Gå til innhold

Lite kontroll på trikk/buss/bane for tiden?

McMuffin

Anbefalte innlegg

Er faktisk ganske lite kontroll for tia. Her om dagen så var det kontroll på 4linja i Oslo. Konduktøren gikk bort til en stanergjeng og spurte om billett. Hele gjengen på 6 stykker reiste seg og så stygt og truende på ham. Han bare gikk videre rett bort til meg med en litt sur/skremt tone og spurte om billetten.  :hrm:

Og til dere som sniker, det er ikke hvert det  :ermm:

6948556[/snapback]

Haha, slikt vitner om autoritet i jobben :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare 750 kr i Bergen :p

Enkelte linjer er mer kontrollert enn andre. Hvis noen er kjent i Bergen så kan jeg si at 20-linjene er kontrollert relativt hyppig, mens jeg aldri har vært med på kontroll på 30 og 513.

6945815[/snapback]

Jeg har kun blitt sjekket én gang, og det var på 30'en. Virker ikke som det er allverdens ofte, men jeg tar heller ikke 20-bussene så mye.

Endret av bhsand
Lenke til kommentar
1) lær deg å snakke inngrodd nordlansk eller lignende.

2) Kjøp månedbilett

3) Når du etter et visst antal uker eller måneder blir offer for kontroll begynner du å steike og banne i god nordlansk stil:

"Ka faen, må man stæmple skjiten også?! Menj i hælvete, æ ba jo sjåføren om en månedsbilett. Den e jo betaljt og allj ting! SATAN!"

6947705[/snapback]

Da vet jeg hva som skal gjøres når månedskortet mitt går ut. Visste det å være nordlending måtte ha noen fordeler :tease:

//Swiss

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Vektere kan ikke arrestere deg, de kan seff ringe politiet og alt de kan gjøre er å holde deg x-antall timer. Si du mistet busskorte når du kom om bord, stå på ditt.

Er liksom ikke noe stress, vektere?

HAHA.

Alle mennesker i hele verden kan anholde deg for å gjøre et lovbrudd, og du blir tatt på fersk gjerning.

jf, straffeprosessloven § 176 første ledd annet.

----

Hva kreves for å jobbe som kontrollør? Var ei dame som nevnte at du måtte jobbe noen år innad sporveien OGSÅ kan du søke jobb der.

Drar opp en gammel tråd :p

Lenke til kommentar

Syns de er oftere på T-banen enn trikken.. For noen år siden når jeg skulle på skolen så var det kontroll på Stortinget, men de kom ikke inn på banen eller rett utenfor, de stod oppe ved trappen der man kommer opp, inne altså. Litt kjipt for de som ikke hadde tatt banen men fulgt noen dit, f.eks. Men man skal jo egentlig ikke være på området uten billett. (Hva er det for en teit regel?) Men rart de kan ta noen bare fordi de er innenfor kontrollområdet, man kan egentlig ikke følge noen til banen uten å ha billett selv, da, teit.

Oi, satan! Dette var en gammel tråd, heldigvis ikke jeg som dro den opp :p

Endret av Stine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...