Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys WRT54GL med DD-WRT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Derfor funker det ikke. Du har nok hatt litt flaks, å flashe med feil firmware gjør ofte enheten totalt ubrukelig...

Anbefaler at du leser skikkelig dokumentasjonen rundt 3. parts firmware og forsikrer deg om at enheten din er støttet.

;)

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Hmm.. skeptisk:S Er avhengig av at internettet funker, så kan ikke fucke opp noe på det, men samtidlig så funker det veldig TREIGT nå.

Noen her som holder til i Trondheims-området som kanskje kunne tenkt seg å oppgradert Routeren og Accesspointet til meg hvis jeg svingte innom? :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg har en WRT54GS, og kan på det sterkeste anbefale HyperWRT. Brukte DD-WRT en god stund. Ikke noe problemer med den, men unødvendig mange innstillinger man (som regel) aldri har bruk før, noe som jeg også tror fører til treige menyer, og treig lagring av innstillinger.

Så gikk jeg over til HyperWRT, som bygger veldig mye på standard-firmware, men med et par smarte tilleggsfunksjoner.

F.eks Static IP-adresse etter MAC-adresse på NIC. Veldig greit hvis man har noen laptoper man bruker hjemme og vil ha en fast IP-adresse på der, og så kunne ta den med et annet sted uten å måtte endre fra fast IP til dynamisk IP på selve laptopen. Bare å la maskinen stå til å motta dynamisk IP, så vil den alltid ha den faste adressen du definerer hjemme hos seg.

Så har den også WOL, noe jeg har behov for på filserveren min. Jeg har hot-swap-brønn til RAID-diskene mine på filserveren, hvor hver disk har en av/på-knapp. På mitt RAID5-sett over 4 disker holder det da å skru av to disker med to små trykk, og jeg har mistet 600GB med data. Derfor låser jeg frontdøren på kabinettet, og med WOL på ruteren kan jeg bare plinge den i gang når filserveren av og til er avskrudd.

6968028[/snapback]

Selv om tråden er "gammel" nå, tenkte jeg likevel at jeg skulle legge til at:

- Det er mulig å aktivere WOL.

- Det er mulig å angi statisk IP basert på MAC via DHCP. Dette gjøres via "Administration - Services - Static Leases - Add"

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tenkte jeg skulle dele noen av mine erferinger rundt installasjon og oppsett av DD-WRT på WRT54GL.

Har flasha routeren i dag uten noe som helst problemer. Brukte en god stund på å lese fremgangsmåte, forhånds regler og slikt på wiki siden til DD-WRT før jeg gjorde det.

Hadde litt problemer med at torrent fryste hele ruteren og gjorde det umulig og sufre, men dette fikk jeg løst ved hjelp av den meget gode Wiki delen til DD-WRT siden(som jeg hadde lagret på pc`en på forånd :) ).

I allefall oppe å går nå, mye å sette seg inn å lese seg frem til men blir nok bra.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Tenkte jeg skulle dele noen av mine erferinger rundt installasjon og oppsett av DD-WRT på WRT54GL.

Har flasha routeren i dag uten noe som helst problemer. Brukte en god stund på å lese fremgangsmåte, forhånds regler og slikt på wiki siden til DD-WRT før jeg gjorde det.

Hadde litt problemer med at torrent fryste hele ruteren og gjorde det umulig og sufre, men dette fikk jeg løst ved hjelp av den meget gode Wiki delen til DD-WRT siden(som jeg hadde lagret på pc`en på forånd  :) ).

I allefall oppe å går nå, mye å sette seg inn å lese seg frem til men blir nok bra.

8177260[/snapback]

DU HAR IKKE EN LINK SOM LØSER DET PROBLEMET ?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg vet dette er en elgammel tråd, men håpte noen av dere som har brukt dette før kunne hjelpe meg med mitt problem.

Har flashet en WRT54GL til DD-WRTv24 Standard Generic. Den ENESTE grunnen til at jeg flashet, var at jeg ville ha mulighet til å reservere faste ip'er til mine maskiner etter MAC. Når jeg nå legger inn MAC og ip på "Static Leases" så forsvinner alt hver gang jeg trykker add. Har prøvd alt mulig, men det ser ikke ut til å fungere.

Noen som vet hva som er feil/jeg gjør feil?

Takker for svar!

Edit: Dette gjelder Applications også, dermed kan jeg ikke åpne for bla torrents med denne. Prøvde mini også, med samme resultat. Har nå flashet tilbake til orginal, og det fungerer som bare juling.

Vil Linksys komme med muligheten for statisk ip i en senere firmware, eller holder de det utenfor for at folk skal kjøpe en dyrere router? Tilogmed far sin 10 år gamle SMC-router hadde denne funksjonaliteten.

Endret av DaWeed
Lenke til kommentar

har du flashet riktig da? først mini_generic, resette routeren og slette vram for så å legge inn std_generic.

Leste noe om at hvis man ikke gjorde noe sånt så var det ikke sikkert at alt fungerte..

Uansett, jeg har denne routeren med v24 std... helt brilliant. koser meg maks.. bare venter på å få login til modemet fra isp slik at jeg kan åpne de jækla portene slik at det blir litt greiere å styre alt fra dd-wrt.. DD-WRT er i hvertfall lett som fy, selv for en skikkelig nettverkstulling som meg som ikke skjønner no...

anbefales.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...