Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Åssen headphones burde jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å ta en titt på hodetelefoner fra kjente merker. Tenker spesielt på Sennheiser, AKG, Sony osv. Hva du velger bestemmer du etter egen smak. Det er bare å ta en test på nærmeste elektroforhandler. Har selv et par Sennheiser HD 433 som jeg synes er grei i forhold til prisen. Mener jeg betalte 350-400 kr for de da jeg kjøpte dem for et års tid siden. For max. 500 kr er det begrensede "audiofile" egenskaper uansett.

Hadde et par AKG Studio Monitor (tror jeg) på langtidslån for noen år siden og selv om de var gamle, er det de mest perverse hodetelefonene jeg har hatt på øret (unntatt et par Stax til 10000 kr). Prisen overstiger dessverre både mitt og ditt budsjett. Kvaliteten på mine Sennheiser kan overhodet ikke sammenliknes med de "dyre" alternativene jeg nevnte, men i forhold til prisen synes jeg de gjør jobben bra.

Lenke til kommentar

Kjøp KOSS ur-30!!!

De beste jeg har prøvd. Har hatt dem et år, sinnsykt bra lyd!

Livstidsgarant, Sinnsykt bra lyd! Dekker hele øret!

Frequency Response: 18-20,000 Hz

High Fidelity Stereophone utilizes an anisotropic magnet and 1.4 mil mylar element for deep bass and treble clarity

Closed, leatherette ear cushion creates a seal around the ear for outstanding bass performance and isolation

Built for maximum durability for deejay and recording use

Collapsible design allows for easy storage and protection on the go

Straight, single entry 8 foot cord for home and portable use

Includes 1/8" and 1/4" stereo plugs for home and portable use

Lenke til kommentar

Ser egentlig ut som om du har fått svar på spørsmålet, men jeg må slutte meg til Koss UR-30-fanklubben. De er de beste jeg har prøvd noensinne. Lyden er seff topp, de er lette å justere, sitter godt, klemmer ikke, og stenger ute ganske mye annen lyd slik at du ikke må ha fullt volum for å høre det du vil.

Og de er sammenleggbare (til en viss grad da), slik at risikoen for skade på dem er mindre om du pakker dem i en overfyllt bag eller.no. Selv om det ikke er så veldig farlig, da du har livstidsgaranti på dem. En kamerat satte seg på sine, og gikk tilbake til butikken, fikk nye med en gang.

Jeg kjøpte mine på HiFi-klubben for 598,-

Lenke til kommentar

Her denon selv, kjøpte dem på hifiklubben i oslo for tror det var 395 spenn.. :grin: helt fet lyd og ingen problemer..

Har en kompis som har de Koss klokkene og han sverger til at det er helt sinnsykt bra lyd i dem :grin:

Hva du skal velge veit jeg ikke, men du burde iallefall dra til en butikk eller til noen kjente som har tinga du lurer på og teste det ut selv, det anbefales.. Det er dine ører som skal bruke disse og de burde få bestemme selv :wink:

Lenke til kommentar

Har KOSS UR-30, ingenting å utsette på de.

DENON derimot har jeg brukket to bøyler på. En på de til 600: ny bøyle 330, hifi-klubben). Den andre på et par til 1000 spenn, denne har ledningen i bøylen...: konklusjon reparasjon ikke lønnsomt!

Når jeg kjøpte koss'ene på hifi i høst så spurte jeg selgeren om de hadde mange returer på denon-headsettene, og han innrømmet at det var en del...men mente det var bare fordi de solgt så bra. I min oppfatning er det en svakhet i konstruksjonen akkurat i "vridningsleddet," hvor plasten får 'tretthetsskader' etter en tidsbruk. Tenk deg om to ganger før du kjøper Denon!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...