Sweet Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 På bussen i oslo, var vel på vei til EAGames sitt kontor i oslo med en kompis, satt oss på bussen og det gikk 2 holdeplasser, så kom det kontrollører og de låste dørene. Hadde betalt jeg da så det gikk greit. Dette var første gangen jeg tok buss i oslo, skjønte faen ikke hva som foregikk Lenke til kommentar
Roptaty Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg synes det er kontroller hele tiden. Det gjelder buss 37. I løpet av høsten har jeg opplevd fire-fem kontroller de gangene jeg har tatt buss. Jeg er heller ikke en av de som tar oftest buss... Vektere i sivilt... Kan det bli mer patetisk enn det? Ikke klarte de å komme inn i politihøgskola, og for å leke "viktig" så vifter de med et skilt som det står KONTROLL eller VEKTER på. Har blitt kontrollert en gang av sivile vektere. De reiste seg opp etter bussen hadde lukket dørene og åpnet opp glidelåsen på jakken for å vise at de hadde et kort... Kunne vært en grei måte å tjene litt penger på? Bare lagd et laminatkort det hadde stått KONTROLL eller hva det nå står, vifta det med på bussen og tatt snyltere og innkassert gebyret på 900 kr. Kunne blitt en fin timelønn... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg synes det er kontroller hele tiden. Det gjelder buss 37. I løpet av høsten har jeg opplevd fire-fem kontroller de gangene jeg har tatt buss. Jeg er heller ikke en av de som tar oftest buss... 6948325[/snapback] Av egen erfaring er 37 den linjen med mest kontroller Kunne vært en grei måte å tjene litt penger på? Bare lagd et laminatkort det hadde stått KONTROLL eller hva det nå står, vifta det med på bussen og tatt snyltere og innkassert gebyret på 900 kr. Kunne blitt en fin timelønn... 6948325[/snapback] Jeg tror man bare får inn 750 der og da, 900 tror jeg er hvis man må ha regning.stemmer ikke det? Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Er faktisk ganske lite kontroll for tia. Her om dagen så var det kontroll på 4linja i Oslo. Konduktøren gikk bort til en stanergjeng og spurte om billett. Hele gjengen på 6 stykker reiste seg og så stygt og truende på ham. Han bare gikk videre rett bort til meg med en litt sur/skremt tone og spurte om billetten. Og til dere som sniker, det er ikke hvert det Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) *dobbelpost* + satans 14tegn Endret 27. september 2006 av Akiro Curosawa Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Kontrollør: Billett.Me: Ja, takk:) Hehe, hadde det bare vært så lett. Trikset mitt er å ha en strøken enkeltbillett i lomma når jeg sitter på trikken. Så er tingen å sitte på riktig vindurekke, helst helt bakerst og holde et lite øye på veien. Ser jeg at det kommer kontrollør så skynder jeg meg å stemple. Deretter tar jeg billetten og krøller litt sammen og legger den i lomma. Så er det bare å late som du har mista billetten. Så leker jeg bare uskyldig og sier jeg hadde billett, enten driter de i deg og lar deg gå av på stoppet, eller så tar de deg av. Så venter du 5 minutter og drar frem billetten. Noen av kontrollørene vil nok skjønne hva du har gjort, men de har svært lite bevis på nettopp det og derfor får du gå. Har fått kommentarer som "Neste gang stempler du når du går på trikken, og ikke når du ser oss." 6946639[/snapback] Dette fungerer desverre svært sjelden, når det er kontroll kutter de strømmen på automatene. Lenke til kommentar
Gerber Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg tror man bare får inn 750 der og da, 900 tror jeg er hvis man må ha regning.stemmer ikke det? 6948534[/snapback] Jeg ble tatt her i august på trikken. Måtte skynde meg tilbake til jobb og hadde verken penger eller noe billett av noe slag. Kun vanlig bankkort, skulle jo bare 3 holdeplasser og har aldri opplevd kontroll på den strekningen før. Skjønte det var fare på ferde da det kom en sivilkledd kar med bærbar betalingsterminal som stillte seg ved døren. Da måtte jeg ut med 750kr siden jeg gjorde opp på stedet, ellers hadde det vært 900kr. Til dere som mener snikere kan brenne evig osv... helt enig, pleier normalt å betale, men denne dagen hadde jeg som sagt ikke penger og ikke noe klippekort samtidig som jeg hadde dårlig tid. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det som er morsomt er å løpe, men allikevel har betalt.. Så kommer de løpende etter for å ta deg.. Det pleier vi å gjøre på forksjellige arrangement (ikke buss da) men vå betaler oss inn.. går ut og så stormer vi inn, bare for p kødde.. så springer vaktene etter oss.. tar oss, men vi har betalt Like morsomt ver gang.. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det som er morsomt er å løpe, men allikevel har betalt.. Så kommer de løpende etter for å ta deg.. Det pleier vi å gjøre på forksjellige arrangement (ikke buss da) men vå betaler oss inn.. går ut og så stormer vi inn, bare for p kødde.. så springer vaktene etter oss.. tar oss, men vi har betalt Like morsomt ver gang.. 6950073[/snapback] Fikk meg en god latter nå. Takk! Ellers vil jeg gjerne få ønske alle trikkesnikere alt vondt. Kollektivtilbudet i Oslo er utrolig bra, så jeg synes det er en skam å ikke betale. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Har ikke blitt sjekket ennå denne høsten, men før sommern ble jeg sjekket ofte. En gang på vei til Bislett var det først på vei ned, så på vei opp :\. Så kan det jo skje en dag da en har glemt å stemple kortet da, også blir det stress plutselig. Men hvis jeg en gang blir tatt med det, skal jeg få forklart det bort, må være lov å ha litt tøylig strikk. Har jo sett folk som har løpt fra kontrolørene, og det er morsomt å se på keep it up. En har jeg til og med sett komme hoppende mot strømmen i jernbanetorgets rulletrapper. Han hadde vel 3 søplesekker å dra på også, så det var virkelig komiskt. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg har aldri sett en eneste busskontrollør. Tipper de forsvant en gang på 70-80-tallet. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg har aldri sett en eneste busskontrollør. Tipper de forsvant en gang på 70-80-tallet. 6950190[/snapback] Er ikke du fra langt oppi fjellet da? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg har aldri sett en eneste busskontrollør. Tipper de forsvant en gang på 70-80-tallet. 6950190[/snapback] Er ikke du fra langt oppi fjellet da? 6950199[/snapback] Om man kaller Trondheim for fjellet så. Lenke til kommentar
akarno Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Bare 750 kr i Bergen Enkelte linjer er mer kontrollert enn andre. Hvis noen er kjent i Bergen så kan jeg si at 20-linjene er kontrollert relativt hyppig, mens jeg aldri har vært med på kontroll på 30 og 513. 6945815[/snapback] Tar 20 bussen hver dag, har sett to kontroller på fem-seks år Vanvittig lite kontroller, ikke at det gjør meg noe! (edit: eller jeg sover under kontrollene (?)) Endret 27. september 2006 av Akarno Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hvilke rettigheter har jeg: - Tre minutter til banen går - Har på meg en femtilapp, men billettautomaten tar av en eller annen grunn ikke lapper - Narvesen er utsolgt for enveisbilletter Endte med at jeg kjøpte flexikort, men kunne jeg kjørt gratis? Daniel Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hvilke rettigheter har jeg:- Tre minutter til banen går - Har på meg en femtilapp, men billettautomaten tar av en eller annen grunn ikke lapper - Narvesen er utsolgt for enveisbilletter Endte med at jeg kjøpte flexikort, men kunne jeg kjørt gratis? Daniel 6950860[/snapback] Nei, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hvilke rettigheter har jeg:- Tre minutter til banen går - Har på meg en femtilapp, men billettautomaten tar av en eller annen grunn ikke lapper - Narvesen er utsolgt for enveisbilletter Endte med at jeg kjøpte flexikort, men kunne jeg kjørt gratis? Daniel 6950860[/snapback] Hvorfor skulle du få reise gratis? Selv om jeg ikke har penger på meg, så betyr ikke det at Kiwi skal gi meg en sjokolade gratis. Jeg har aldri opplevd kontroll på busser i Bergen. Merkwürdich. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Tok t-banen fra oslo s til blindern utenfor rushtiden i dag, begge veier. Ingen kontroll heldigvis . Men hvis jeg har en eldre enkeltbillett, la oss si en uke gammel, også stempler jeg den rett før kontroll. Vil det fungere helt fint da? forutsatt at de ikke kutter strømmen da. Er ikke så altfor kjent med kontrollene i oslo... Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hvorfor skulle du få reise gratis? Selv om jeg ikke har penger på meg, så betyr ikke det at Kiwi skal gi meg en sjokolade gratis. Jeg har aldri opplevd kontroll på busser i Bergen. Merkwürdich. 6951457[/snapback] Er selvsagt klar over det, men nå har Oslo Sporveier monopol på sitt felt, og for alt jeg vet kunne de godt hatt noe med staten å gjøre, og jeg betaler jo tross alt skatt. Og hvorfor tilbyr de seg da å betale taxiregninger under visse omstendigheter - hvorfor kan de ikke også da si at det ikke er noen som tvinger meg til å reise med dem? Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg aner ikke hva disse stemplene er men jeg tar bussen inn til byen hver morgen og tilbake igjen og jeg bruker mndkort. Jeg bare viser kortet til fyren bak rattet og han lar jeg gå. Har aldri opplevd kontroll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå