AudunSæther Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Hei. Leker med tanken om å sette bort en 1U-boks på co-location. Men siden jeg aldri har satt opp en slik boks før, vil jeg gjerne ha litt hjelp. Komplett har såvidt jeg ser bare to 1u-kabinetter, er disse ok? Og er det mulig å bruke m-atx i dem, selv om det står ATX? Tingen er at dette må bli billig, 5000 er maks pris, så kvaliteten på hk/cpu går ned, og det gjør også utvalget av ATX-hovedkort med onboard skjermkort. Prosessor og minne spiller ikke så veldig stor rolle, men noe diskplass må en vel ha. Skal stort sett brukes til IRC og diverse web-hosting. Innspilll taes imot med glede Lenke til kommentar
melsom Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Dette kabinettet er å anbefale. Har flere slike https://prisguiden.no/product.php?productId=22176 Følger også med PSU 300w. Plass til 4 harddisker. Godt og luftig kabinett, selv til 1U å være! Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=JAC72LC&mcat= Den CPU-vifta er passe i alle fall. Lenke til kommentar
fUuGeL Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Laget meg nettop en 1u server selv.. mATX funker fett det.. Tror jeg ville gått for s775 prosessor og kjøpt den vifta som står ovenfor her.. Jeg kjører s939 og kjøpte Akasa AK-390 på Komplett.no.. Det er kun en kjøleribbe og gjør absolutt ikke jobben sin! Prosessor lå på 70-80 grader og det var i BIOS og vil ikke tro at den jobber så veldig mye da.. Så nå kjører jeg foreløpig boxed vifta (har ikke på lokket da denne viften er aaaalt for stor ) mens jeg venter på en annen vifte jeg bestilte fra Danmark.. Fant ingen s939 1u vifter i Norge Endret 5. oktober 2006 av fUuGeL Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 fUuGeL: Rekner med du vet at slike kabinetter som regel krever at du har en 3-5 __KRAFTIGE__ vifter i front som blåser mye luft gjennom kabinettet. (og dertil lager mye bråk) Hvis du søker litt i artiklene våre så har vi lagt ut et par filmer av serverene våre som viser lydnivået på de. Vil forøvrig heller anbefale å kjøpe ferdigbygde servere, å få 1U bokser stabile og komptabile med alt og alle kan tidvis være litt av en utfordring, og det er en jobb man ikke vil ha hvis serveren skal stå låst inne i et serverskap. Lenke til kommentar
fUuGeL Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Kabinettet har en vifte som blåser liten storm inni der og er rettet mot cpuen.. Problemet her er at ATX strømkontakten står i veien, pluss at ribbene på Akasa kjøleren står vinklet 90 grader feil vei sånn at luften som eventuelt kommer gjennom kontakten møter veggen Men viften jeg har kjøpt nå er en liten ribbe med vifte på toppen som blåser ned i ribba.. Håper at dette skal fungere bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå