Gå til innhold

Nytt album av Trivium. Trivium - Crusade


Axes

Anbefalte innlegg

Nå har det nye albumet av Trivium kommet ut, som dem har pratet om.

Sitter selv å hører på det nå, helt sykt bra! Jeg syns det fenger som faen, er heller ikke alene om det. Men en ting, bare jeg som merker at Trivium prøver å høre ut som gamle Metallica? Det er veldig And Justice For All aktig, men albumet fenger fordet!

 

Her kan dere høre noe av albumet; http://myspace.com/trivium

 

Bilde av coveret, fett som faen!

 

200pxtriviumthecrusadeux8.jpg

Endret av Axes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt albumet ca. 20 ganger den siste tiden. Liker det jeg hører, selv om det er veldig kommerz. Dette bandet har en stor fremtid, ganske imponerende at vokalisten er født i 86.

 

Som sagt, mange gode låter og riff, og en nydelig ballade.

 

Matt Heafy høres ut som Hetfield ja, ikke at det er noe negativt m/ det.

 

Jeg likte faktisk ikke albumet de to-tre første gangene, men så endret det seg, jeg tok det for hva det var. Noe àla Black Album, og det er deilig å høre på slik musikk.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar
Har hørt albumet ca. 20 ganger den siste tiden. Liker det jeg hører, selv om det er veldig kommerz. Dette bandet har en stor fremtid, ganske imponerende at vokalisten er født i 86.

 

Som sagt, mange gode låter og riff, og en nydelig ballade.

 

Matt Heafy høres ut som Hetfield ja, ikke at det er noe negativt m/ det.

6940152[/snapback]

Jepp, gutten har så vidt fått skjegg og enda har så mye musikalsk å by på.

Albumet er fett, liker det jeg hører!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Uææææææ...må nesten prøve å høre litt på dem før jeg ser dem i Valhall. Men amerikansk screamo-emo-hardcore-grind-metalcore er ikke min greie. Men man må jo være åpen for nye stilarter innen metal også, så man ikke stagnerer helt på 80 og 90-tallet.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

ble først litt skuffa over albumet, men begynner å like det mer og mer for hver gang jeg hører på det nå! Synes de 4 første låtene kanskje er de beste, så de kunne med fordel fordelt dem litt over hele skiva. Uansett så synes jeg ikke albumet når helt opp til den forrige utgivelsen, Ascendancy. Ferdighetsmessig er nok gutta blitt bedre, men låtene er ikke like knall. Er også litt uvant at skrikevokalen er borte, men det tror jeg bare er bra i lengden. Selv om jeg likte den som bare faen på Ascendancy!

 

Dette er helt klart et talentfullt band, og jeg tror de kan nå langt. Kanskje ikke så lang som sine forbilder i Metallica, men vi får se=) Det musikalske talentet er det i alle fall bare Hetfield og Trujillo av de i Metalica som kan matche. Gitarsoloene er allerede mer avanserte og bedre enn noe av det Hammet har laget mener nå jeg. Og Lars Ulrich har aldri vært, og kommer aldri til å bli så kjapp på trommene:)

 

Skal nok bli spennende å følge Trivium i framtiden. Rått at de fører 80-talls trash metallen videre!

Lenke til kommentar
Gitarsoloene er allerede mer avanserte og bedre enn noe av det Hammet har laget mener nå jeg.

 

7026659[/snapback]

 

Nå får du gi deg. Jeg så Matt Heafy og han andre vise frem noen skillz på youtube forleden, det imponerte ingen.

7027106[/snapback]

 

da spørs det litt hva du så. Jeg har sett/hørt mye som imponerer så det holder. Du kan jo begynne med å høre soloene i sangene da. Særlig på den nye plata er det en del heftige ting. Men når det er sagt: mange av soloene til Hammet er veldig bra også. Særlig på Master Of Puppets plata. Men jeg synes Heafy og særlig Corey Beaulieu har mer varierte og avanserte soloer jeg da. Blir litt mye ensformig blues-licks og wah-wah bruk med Hammet. :)

Lenke til kommentar
Gitarsoloene er allerede mer avanserte og bedre enn noe av det Hammet har laget mener nå jeg.

 

7026659[/snapback]

 

Nå får du gi deg. Jeg så Matt Heafy og han andre vise frem noen skillz på youtube forleden, det imponerte ingen.

7027106[/snapback]

 

da spørs det litt hva du så. Jeg har sett/hørt mye som imponerer så det holder. Du kan jo begynne med å høre soloene i sangene da. Særlig på den nye plata er det en del heftige ting. Men når det er sagt: mange av soloene til Hammet er veldig bra også. Særlig på Master Of Puppets plata. Men jeg synes Heafy og særlig Corey Beaulieu har mer varierte og avanserte soloer jeg da. Blir litt mye ensformig blues-licks og wah-wah bruk med Hammet. :)

7027197[/snapback]

 

Har hørt The Crusade 30 ganger ca. og jeg er ikke imponert av soloene, men jeg er imponert over det instrumentale generelt sett og særlig riffene. :)

Lenke til kommentar
Gitarsoloene er allerede mer avanserte og bedre enn noe av det Hammet har laget mener nå jeg.

 

7026659[/snapback]

 

Nå får du gi deg. Jeg så Matt Heafy og han andre vise frem noen skillz på youtube forleden, det imponerte ingen.

7027106[/snapback]

 

da spørs det litt hva du så. Jeg har sett/hørt mye som imponerer så det holder. Du kan jo begynne med å høre soloene i sangene da. Særlig på den nye plata er det en del heftige ting. Men når det er sagt: mange av soloene til Hammet er veldig bra også. Særlig på Master Of Puppets plata. Men jeg synes Heafy og særlig Corey Beaulieu har mer varierte og avanserte soloer jeg da. Blir litt mye ensformig blues-licks og wah-wah bruk med Hammet. :)

7027197[/snapback]

 

Har hørt The Crusade 30 ganger ca. og jeg er ikke imponert av soloene, men jeg er imponert over det instrumentale generelt sett og særlig riffene. :)

7027350[/snapback]

 

OK, jeg respekterer det ;) En god del kule riff ja, helt klart. Men jeg synes faktisk det var enda flere dødsfete riff på Ascendancy. Der var versene harde med massive riff, etterfulgt av melodiske catchy refreng. Nå er det meste mer melodisk all over. Minner meg om en salig blanding av Metallica, Testament, Megadeth og Iron Maiden. Og det er vel ikke akkurat småtteri å sammenligne noe med :thumbup:

 

Det jeg synes var mest skuffende med The Crusade var instrumentalen som er tittelsporet. På forhånd sa de at det skulle bli en blanding av Metallicas Orion og Dream Theater, derfor ble mine forventninger skyhøye :p Kanskje derfor skuffelsen ble litt ekstra.. Ingen riff der på høyde med de i Orion, og Dream Theater partiene ble enten for likt DT, eller bare litt for merkelig. Må nok opp noen divisjoner enda til Metallica og Dream Theater når det gjelder å lage instrumental låter ja :)

Lenke til kommentar

Åssen fikk dere albumet så tidlig? Kom det ikke ut først 10 oktober?

 

Men syns det er litt trist at det nye albumet ikke bærer preg av metalvokalen som i Pull harder on the strings of your martyr, og de to første albuma generelt.

 

Virker liksom som om de har bestemt seg for å skrive innholdsrike tekster og derfor må synge tilnærmet clean så det går an å høre hva som blir sagt.

 

Men så absolutt, albumet bli knall etter et par gjennomhøringer og fenger bra! Liker godt Contempt Breeds Contamination, og den har litt meningsfyll tekst også!

 

Merker nå at jeg gleder meg like mye til Trivium som oppvarmingsband på Maidenkonserten som jeg gleder meg til hovedbandet! :!:

Lenke til kommentar
Uææææææ...må nesten prøve å høre litt på dem før jeg ser dem i Valhall. Men amerikansk screamo-emo-hardcore-grind-metalcore er ikke min greie. Men man må jo være åpen for nye stilarter innen metal også, så man ikke stagnerer helt på 80 og 90-tallet.

7026263[/snapback]

Nye albumet har gått vekk i fra den stilen. De har bestemt seg for å prøve å rippe off Metallica og Megadeth i steden for å spille en musikkstil de faktisk behersker.

Lenke til kommentar
Gitarsoloene er allerede mer avanserte og bedre enn noe av det Hammet har laget mener nå jeg.

 

7026659[/snapback]

 

Nå får du gi deg. Jeg så Matt Heafy og han andre vise frem noen skillz på youtube forleden, det imponerte ingen.

7027106[/snapback]

Nå har aldri Hammet imponert andre enn folk som kun hører på metallica heller.

Lenke til kommentar
Gitarsoloene er allerede mer avanserte og bedre enn noe av det Hammet har laget mener nå jeg.

 

7026659[/snapback]

 

Nå får du gi deg. Jeg så Matt Heafy og han andre vise frem noen skillz på youtube forleden, det imponerte ingen.

7027106[/snapback]

Nå har aldri Hammet imponert andre enn folk som kun hører på metallica heller.

7082349[/snapback]

 

Bevis?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...