monirha Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Nå driver jeg på i photoshop.. Noe jeg ikke er så flink i. Prøver lage en banner til hjemmesiden min. Hvordan lager jeg sånn at deler av banneren er gjennomsiktig, så bakgrunnen kommer igjenom banneren? Trodde background ereaser tool'n gjorde det.. men når jeg prøvde vart det som skulle være gjennomsiktig hvitt.. Det går vel ann å ha noe gjennomsiktig?? Har og paintshop hvis det er lettere der.. Kan ingen av de noe særlig.. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Først må du ta en Background copy via layerpaletten. Dernest får du tilgang til Opacity-funksjonen i layerspaletten hvor du stiller inn verdien til ønsket verdi. Deler av bildet du ønsker denne endringen med, må du velge med andre verktøy som f.eks. 'lasso tool' eller 'magic wand'. Lenke til kommentar
sthlm Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Dersom du skal ha det gjennomsiktig på web så må du først gjøre det slik du vil ha det i Photoshop, dermed må du lagre det som GIF. Det gjør du ved å bruke "Save to web" e.l. Kun GIF som klarer gjennomsiktighet på web. Edit: Trykkleifs Endret 26. september 2006 av sthlm Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 PNG kan ha gjennomsiktigheit, og er ofte betre enn GIF. Det einaste problemet med PNG er at IE6 ikkje støtter gjennomsiktigheit med det, i motsetnad til dei fleste andre nettlesarar. Lenke til kommentar
monirha Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 PNG kan ha gjennomsiktigheit, og er ofte betre enn GIF. Det einaste problemet med PNG er at IE6 ikkje støtter gjennomsiktigheit med det, i motsetnad til dei fleste andre nettlesarar. 6940738[/snapback] Takk! Derfor jeg aldri klarte det.. Nå klarer jeg det! Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 PNG har to typer gjennomsiktighet. IE6 takler bare typen "index transparency", det fungerer likt på PNG og GIF. Delvis gennomsiktige pixels, "alpha transparency" fungerer på IE7 men ikke IE6. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå