excrucio Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Ok. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
molland Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hei Virker kanskje litt "dum" i huet nå men må bare spørre, etter att jeg har lagt inn mini versjon av dd-wrt sp2 på min wrt54g ver 3.1, er det da dd-wrtv23 wrt54g.bin eller dd-wrt v23 generic.bin som skal inn til slutt? Skulle likt å hatt den kai funksjonen blant annet Har hentet dd-wrt 54g standard zip mappa fra dd-wrt siden, men ble som sagt usikker på hvilken bin som skulle inn til "slutt" mvh Molland Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Holder med mini om man ikke treng alt annet av ekstrafunksjoner, kai hva er det.. Lenke til kommentar
molland Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Ja jeg har hørt at det "holder" med mini... men jeg ville jo ha "sluttpakken" kai brukes xbox live blant annet mvh M Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Hei Virker kanskje litt "dum" i huet nå men må bare spørre, etter att jeg har lagt inn mini versjon av dd-wrt sp2 på min wrt54g ver 3.1, er det da dd-wrtv23 wrt54g.bin eller dd-wrt v23 generic.bin som skal inn til slutt? Skulle likt å hatt den kai funksjonen blant annet Har hentet dd-wrt 54g standard zip mappa fra dd-wrt siden, men ble som sagt usikker på hvilken bin som skulle inn til "slutt" mvh Molland 7109618[/snapback] Man skal ALLTID bruke genetic når man oppgraderer via webinterface. Endret 20. oktober 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Her var det mange med kjennskap til denne ruteren; så derfor velger jeg å spørre her sitedefor å starte en ny tråd. Jeg har en wrt54gl som til nå har kun stått som switch på et lokalnett og gjort jobben sin som forventet, men nå da vi fikk tilgang til Internet startet problemene. Når jeg pinger den via kablet nett får jeg kun svar på ca halvparten av forespørslene (noe som avhenger av dagsform til ruteren). På det trådløse nettet er resultatet enda dårligere. Jeg har ikke oppgradert firmware på den, så hva den kjører nå vet jeg ikke. Skal sjekke dette når jeg kommer hjem. Noen som kjenner til dette problemet? Evt. hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hei Forklar litt om hvordan ting er koblet. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Ok, beklager.. selvfølgelig skulle jeg gi med informasjon om dette. Koblingen er som følger: Veggkontakt -> modem fra Bluecom -> wrt54gl -> stasjonær. Alt kablet. De trådløse enhetene har hakket dårligere kontakt med ruteren enn den stasjonære. Jeg skjønner ikke at tilgang til Internet skal 'ødelegge' kontakten min med ruter'n av den grunn.. :s Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 ip adresser får du? vil tro 192.168.1.xxxx eller noe sånn, om så er da får du ip fra linksysen, vil også tro at std er det også dhcp enablet i modemet ditt. Så slå av dhcp i linksys, og Basic Setup siden sett automatisk. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Joda, problemet forsvant når jeg slo av dhcp på ip'ene x.x.x.1-10 og har dhcp på på de over 10 En annen ting som jeg nå ikke skjønner meg på er at det virker som om ruteren eller modemet ikke tåler høy hastighet. Hvis jeg laster ned filer(fra eget område på skole-serveren feks) på en hastighet av ca 50%+ av linjehastighet, så struper denne nedlastingen resten av nettrafikken. Samtlige websider kommer i en hastighet som minner mer om det et 14.4-modem klarer å levere framfor den linjen jeg sitter på. Du har ikke tilfeldig vis en løsning på dette også? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) kanskje Logg på linksysen og under: Administration > Management> (og ned på siden) IP Filter Settings (adjust these for P2P) Maximum Ports : 4096 TCP Timeout (in seconds) : 300 UDP Timeout (in seconds) : 300 Endret 29. oktober 2006 av KenBjork Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Sett timeoutene på 600 så slipper du å bli disconnecta fra IRC, ICQ etc. om du bruker dette. Lenke til kommentar
magnum44 Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Jeg har aldri opplevd problemer med IRC. ved timeout på 180-240. Timeout på 10min er vel noe i overkant. ICQ er det vel neppe noen som bruker uansett. Men kan man i det hele tatt stille på dette under default firmware som jeg forstår at Atanatar har. Hva er hastighet på linja di Atanatar? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Jeg har aldri opplevd problemer med IRC. ved timeout på 180-240. Timeout på 10min er vel noe i overkant. ICQ er det vel neppe noen som bruker uansett. Men kan man i det hele tatt stille på dette under default firmware som jeg forstår at Atanatar har. Hva er hastighet på linja di Atanatar? 7174708[/snapback] Det varierer fra server til server det. De fleste har ikke under 240 i timeout. Mange (de fleste faktisk) har ca. 300-600 sek, og da blir det litt lite med 180-240 s timeout i routern. Selvom du ikke bruker ICQ, er det faktisk mange som gjør det enda. I vanlig Linksysfirmware er den på 1800. 3600 på de aller gamleste. Endret 29. oktober 2006 av Glenn Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Til Regeli og andre; 3 kanaler i mellom for å unngå interferens med andre trådløse nettverk er ikke nødvendigvis det som funker.. Velg heller en kanal med frekvens utenfor den naboen(e) har.. Her følger et bilde av en meget bra illustrasjon på kanaler: Bildet hentet fra en tråd på www.dd-wrt.com 6980827[/snapback] Hvordan finner jeg ut hvilken kanal naboene kjører på? Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 netstumbler. Søk etter det programmet på Sesam, Live, Kvasir, Yahoo. Bare velg en. Lenke til kommentar
acewolf Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Har kjøpt meg en Linksys WRT54GL nå, men hvordan kan jeg sette opp signalstyrken på denne?? Finner det ikke jeg Håper noen kan hjelpe meg:: Takker for svar Lenke til kommentar
Ickx Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Har kjøpt meg en Linksys WRT54GL nå, men hvordan kan jeg sette opp signalstyrken på denne?? Finner det ikke jeg Håper noen kan hjelpe meg:: Takker for svar 7712230[/snapback] Funker ikke med den firmwaren som ligger inne orginalt. Legg inn DD-WRT http://www.dd-wrt.com/ Lenke til kommentar
regeli Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Wireless-Advanced Settings-Xmit Power. Håper dette hjelper. Forresten har hatt 33 dager uptime nå siden strømbrudd. Bra ruter. Lenke til kommentar
regeli Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Se denne for guide. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå