eXa Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 betalte heller 500 kr ekstra jeg for en Acer 22" med like gode specs omtrent 7076762[/snapback] oppgitt spec er nå en ting, men tror ikke de acer skjermene når helt opp til lg eller samsung skjermene. men du blir nok fornøyd uansett! Lenke til kommentar
Holy Diver Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Spennende å lese om folks erfaringer med denne skjermen. Jeg har et par spørsmål som angår både LG skjermen og widescreen generelt; 1. Vil mitt skjermkort, 128mb PCI express ATI Radeon TM X300 SE, kunne gi fullt oppløst bilde til LG 204WT-SF? Jeg har DVI utgang på kortet, men er som nybegynner å regne når det gjelder specs utover det. Link til skjermkortet: http://www.ati.com/products/radeonx300/specs.html 2. Hva er den beste (eller dårligste) grunnen til å kjøpe en widescreen skjerm? Hva er altså grunnen til at folk velger widescreen fremfor en standard 4:3 (5:4?)? 3. Vil Win XP tilpasse seg greit dette formatet? Og, hva med andre programmer og spill, vil jeg ofte oppleve "svarte" sider på skjermen pga 4:3 eller 5:4 format på programmer/spill? 4. Er denne skjermen grei å montere fast på veggen? Noen som har prøvd? 5. Jeg kommer til å redigere en del film og bilder, ikke så mye spill. Gir skjermen gode og troverdige farger, skarphet osv? 6. Hva betaler dere for skjermen hos expert? Jeg ser at beste pris hos en troverdig (?) netshop er 2785,- hos Amentio: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...89;c:36167;r:pg Lenke til kommentar
eXa Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 til ditt bruk tror jeg ikke dette er skjermen for deg.... en 5:4 eller 4:3 skjerm (gjerne 2) passer nok bedre for deg. og en skjerm med S-IPS panel eller noe sånnt da de generelt er bedre på farger enn TN panels som denne skjermen har. ikke at fargene på denne skjermen er ræva men til bildebehangling og slikt så finnes det bedre. widescreen skjerm er ypperlig til spill! (så lenge de støtter det) både skjermkortet og win xp klarer denne oppløsningen helt uten problemer. men skjermkortet ditt er litt svakt til spill! Lenke til kommentar
staljin Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Helt enig med Exa her, er fargene viktig så sats på en S-IPS skjerm, kontrast er grei nok den, fargene er litt for intense. staljin Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Bestillte en LG L204WT-SF fra komplett i slutten av September, og nå har de utsatt den for andre gang. Står 21/10 nå... Noen som vet når den kommer eller? problemer med leverandør eller? Irriterende og vente Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Har bestilt en til fra en dataforretning..står bare ubekreftet hele tiden..2 ganger har ubekreftelse datoen forandret seg:-( Lenke til kommentar
Holy Diver Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Helt enig med Exa her, er fargene viktig så sats på en S-IPS skjerm, kontrast er grei nok den, fargene er litt for intense. staljin 7080002[/snapback] Finnes S-IPS skjermer til under 3000kr? Jeg så for meg at en av argumentene for widescreen formatet er at man får plass til en del småvinduer, noe det fort blir en del av ved redigering..? Men, hva med de andre spørsmålene mine? Noen som har svar? Lenke til kommentar
eXa Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 4. de fleste flatskjermer skulle vel fungere greit å henge på veggen! 6. 3k er vel prisen hos expert.... Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hatt denne skjermen i en uke nå. knallskjerm spør du meg Lenke til kommentar
EvenSteven Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Er det mulig å skade skjermen om man setter på 75 Hz ? Huket av på " Skjul modi som denne skjermen ikke kan vise" Først var valget bare 60 Hz , mens nå etter driverne ble innstallert er også 75 Hz et alternativ.... Spiller det egentlig noen rolle på digitale lcd ? Ser man forskjell ? Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 God gammeldags 21" CRT er vel fortsatt best å ha når det gjelder til spilling og høyest fps? Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Sendte en mail til LG og spurte om skjermen, og fikk dette i svar: -----------Reply to Customer Enquiry------------ Hei Den er ute på markedet i scandinavia. Og da er det opp til hver enkel butikk når og hvor mange dem vil bestille. Mvh Martin LG Så hvis de er ute på markedet, hvorfor tar det så lang tid da? Nettbutikkene som vaser? Den har blitt utsatt til 29/10 igjen på Komplett. Noen som vet noe konkret eller? edit: Dere som har den, hvor fikk dere tak i den? Endret 23. oktober 2006 av Saddlefall Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Expert har mange av dem, så det er nok rot hos nettbutikkene.. Evt dårlig kommunikasjon mellom nettbutikkene og LG. Lenke til kommentar
tohopst Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Jeg sjekket med expert idag, og da fikk jeg beskjed om at de ikke har denne på lager sentralt, og kan dermed ikke si helt sikkert når de får den inn i butikken... Mvh, Tomas Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Jeg sjekket med expert idag, og da fikk jeg beskjed om at de ikke har denne på lager sentralt, og kan dermed ikke si helt sikkert når de får den inn i butikken... Mvh, Tomas 7134842[/snapback] Expert Storo og Expert Majorstua hadde sist jeg sjekket. (dvs 1-2 uker siden) Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Nå skjønner jeg absolutt ingenting...Når jeg sjekker hos expert nå..så står det en LG skjerm inne hos de som heter L1204WT-SF ..jeg har aldri hørt om denne modellen før...og dessuten når jeg søker på nettet eller hos LG så finner jeg ikke info om den....er det noen her som vet noe om "denne" modellen" ? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 De første sifrene i produktnumret forteller størrelsen på skjermen. L204WT betyr 20 tommer. L1204WT betyr altså 120 tommer. Det høres rett og slett ut som expert har tatt en spansk en og puttet inn et tall for å få et annet produktnummer. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Det høres rett og slett ut som expert har tatt en spansk en og puttet inn et tall for å få et annet produktnummer. Tatt en spansk en? har de rett og slett dritet seg ut mener du? eller har de rett og slett bommet med og tilføre modellen med et ekstra tall? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg mener tatt en spansk en. Altså lureri og triksfiksing for at de skal kunne si at de har skjermen billigst i landet og unnår å få sammenlignet priser med andre fordi de påstår at L204 og L1204 er ulike modeller og dermed ikke sammenlignbare. Bare vent og se om det ikke kommer reklamer med påstander om at de selger den (L1204) billigst i landet selv om identiske L204 selges billigere. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Jeg må bare le..høyt..Jeg fikk endelig tak i folkene på expert og jeg fikk bekreftet at den "modellen" er bestillingsnummeret til expert..jeg har heldigvis 2 expert butikker i nærheten og den ene hadde faktisk 2 skjermer igjen..jeg kjøpte den ene nettopp.. Kan ligge ut bilde for dere som vil se "beviset" hehe Endelig kan jeg slappe av nå når jeg har fått i hus dual display..har hatt lyst på dette lenge...:-) Før Etter Endret 24. oktober 2006 av Scortech Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå