Gå til innhold

Endelig fått fatt i LG 204WT-SF

staljin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, jeg bare lurte på om det er noe særlig poeng å legge inn driverne. Har aldri vært borti drivere for en skjerm før, og lurer litt på hva disse egentlig gjør.

7750031[/snapback]

Standarddriverne til Xp eller hvilket OS du måtte benytte holder som regel til vanlig kontorbruk + litt til. Installerer du imidlertid programvare eller spill så ville jeg anbefalt deg å installere skjermdriverne, da du med disse driverne får utnyttet mulighetene i skjermen fullt ut

Lenke til kommentar

Har nettopp satt opp skjermen og den virker sykt stor etter å ha brukt en 17'' CRT i 6 år. Lurte på om noen andre opplever at bildet er altfor lyst? Måtte sette brightness ned til 10 for ikke å bli sveiseblind :cool: . Har installert driverene og forsøkt å justere bildet med ForteManager, men bottom line er at brightness må settes lavt, veldig lavt.

Lenke til kommentar

Syntes det er bra at denne skjermen er så utfattelig lyssterk. Det er bedre at den er det og at man kan skru det ned, enn at den er for svak og ikke får stilt den skikkelig opp.

Hvor fant dere forresten dette med "dynamisk" på forumet? Har sett i kontrollpanelet, men kanskje jeg er blind? For høy brightnes? :)

Lenke til kommentar
Standarddriverne til Xp eller hvilket OS du måtte benytte holder som regel til vanlig kontorbruk + litt til. Installerer du imidlertid programvare eller spill så ville jeg anbefalt deg å installere skjermdriverne, da du med disse driverne får utnyttet mulighetene i skjermen fullt ut

7757058[/snapback]

Jeg la inn driverne nå, men lurer litt hva de egentlig gjør. Den eneste forskjellen fra før at skjermen nå heter LG L204WT(Digital) istedenfor Plug-and-Play monitor. :p

Lenke til kommentar
Expert selger en del utstyr fra LG, TV, vaskemaskin osv. så jeg vil nok tro at de har en spesial avtale med LG, ja. Og skjermen, den er kjempe fin den. Det er litt baklyslekasje i toppen av skjermen, men det er ikke plagsom, og ja svart farge er skikkeli SVART. sRGB fungerer fint og det er flere modus med f Engine:

Froskjell mellom normal og movie modus med f engine (normal til høyre):

Movie modus har høyeste lys/kontrast og er nesten plagsom høy kontrast ved vanlig bruk av PC (surfing), men den er super når man ser på en film.

Rød farge er litt sterk, men ikke plagsom sterk. Noen som har tips ang. kalibrering av skjermen, dog ved bruk av sRGB en har ikke mulighet å justere fargene/kontrast

f Engine kan ikke kombineres med sRGB

Skjermen er litt treg ved oppstart dog mitt ASRock 939Dual S-ATA2 er kjent for å være kjapp "booter" , så jeg får ikke se noe av boot bildet.

Skifting mellom forskjellige f Engine moduser går kjempe kjapt, dog jeg HATER det at stryringsknappene er bak skjermen, en vet aldri hvilken knapp en treffer.

staljin

6941661[/snapback]

Hvordan får du opp den boksen hvor du kan sette til moviemodus? Er dette software, eller ligger det i skjermen? Prøvde å trykke knappen som ligger over påknappen, men da får jeg bare meldingen:

"Digital Video Input - No Access"

Lenke til kommentar
Hei, jeg bare lurte på om det er noe særlig poeng å legge inn driverne. Har aldri vært borti drivere for en skjerm før, og lurer litt på hva disse egentlig gjør.

7750031[/snapback]

"Driverne" inneholder bare informasjon om skjermen, slik som maks oppløsning, refresh rate o.l.

De er derfor kun nødvendige hvis skjermen ikke oppdages korrekt av OSet ditt fra før.

Lenke til kommentar
*BORTE*

staljin

6941661[/snapback]

Hvordan får du opp den boksen hvor du kan sette til moviemodus? Er dette software, eller ligger det i skjermen? Prøvde å trykke knappen som ligger over påknappen, men da får jeg bare meldingen:

"Digital Video Input - No Access"

7763539[/snapback]

du trykker på nedoverpilen, dvs den 3 tasten nedenfra, eller det blir den 3 tasten uansett :p

Lenke til kommentar

kan noen teste denne skjermen i cs 1.6, på dd2, løpe fra ct spawn opp mot lang, og titte på den rød/brune bakken rett under reklameskiltet, og bevege siktet opp og ned der, slik at man har først nedre del av skjermen så øvre del av skjermen akuratt på den delen av bakken og se om man ser noe forskjell??

pliz :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...