meastp Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Hei! når jeg prøver make install kommandoen, får jeg denne feilmeldingen: make install You appear to be compiling the NVdriver kernel module with a compiler different from the one that was used to compile the running kernel. This may be perfectly fine, but there are cases where this can lead to unexpected behaviour and system crashes. If you know what you are doing and want to override this check, you can do so by setting IGNORE_CC_MISMATCH. In any other case, set the CC environment variable to the name of the compiler that was used to compile the kernel. *** Failed cc sanity check. Bailing out! *** make: *** [gcc-check] Error 1 Hva skal jeg gjøre? mvh, Mats Taraldsvik Lenke til kommentar
HKboss Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Du har kanskje oppgradert compileren din. Prøv å legge inn den gammle igjen? Hadde samme problemet selv en gang :wink: Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Quote: If you know what you are doing and want to override this check, you can do so by setting IGNORE_CC_MISMATCH.Hva skal jeg gjøre? Vel du kan prøve å sette IGNORE_CC_MISMATCH, noe som gjøres med "export IGNORE_CC_MISMATCH=1". Problemet oppstår ved at kernelen ikke er kompilert med samme versjon av gcc som du har inne. Dette er et relativt vanlig fenomen med "stock-kernel" eller kjerner som følger med distribusjoner når gcc distribusjonen akkurat er blitt oppdatert. Håper dette hjelper. - Terje "BlueEAGLE" Monsen Lenke til kommentar
meastp Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Vil jeg ikke få problemer da, siden driveren ikke er lagd for denne "versjonen"? EDIT: leif... [ Denne Melding var redigert av: meastp på 2002-11-04 15:40 ] Lenke til kommentar
meastp Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Red Hat 8 Jeg har ikke Nvidia driver der fra før. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Quote: Den 2002-11-04 15:27, skrev meastp:Vil jeg ikke få problemer da, siden driveren ikke er lagd for denne "versjonen"? Det skal du ikke se bort i fra. Er det nVidia kernelen for 8.2 du prøver å kompilere på 9.0? Eller en tidligere redhat kernel? I såfall så vil du slite uansett iogmed at du ikke har noe som likner på noe som helst av det driverene prøver å finne. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 8.2 og 9.0 ? Det er red hat, og ikke mandrake... Hva skal jeg gjøre? Skal jeg bruke en annen distro da? Hvilken? (Hva med å gå tilbake til 7.2 ?) [ Denne Melding var redigert av: meastp på 2002-11-05 20:42 ] Lenke til kommentar
meastp Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 nå har jeg installert på nytt ENDA en gang, men denne gangen uten å oppgradere noe. Hvilken NVIDIA driver skal jeg laste ned? (hentet fra control center) KDE Version 3.0.3-8 Red Hat User: meastp Hostname: localhost.localdomain System: Linux Release: 2.4.18-14 Takk på forhånd, Mats Taraldsvik Lenke til kommentar
meastp Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 Er det ingen som vet? ER _litt_ frustrert her. Lenke til kommentar
Stim Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Hei Har du kjørt up2date? Du må også ha kernel-devel inne. Last ned RPM source filene fra Nvidia. Kjør rpm -rebuild (navn).rpm Deretter finner du filene i /usr/src/redhat/RPMS/i386 Jeg måtte gjøre dette for å få UT2K3 til å funke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå