Bluum Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Hei Har et Sapphire Radeon X1300 PRO (AGPX8) som kjører på 594MHz Memory og 396MHz Core i følge Catalyst Control Centre (1.62). Men kortet skal egentlig kjøre på 800MHz Memory og 600MHz Core. Det er 200MHz for lavt på hver, noe som er litt for mye. Har bare 250W strømforsyning fra AOpen i PCen, og den kjører en P4 1,6GHz, en Samsung HDD på 40GB, en IBM HDD på 80GB og en Samsung DVD-br. PCen er utstyrt med 512MB RAM (2x256MB). Får 2500 poeng i 3DMark05 hvis det betyr noe. Måler volten med PCWizard 2006 og den er: 3,3V @ 3,33V 5V @ 4,93V 12V @ 11,13V De stedene jeg har sett kortet mitt på nettet har det vært UTEN tilkobling til PSU, men min kobler seg på den samme linja som harddiskene. Det fulgte med kabel og alt. Det gamle kortet mit, et NVidia FX5200 og OC av CPU til 1,73GHz hadde normale volt-verdier. (eneste var 12V @ 11,98V) Klokka ned CPU fra 1,76 til 1,6 før kortet ble satt inn, så det er ingenting i PCen som skal trekke mer strøm enn normalt. Første dagen jeg brukte kortet testa jeg det ut i CS;S, men etter en kort stund frøys hekle PCen seg. Det skal vanligvis ikke skje... Har hatt kortet noen uker nå og i løpet av den perioden har Pen frøse seg 2-3 ganger til. Er det noen driverfeil eller er det rett og slett for svak strømforsyning til dette kortet? Finnes det evt. noen VELDIG billige strømforsyninger som kan gjøre susen? EDIT: det er snakk om 256MB versjonen. Endret 25. september 2006 av Bluum Lenke til kommentar
Changis Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 VELDIG billige strømforsyninger = veldig daarlig kvalitet kjoep deg en skikkelig PSU saa har du en til senere oppgraderinger Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Har du sjekket MHz i 2D eller 3D? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) 12V-railen din er unormalt lav, langt under det den bør være på. Regner med det er et av problemene her ja. Endret 25. september 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 VELDIG billige strømforsyninger = veldig daarlig kvalitetkjoep deg en skikkelig PSU saa har du en til senere oppgraderinger 6940705[/snapback] Vet at billig som regel er dårlig, men dette er en PC jeg vil bruke minst mulig penger på, det fordi det blir helt ny PC til jul. Den trekker jo ikke spesiellt mye strøm, det er bare 250W som ikke er nok. Tviler på at det er den beste overklokkeren heller, så kvalitet på PSU er ikke alfa omega. Holder sikkert i massevis med en PSU som klarer å levere 300-350W. Regner med å bruke under 400kr og har vett nok til å styre unna QTec og anna jall Men hvordan sjekker jeg MHz i 2D og 3D nahojdat? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Kjør et spill i windowed mode, det skal nok gjøre susen tror jeg. MHz pleier ikke være lik i 2D og 3D, blir nedklokket når det ikke trengs. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 ikke undervurder kraften av en skikkelig PSU Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Kjørte CoD i et vindu, men ingenting forandra seg. Prøvde å åpne Catalyst etter spillet var starta også, men ingen endring. Får se om jeg kan teste i en kompis sin PC med 350W og se om det er annerledes der. Er rimelig sikker på at det er PSU som gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå