Gå til innhold

Lite kontroll på trikk/buss/bane for tiden?

McMuffin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde den beste da..Når vi var i tyskland alle kjøpte ukesting..

Seff 3 dagen klarte jeg å glemme den dingsen når vi sku ut på tut...

Alle på togtingen sier, bare drit i det , er jo bare 2 stop igjen..Jeg tenker, går jeg ikke av får jeg bot, går jeg av kommer det ikk kontroll..

Jeg gikk av, og gjett hvem som kom på toget...Jo kontrolører...

Var jo ganske skillah der nede da, kom lissom inn i personaltøy og sjekka om folk hadde mens toget var i gang, så ingen kunne komme seg vekk

Lenke til kommentar

Kontrollør: Billett.

Me: Ja, takk:)

Hehe, hadde det bare vært så lett.

Trikset mitt er å ha en strøken enkeltbillett i lomma når jeg sitter på trikken. Så er tingen å sitte på riktig vindurekke, helst helt bakerst og holde et lite øye på veien. Ser jeg at det kommer kontrollør så skynder jeg meg å stemple. Deretter tar jeg billetten og krøller litt sammen og legger den i lomma. Så er det bare å late som du har mista billetten. Så leker jeg bare uskyldig og sier jeg hadde billett, enten driter de i deg og lar deg gå av på stoppet, eller så tar de deg av. Så venter du 5 minutter og drar frem billetten. Noen av kontrollørene vil nok skjønne hva du har gjort, men de har svært lite bevis på nettopp det og derfor får du gå.

Har fått kommentarer som "Neste gang stempler du når du går på trikken, og ikke når du ser oss." :wee:

Lenke til kommentar

Tar både tikk, bane og tog i Oslo-området daglig.

Her vel i snitt en kontroll i uken som jeg er innom, og det er alltid noen som blir tatt! :yes: Like morro å se på hver gang! Skulle gjerne ønske boten var høyere!

Snikere (jævla snyltere som jeg kaller dem) har jeg ingen sympati for.

Lenke til kommentar
Vektere kan ikke arrestere deg, de kan seff ringe politiet og alt de kan gjøre er å holde deg x-antall timer. Si du mistet busskorte når du kom om bord, stå på ditt.

Er liksom ikke noe stress, vektere?

HAHA.

6938570[/snapback]

Vel, vekterne kan ikke arrestere deg, men de har lov til å hindre deg i å forlate området

Kontrollør: Billett.

Me: Ja, takk:)

Hehe, hadde det bare vært så lett.

Trikset mitt er å ha en strøken enkeltbillett i lomma når jeg sitter på trikken. Så er tingen å sitte på riktig vindurekke, helst helt bakerst og holde et lite øye på veien. Ser jeg at det kommer kontrollør så skynder jeg meg å stemple. Deretter tar jeg billetten og krøller litt sammen og legger den i lomma. Så er det bare å late som du har mista billetten. Så leker jeg bare uskyldig og sier jeg hadde billett, enten driter de i deg og lar deg gå av på stoppet, eller så tar de deg av. Så venter du 5 minutter og drar frem billetten. Noen av kontrollørene vil nok skjønne hva du har gjort, men de har svært lite bevis på nettopp det og derfor får du gå.

Har fått kommentarer som "Neste gang stempler du når du går på trikken, og ikke når du ser oss."  :wee:

6946639[/snapback]

Du vet det hender at de kutter ut maskinene før det kommer en kontroll?

Snikere (jævla snyltere som jeg kaller dem) har jeg ingen sympati for.

6947255[/snapback]

Jeg er helt enig.

Lenke til kommentar

1) lær deg å snakke inngrodd nordlansk eller lignende.

2) Kjøp månedbilett

3) Når du etter et visst antal uker eller måneder blir offer for kontroll begynner du å steike og banne i god nordlansk stil:

"Ka faen, må man stæmple skjiten også?! Menj i hælvete, æ ba jo sjåføren om en månedsbilett. Den e jo betaljt og allj ting! SATAN!"

Lenke til kommentar
Jeg hadde den beste da..Når vi var i tyskland alle kjøpte ukesting..

Seff 3 dagen klarte jeg å glemme den dingsen når vi sku ut på tut...

Alle på togtingen sier, bare drit i det , er jo bare 2 stop igjen..Jeg tenker, går jeg ikke av får jeg bot, går jeg av kommer det ikk kontroll..

Jeg gikk av, og gjett hvem som kom på toget...Jo kontrolører...

Var jo ganske skillah der nede da, kom lissom inn i personaltøy og sjekka om folk hadde mens toget var i gang, så ingen kunne komme seg vekk

6946507[/snapback]

bruker sivile folk i oslo også...

var på endestasjonen så dørene er oppe en stund, jeg satt litt bak 4 voksne, så ut som det skulle til jobb, når dørene lukka seg, så reiste de seg og spurte etter billetter.

Lenke til kommentar
Hva er det som er så kult med å ikke bruke 20kr på bilett, og derfor utsette seg selv for faren til å betale opptil 900kr, bare fordi du ikke gadd å betale 20?

Virker som ren dumskap.

6947720[/snapback]

Det betyr at om du blir tatt for hver 46. tur, har du spart penger på det. Derfor.

Forøvrig svært sjelden det er kontroll på T-banen i rushtida. Kan ha noe med det å gjøre. Snike på banen uten billett utafor rushtida er teit.

Daniel :)

Lenke til kommentar
1) lær deg å snakke inngrodd nordlansk eller lignende.

2) Kjøp månedbilett

3) Når du etter et visst antal uker eller måneder blir offer for kontroll begynner du å steike og banne i god nordlansk stil:

"Ka faen, må man stæmple skjiten også?! Menj i hælvete, æ ba jo sjåføren om en månedsbilett. Den e jo betaljt og allj ting! SATAN!"

6947705[/snapback]

HAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :D tror jeg hadde dæva om jeg hadde hørt den der på trikk eller bane elns :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...