annickenskywalker Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Heisann! Jeg har en blogg, og holder på å fikse på designen nå. Jeg vil gjerne kunne trykke på bildet (blog-header) øverst, å komme til hovedsiden. Hva skal jeg gjøre? Den delen av template ser slik ut nå: /* Header */ #blog-header { color: #ffffff; background: url(http://i70.photobucket.com/albums/i107/miss_annicken/headbelte-2.jpg); background-repeat:no-repeat; margin: 0 auto; padding: 0px 0px 0px 0; border: 0; width:706px; height:172px; } #blog-header h1 { font-size: 24px; text-align: right; padding: 210px 0px 0 0px; margin: 0px; } #blog-header h1 a:link,#blog-header h1 a:visited,#blog-header h1 a:hover { color:#fff; } #blog-header p { font-size: 110%; text-align: left; padding: 3px 20px 10px 20px; margin: 0; line-height:140%; } Tar imot all hjelp med stor takk! Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Bytt: <div id="blog-header"><h1> Med: <a href="http://annickenskywalker.blogspot.com/"><div id="blog-header"><h1></a> Enkelt og greit EDIT: Bloggen din virker forresten ikke i Firefox Altså, den virker, men alt er plassert mongo, hehe. Endret 25. september 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
annickenskywalker Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Tusen takk! Noen som kan svare meg på om den "funker" i Opera? Har tenkt å bytte nemlig... Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Det med at den ikke fungerer i Firefox har noe med css kodingen din. Den fungerer men det ser rart ut. Vil tro opera vil vise samme utseende helt til du får fikset css koden. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Akkurat like feilplassert i Opera 9 ja. Lenke til kommentar
annickenskywalker Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Ja, jeg lastet nettopp ned Opera for å se selv. Dette med css koding har jeg dessverre ikke mye peiling på... Hva trenger jeg gjøre? Og, om jeg fikser css kodingen, vil bloggen bli feilplassert i IE? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Ja, jeg lastet nettopp ned Opera for å se selv. Dette med css koding har jeg dessverre ikke mye peiling på... Hva trenger jeg gjøre? Og, om jeg fikser css kodingen, vil bloggen bli feilplassert i IE? 6965776[/snapback] Den vil ikke nødvendigvis bli feil i IE, IE er oftere mer feiltolerant enn FF og O, men det kommer av at den ikke følger standardene helt. Lenke til kommentar
annickenskywalker Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Jepp! Har akkurat lest masse om det nå. Jeg vil liksom ha begge deler, få det til å funke overalt... Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Det finnes mange måter å gi forskjellig css kode til IE og til andre nettlesere. Du kan f.eks bruke !important bak det du vil FF og Opera skal lese, eller du kan lage en egen css kun til IE. width:200px!important; /*Leses av FF Opera*/ width:170px; /*Leses av IE*/ } Endret 29. september 2006 av Garreth Lenke til kommentar
annickenskywalker Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Nå ser den ok ut u Opera og IE. Gjør den ikke? Vet ikke med Firefox, har ikke testet der. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Ser nesten bra ut, du mangler en float ved bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå