Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får disk error i oppstarten og XP instaleres ikke

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et iriterrendes problem.

Har hatt problemer med XP i det siste så jeg bestemte meg for å formatere å instalere på nytt. Så jeg formaterer partisjonen med XP via Ubuntu (gparted) og begynner med instalasjonen. Alt ser ut til å fungere som det skal, jeg får quick formatert, satt opp NTFS partisjon og gjort "før" instalasjonen.

Men når den da rebooter og skal begynne med den grafiske delen av instalasjonen begynner den på første steg igjen og igjen (formatere, sette opp partisjon osv.).

Jeg prøver så å boote fra HD får å fikle litt i Ubuntu, men da får jeg beskjed om "A disk read error ocoured" og må restarte.

Jeg forstår ikke hva som har skjedd i det hele tatt.

Maksin specs:

Gigabyte GA-K8NS Ultra-939

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz

Hitachi 250GB S-ATA

GeFORCE 6600GT 128MB

2 X OCZ 512MB RAM

Noen som har en idè om hva som kan hjelpe? Bare spør om dere trenger mere info for å løse dette.

Mvh meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ut hva problemet var.

Når XP ikke lenger er på dataen kan den ikke instaleres viss det er andre OS på HDen eller andre typer "MBR" som GRUB. Litt sært men det er hva jeg kom fram til.

Det eneste som hjalp var å formatere partisjonen med Ubuntu på og dermed bli kvitt GRUB også, etter det gikk alt som før og sitter nå på en fungerende data.

efikkan visste hva problemet var, men løsning var verre en fixmbr.

Ha en god kveld :)

Endret av maxM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...