Svein_Jarle Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Heisann! Sitter her og tenker på å sove snart, og i den anledning kom jeg på dette med mareritt... Selv har jeg aldri hatt ordentlig mareritt og blitt redd og våknet, men jeg har drømt fæle ting - tror jeg... En ting jeg drømmer til stadighet er at jeg og min familie skal kjøre ombord på ferga vi brukte å ta hver sommer (Lødingen <--> Bognes), og akkurat idet vi kjører ombord og er på rampen, legger båten fra kai, og bilen og hele ferielasset går rett i vannet. Ikke så ille, men likevel. Har du hatt mareritt du husker godt/blitt skremt av? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 den klassiske detter lenge og våkner det sekundet man treffer bakken. ellers har jeg aldri blitt påvirket av noe som jeg har drømt om i senere tid, skrekkfilm osv...... har kun syke treffebakkenmareritt jeg Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 den klassiske detter lenge og våkner det sekundet man treffer bakken. ellers har jeg aldri blitt påvirket av noe som jeg har drømt om i senere tid, skrekkfilm osv...... har kun syke treffebakkenmareritt jeg 6940662[/snapback] Har også fått litt sånn.. Våkner av at hele kroppen rykker kraftig til. Men det som er merkelig med meg er at det slett ikke skjer når jeg treffer bakken, men mens jeg ennå er høyt oppe i lufta! Lenke til kommentar
Revox Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Var plaget en del med mareritt og en slags sove/våkentilstand hvor jeg drømte men var våken samtidig uten å være klar over det. Resulterte ofte i en slags klaustrofobi drøm hvor jeg endte opp skrikende i en krok. Helt jævlig følelse. Men dette var i en alder av 6år eller no og det ga seg ganske fort igjen. Verste marerittene mine var fra superman 3 i en alder 6 år når hu dama blir dratt inn i maskinen og gjort om til en robot/zombi sak. Fæle greier for en 6 åring. Men det er vel nå nesten 19 år siden jeg har hatt mareritt men hender jeg våkner brått av noe og må sjekke hvor jeg er hen for å så sovne igjen. Det mest morsomme nå om dagen er når jeg har feber. Da drømmer jeg helt sinnsyke drømmer. En liten bonus av å være syk Discovery Science har et ganske bra program som søvnproblemer og alt som har med søvn å gjøre. Endret 25. september 2006 av Revox Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Har hatt og har en gang i blant mareritt om å være våken, selv om jeg sover. Dette har faktisk skjedd så mange ganger, at jeg kan liksom bestemme selv en del i drømmene, men om jeg gjør det blir jeg å våkne 10-20 sec etterpå ... Husker en gang da jeg drømte at jeg var våken, men for å skjekke om jeg faktisk var våken klep jeg meg i armen, jeg fikk vondt... Jeg trodde jeg var våken, gikk rundt, var på skolen, så våknet jeg og skulle på skolen... Fy faen så omtåket jeg var da... Drømte som liten av jeg druknet et par ganger, det var creepy Drømte at jeg sprang bak ei stor kule, våknet rett før jeg ble tatt under den o_O De deiligste drømmene jeg har hatt noen sinne må være når jeg hadde mareritt om å gå til skolen, jeg drømte at jeg drømte at jeg stod opp for å gå på skolen, av en eller annen grunn likte jeg ikke dette. Så våknet jeg, men jeg drømte enda.... Så våknet jeg irl og det var LØRDAG fy faen jeg var glad da haha, resten av morgenen smilte jeg Våknet klokka 8 om morran, var ikke det minste trøtt <3 Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Har ikke mareritt så veldig ofte, men de er ille når jeg først har det. Det er alltid masse snø ute, som jeg må løpe i, med boblebukse og -jakke, noe som fører til jeg ikke er halvparten så bevegelig som ellers. Dessuten er jeg utrolig slapp i drømmene, orker nesten ikke løpe. I natt hadde jeg tre-fire stykker løpende bak meg, de skulle drepe meg, fordi jeg kastet en vannflaske i brystet på han ene. Jeg var så utmattet at jeg falt om, og så våknet jeg gjennomvåt. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Har ikke så mye mareritt lenger, men er tre som har festa seg hvorav to fra nyere tid: 1) Jeg så ET med min lillebror på jobben til moder'n da jeg var 9. I en uke etterpå hadde jeg mareritt om forskjellige ET-figurer. Og moder'n var ganske sint på min far som hadde leid filmen til oss (var 10-års grense på den) 2) Drømte for et par år siden at jeg var en agent e.l. I den forbindelse måtte jeg skyte og drepe noen uskyldige sivile (tror det var en familie). Ga meg en skikkelig jævelig følelse etterpå 3) Denne er vel ikke akkurat mareritt i den forstand, men skjedde faktisk forrige uke. Ca en halvtime etter at jeg sonva, våkna jeg av noen som snakka på utsida vinduet mitt. I hodet mitt var det noe som sa meg at strømmen var gått i leiligheten og derfor kunne de komme seg inn. Jeg spratt opp i full fart for å passe på og beskytte hjemme mitt. Etterhvert kom jeg til meg selv, sjekket at døra var låst, la meg igjen og lurer vel fortsatt på hva som egentlig skjedde Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) var ikke så enorm tråd men men:p når jeg var mindre så brukte jeg å ha en drøm jeg aldri kunne forklare, vet bare at nå når jeg tenker tilbake på dette så har det vært en gjengående drøm når jeg var liten, den handlet om at jeg ble totalt overkjørt av noe, mareritt om at jeg ikke klarte å mestre noe.. våkna opp mitt på natta, helt twisted akkurat som om drømmen fortsatte! jeg løp rundt pipa i stua våres å ropte å skrek mens muttern å fattern var like i sjokk hvergang:p det eneste som roa meg var når fattern tok tak i meg, satte meg ned og tvingte i meg varm melk med honning^^ samme hadde jeg når jeg var full engang, var vel ikke mareritt men likvavel samme greia, sku spille biljard, var på "klubben" her jeg bor, 13 år og sjenka dritings av søskenbarnet mitt.. klarte ikke å treffe kulene elns i det hele tatt så ble helt forskrekka, sprang hjem å la meg! har aldri prøvd noe sport/idrett i fylla etter det.. that's me unnskyld for leifer, men hakke sovet på et døgn så er litt i ørska! Endret 26. september 2006 av king_pedersen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå