Catch`Alpha Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) c000021a Kritisk Systemfeil Systemprosessen windows Logon Process avsluttet uventet med status 0xc0000005 (0x000000000x00000000). Systemet er avsluttet. Dette er feilmeldingen jeg plutselig har begynt å få for to dager siden. PCen får meldingen gjennomsnittelig etter 30 sek etter windows oppstart (desktop) Noen ganger er jeg heldig og PCen holder på lengre, men når jeg skulle skru den av (trykke start>slå av maskinen) ville den ikke reagere, så den måte skrues av manuelt. Mitt system: HK: DFI LANPARTY UT nF4 ULTRA-D 939 Gfx: ASUS X1900XT 512 klokket 680Mhz / 800Mhz minne, jeg klokket ned til vanlige hastigheter etter blåskjermproblemet, men det hjalp ingenting. Minne: Corsair TWINX2048 PC4000 2x1024 brikker. CPU: AMD opteron 165 939 @ 2.3Ghz, denne også klokket ned til 1800Mhz, uten nytte. PSU: Mist 600W avtagbare kabler. HDD: Western digital 200GB SATA2 8mb catche. Ellers har PCen god nok kjøling med Zalman CNPS 9500LED til CPU og 2 12cm vifter i kabinettet. Operativsystem: XP pro SP1 Anaer ikke hva problemet kan være, noen som vet? Kan en formatering fikse problemet? Endret 1. oktober 2006 av Catch`Alpha Lenke til kommentar
itjohansen_no Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 ta ut den ene rambrikken ok sjekk om det blir bedre. hvis du får feilmld så tester du den andre alene i pcen. hvis du ikke får feilmld så er den andre brikken defekt. mvh ITJohansen.no Lenke til kommentar
Catch`Alpha Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 ok, skal teste det Lenke til kommentar
Catch`Alpha Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Det ser ut til at jeg får feil på begge minnebrikkene, vild et si at begge er defekt? De er helt nye og kjøpt i mai Lenke til kommentar
dr.steen Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Høres lite sannsynlig ut at begge brikkene plutselig har røket på en gang, med mindre du har drevet med OC av disse. Det kan være mange andre årsaker enn disse. Jeg hadde et lignende problem engang, og da viste det faktisk å være harddisken som forårsaket problemene. Selv om disksjekk ikke viste noen feil, var det likevel den som var årsaken. Var kanskje feil i bufferen på disken elle noe, jaja, uansett; Har du prøvd å boote i safemode for å se om problemet vedvarer da? Lenke til kommentar
Kristaafa Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Kjenner jeg deg rett, så har du vel OC'a dem istykker Alpha! Lenke til kommentar
Catch`Alpha Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Ja, jeg har testet å boote i safemode, og har ikke merket noe til problemet hittil. Så den virker fin der. Alle PC delene er kjøpt til shg.no i mai og har selv satt den sammen, så alle delene er rimelig nye, har ikke klokket ram brikkene, kun CPU og grafikkortet. Det skal nevnes at jeg har slette mappa jeg har lastet ned ting i, og det kom opp en melding om at jeg kunne skade noen viktige filer, men jeg trykket ja til sletting uanz, siden jeg ikke trodde det var noen viktige (systemfiler der?). Det var vel 1-2 dager etter jeg sletta mappa at blåskjermproblemet kom. Så kan det hende jeg har slettet noen viktige filer jeg trenger, som lager blåskjermen? Dette trenger vel ikke ha noe med saken å gjøre, men det er vel viktig å nevne. Lenke til kommentar
Catch`Alpha Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Jeg har kjøpt operativsystem og har tenkt å formatere, vil dette fikse problemet? Det var tid for å formatere uanz. Lenke til kommentar
Catch`Alpha Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Fant dette, og det kan vel kansje stemme, siden jeg har SP1 diverse *hosturegistrertwindowshost* Det er til Win 2000, men de bruker vel kansje samme feilmeldingene? http://support.microsoft.com/kb/330303/ Endret 29. september 2006 av Catch`Alpha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå