discostu Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Hei, har akkuratt satt sammen den nye maskina mi, problemet er at når jeg starter den opp får jeg bare svart skjerm! Hva er det første man bør sjekke over når noe slikt skjer? Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Har du egen strøm til skjermkortet? Evt sjekket om den sitter i? Lenke til kommentar
spaakh Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 svart skjerm.... Starter resten av maskinen opp? vifter, hdd etc? Lenke til kommentar
discostu Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Vifter starter opp, lys også. Vifta til skjermkortet går også rundt, dette er en indikasjon på at skjermkortstrømmen er riktig koblet til eller? Er to utganger på skjermkortet, jeg har prøvd begge, men hvilket er det mest sannsynelig at er riktig? Det øverste? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Sjekk at du har brukt riktig PSU kabel til CPU power (EPS/P4 kontakt på hk) . Dårlig kontakt (ikke helt nedtrykt) i 24pins main pluggen gir også samme symptomer . Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 husket å resette cmos før du starta opp....? Lenke til kommentar
discostu Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 husket å resette cmos før du starta opp....? 6938315[/snapback] Det har jeg faktisk ikke gjort, visste ikke at det var nødvendig. Får ikke gjort det før i kveld så skal poste tilbake om det funker eller ikke etter det er gjort. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 husket å resette cmos før du starta opp....? 6938315[/snapback] Jeg har nå gjort det, funker ikke fordet. Jeg fjernet ikke batteriet da jeg ikke fikk det løs.. Har forresten Asus PW5 Deluxe kortet.. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 List opp alle delene dine..ram osv. og hvilken PSU..? du er sikker på at h-kortet ditt kjenner igjen CPU,en du har valgt..? Som de sier over her dobbelsjekk alle kabler osv.. har du muligheter til å prøve et skjermkort du vet virker..? Lenke til kommentar
discostu Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Har: Asus PW5 Deluxe Core2Duo E6600 Sapphire X1900XT Crosair 6400C4 DDR2 320GB SATA disk Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Hvilken strømforsyning har du på dette her da..? det er jo noe av det viktigste på et slikt system..skal ikke være mulig å ta feil av strømkabelen til det skjermkortet der. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Har hatt lignende greie selv, og da var det rambrikkene som var tokkvelden. Kan også være så enkelt som plassering av brikkene. Gå gjerne over alle koblinger en gang til, at alt sitter riktig i.. Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Prøv å bytt om plasseringen av rambrikkene. På mitt asus kort vil ikke pc`n boote dersom rambrikkene ikke står på rett plass Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 bra forslag å prøve bytte plass på rambrikkene..men hva slags PSU har du..1900xt kortet suger mye strøm og krever en meget oppegående PSU. Lenke til kommentar
zhorty Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Jeg har hatt samme problemet tre forskjellige ganger, da var det: - CPU'en var gåen - Skjermkortet var gåent - Feil plassering på RAM brikkene. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Hører du beeps? Sjekk at cpufan er riktig festet på cpu.Sjekk at pins på skjermkabel ikke er bøyd.Sjekk at skjermkabel er festet i skjerm og på skjermkontakt.Ta de av og sett dem inn. Sjekk at ram sitter i riktig slott.prøv med en ram.sjekk begge.Se i manualen.Sjekk din jumpersetting med manualen.Ta ut skjermkortet og sett det i. Start mest minst mulig. Hvis ikke det funker.. Som zhorty sier:mest sansynlig feil er da cpu,skjermkort,ram Endret 26. september 2006 av Sunni Lenke til kommentar
discostu Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Har testet rambrikka i alle slotsa nå, funker ikke. PSU: MIST 600w En liten tilegginformasjon: Jeg og brodern bygger eksakt samme maskin, og har eksakt samme problem. Kommer ingen lyder fra speakeren heller. Den skal være riktig koblet til ifølge manualen også. Endret 26. september 2006 av discostu Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Da er det trolig en bruker feil Lenke til kommentar
TAS Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Saa du kommer ikke inn i bios eller? Lenke til kommentar
discostu Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Saa du kommer ikke inn i bios eller? 6944027[/snapback] Nei, skjermen starter på en måte ikke, den er bare svart. Og med svart mener jeg ikke farget svart, men svart som i ikke noe bilde. Har prøvd annen skjerm også, så er ikke skjermen det er noe galt med. Både CRT og LCD. Skjermkortet x1900xt har ett rødt lys vedsiden av strømmen, det lyser uansett om strømmen er tilkoblet eller ikke. Har dette lyset noe med saken å gjøre? Viser det noe spesielt? Og det er en svart sak med 3 pinner på (skjermkortet) skal jeg bruke den til noe spesielt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå