Gå til innhold

Spøsrmål om windows registrering

Akidon

Anbefalte innlegg

Etter at pcen min klikket har jeg prøvd å instaler Xp pro igjen. Men cden min som Xp pro var på så så som så ut og det gikk ikke så bra. Så bet jeg i det sure eplet og brukte

home edition cden som fulgte med fujitsu siems laptoppen min. Uansett den spurte ikke om cdkey noe jeg synes var litt rart. Den egentlige uansetten kommer vell egentlig her. Hva skjer når jeg registrere den på nettet. Kan jeg bruke den på den stajonere eller er det bare laptopen den fungerer på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk med Windows Xp professional med min laptop, i ettertid har jeg sjekket cdkeyen til windows via et program. Da oppdaget jeg at den var helt forskjellig fra det som står under pcen! Også fikk jeg et par kompiser som også har Fujitsi Siemens pc til å sjekke, de hadde vist helt samme cdkeyen. Så trur nok at det skal funke på begge.

Lenke til kommentar
Merker windows at det ikke er instalert på riktig maskin?

6945561[/snapback]

jajaja! hvis de merker det er du i big shit!

neida, ikke som jeg veit, og har heller ikke virket sånn. så for min del er det ikke noe stress å bruke en lisens du har på en stasjonær på en laptop. du har jo tross alt betalt for det...

Lenke til kommentar
Merker windows at det ikke er instalert på riktig maskin?

6945561[/snapback]

:dribble:

les dette om MPA ( Microsoft-produktaktivering ):

http://support.microsoft.com/default.aspx?...=kb;no;302878#2

6945856[/snapback]

?

6946137[/snapback]

en eksempel fra den side:

Tillater MPA at kunder installerer produkter på en bærbar datamaskin og på en skrivebordsmaskin?

Kunder kan bruke vilkårene i produktets sluttbrukeravtale til å finne ut om dette er tillatt. Noen ganger tillater Microsofts sluttbrukeravtale at kunder som er hovedbrukere av Microsoft-programmer, for eksempel Office og Word, kan installere én tilleggskopi på sin bærbare datamaskin for eksklusiv bruk. Dette gjelder ikke for produktlisenser som følger med når du kjøper en datamaskin. Disse OEM-lisensene er enkeltlisenser som ikke kan overføres til en annen datamaskin. Windows XP kan bare installeres på én datamaskin. Det kreves en ny lisens hvis du installerer og aktiverer produktet på en annen datamaskin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...