Unlimited Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Hei, Jeg har en barbar pc som ikke fungerer! jeg får opp bare det der loading greia og det er alt! fant ingen vei til å reparere den...nå vil jeg formatere den...men jeg har filer som er viktige for meg og min omgivelse ...hvordan flytter jeg disse filene til en ekstern harddisk? hjelp takk Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Hvis du har en stasjonær pc, så kan du flytte harddisken over i den, og sikkerhetskopiere filene dine derifra. Harddisker på bærbare pleier å være ganske lettvinne å bytte, bare et par-tre skruer på dekselet forran og dra den ut. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Hei! Du kan nok laste ned Ubuntu og starte pcen med den. Så kan du nok kopiére filene over til ekstern disk. Et annet alternativ vil være "Ultimate Boot CD for Windows", der du kan brenne ut filene. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Du har flere muligheter. Hvis du har en ekstern USB-disk kan du prøve å boote PCen med f.eks. en Knoppix Live Linux boot CD. Denne skal støtte USB enheter så jeg regner med at eksterne disker funker. Knoppix har også nettverksstøtte så du kan kopiere filer til en annen maskin over nettverk. Det finnes også andre alternative boot CDer. En annen mulighet er at du skaffer deg en USB-adapter til 2,5" disk, pass bare på å få en som støtter din disktype (PATA (IDE) eller SATA). Du tar så disken ut av den bærbare og kobler den til adapteren og kobler den så til en annen PC. Så kopierer du filene til en intern eller en annen ekstern disk på denne maskinen. Lenke til kommentar
Unlimited Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Hvis du har en stasjonær pc, så kan du flytte harddisken over i den, og sikkerhetskopiere filene dine derifra.Harddisker på bærbare pleier å være ganske lettvinne å bytte, bare et par-tre skruer på dekselet forran og dra den ut. 6939214[/snapback] men hvordan?? kommer ikke noe til å gå i stykke? hvis jeg gjør det...kommer den opp som en ny Local Disk i My Computer eller? Lenke til kommentar
Unlimited Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Du har flere muligheter. Hvis du har en ekstern USB-disk kan du prøve å boote PCen med f.eks. en Knoppix Live Linux boot CD. Denne skal støtte USB enheter så jeg regner med at eksterne disker funker. Knoppix har også nettverksstøtte så du kan kopiere filer til en annen maskin over nettverk. Det finnes også andre alternative boot CDer. En annen mulighet er at du skaffer deg en USB-adapter til 2,5" disk, pass bare på å få en som støtter din disktype (PATA (IDE) eller SATA). Du tar så disken ut av den bærbare og kobler den til adapteren og kobler den så til en annen PC. Så kopierer du filene til en intern eller en annen ekstern disk på denne maskinen. 6939331[/snapback] det er høres ganske krevende ut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå