Gå til innhold

Mellom drøm og virkelighet.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg mener det er mulig å kontrollere drømmer

i allefall føler jeg at jeg har gjort det selv mange ganger.

Jeg har gjerne drømt noe, og så har det ikke akkurat blitt slik som jeg har forventet, og ahr derfor drømt ting om og om igjen til jeg får det resultatet jeg selv vil ha.

Det ender som regel med at jeg våkner midt i syklusen da, slik at det i grunnen blir en veldig kort drøm som bare har gått om og om igjen...

Lenke til kommentar
Sikkert mange som har opplevd noen snåle hendelser mellom våken tilstand -> "drømmemodus" og omvendt. Ekstra er det når man "er våken" når en drømmer. Er det mulig å kontrollere en drøm? Høres vilt ut, men dog...

6940605[/snapback]

Hmm, ja jeg har opplevd dette et par ganger. Det er utrolig deilig følelse. De gangene jeg har opplevd dette har jeg tatt meg flyturer etter at jeg har oppdaget at eg drømmer. Mener jeg har lest en gang at det går an å trene seg opp til å få slike opplevelser oftere. Skulle jeg gjerne kunnet, har bare opplevd det 2-3 ganger selv.

Lenke til kommentar

En gang var en drøm såpass absurd at jeg skjønte at det måtte være en drøm. Så for å få en slutt på drømmen bestemte jeg meg for å våkne, og i neste øyeblikk våknet jeg.

En annen gang da jeg var liten gutt, våknet opp fra et fælt mareritt, så jeg bestemte meg for å sovne igjen og drømme noe morsomt. Og da drømte jeg en tegnefilm med Snurre Sprett.

I puberteten hadde jeg de normale flydrømmene (som visstnok betyr at man vokser og utvikler seg), og da hendte det at jeg "våknet" fra en sånn flydrøm og oppdaget at jeg kunne fly i "virkeligheten" også. Men så våknet jeg fra denne vidunderlige "virkeligheten" igjen. Og da lå jeg i sengen og var virkelig våken, og da kunne jeg ikke fly (selvsagt). For en gedigen skuffelse!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...