wowbagger Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg har et 10/1 mbtit abb. fra UPC og mener at det har blitt vesentlig tregere mot utenlandske servere i de siste to-tre ukene. Ved nedlasting fra binære newsgroups(mot komersiell aktør) har hastigheten droppen fra dønn stabilt 900-1000 kbs mot nå 250-400 kb/s med sjeldne topper imot gammel hastighet. Nedlasting fra f.eks microsoft ligger på rundt 100 kb/s og mange nettsteder er luggete. Har sjekket både speedometeret på itavisen og uio hvor hastigheten er opp i mot den riktige, så det er ikke noe teknisk galt med linjen min. Etter råd fra kundeservice ble modem resatt, men dette forverret tilsynelatende problemet noe - men her skal jeg teste igjen senere for å verifisere dette. Er det andre som har tilsvarende erfaringer ? Lenke til kommentar
roolf Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Hei, jeg vurderer å skifte til UPC. Har dette bedret seg nå? Er det ellers noen grunn til å ikke velge UPC? Noen som vet hvordan UPC er på ping-tider? Lenke til kommentar
Valandil Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hei, jeg vurderer å skifte til UPC. Har dette bedret seg nå? Er det ellers noen grunn til å ikke velge UPC? Noen som vet hvordan UPC er på ping-tider? 6956595[/snapback] Jeg vurderer også å skifte til UPC, og undrer på hvordan det er med ping-tider Lenke til kommentar
hans A Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Har selv problemer med hastigheten fra utlandet. Prøver å laste ned fra download.com men får ikke mer enn 100kb/s. I går var hastigheten helt nede i 40kbs. Jeg har MTUlink. Lenke til kommentar
wowbagger Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Jeg har hatt det UPC siden nyttår, og NGT i ett par år før det. For å gjøre en lang histore kort; jeg angrer ikke selv om det har vært litt tregere de siste ukene (som du ser hadde jeg første post). Så vidt jeg vet skyldes det at de driver med endringer i routingen sin, så det blir nok bedre. Ping - for de som lurer på det, var nok bedre for en del servere med NGT (det må jeg tross alt gi j&v!ene), men det er ikke så mye det er snakk om. Jeg spiller mye BF2/POE og har bra ping, som regel < 40 ms til norske servere, legg på 0-40 ms for resten av norden. Det er ikke perfekt, men mer enn bra nok. Ingen problemer med å treffe riktig, selv om jeg har ventriloserver ved siden av. Kort sagt: ikke la deg skremme fra en kundevennlig leverandør med ok priser bare pga litt ekstra ping. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå