1gnal Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Hallo folkens. Spiller endel World of Warcraft. Bruker nå en 19" CRT monitor. Mener selv den kan virke i største laget. Øynene mine må skifte fokus for å se hva som er i hjørnet på skjermen. Dette gjør at jeg ofte mister fokus over andre deler av skjermen mens jeg spiller. Spillet krever at man har god fokus på de fleste elementer som visest på samme tid. Derfor spør jeg, kan 17" være et bedre alternativ enn 19" eller 20"? Jeg er meget opptatt av at det skal være lett å ha kontroll over det som skjer over hele skjermbildet. 19" virker for stort, men kan ta feil. Hva mener dere? Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Personlig hadde jeg valgt 20", kun på grunn av mulighet for høyere oppløsning. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 det hadde jeg også, (valgt 20") men hvis du ikke bryr deg om grafikk og sånt, så er det jo bare å gå for 17" lcd. hvis du får deg en god 17" crt, så kan du fortsatt ha høye oppløsninger også, men da kan det bli litt smått. (moren min godtok ikke 1600 x 1200 på sin 17") Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 det hadde jeg også, (valgt 20")men hvis du ikke bryr deg om grafikk og sånt, så er det jo bare å gå for 17" lcd. hvis du får deg en god 17" crt, så kan du fortsatt ha høye oppløsninger også, men da kan det bli litt smått. (moren min godtok ikke 1600 x 1200 på sin 17") 6940879[/snapback] Ok, det kan jeg skjønne. Brukte 1024x768 oppløsning på denne for 1 mnd siden. Hadde da 120 hz på skjermen. Bruker nå 1280x1024 , med bare 85hz (kjenner det svir litt i øynene etter 3+timers bruk) Men mener dere at 17" er best til spilling hvis man ser bort fra grafikk oppløsningen på max 1280x1024? Er litt lei av CRT. Tar unødig med plass. Den er tung som bly. Mer stråling fra skjermen. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 ser man bort ifra oppløsning, så er det vel også mer vanlig med lavere latency på 17" skjermer. men en ting du må passe på er at disse ms verdiene er bare bullshit. jeg har sett skjermer med 6ms ghoste mye mer enn en (god) eldre skjerm med oppgitte 16ms, så det du bør gjøre er å prøve å få testet skjermen selv før du kjøper. gjerne med Unreal Tournament 2004, da dette er et veldig raskt spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå