- Blaster - Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Jeg skal mekke til nettverk med naboen min som bor ca 100m fra meg. Har selv ADSL så jeg tenkte å legge opp nettverket slik: Internett inn på ADSL-modemet og ut til Router, Fra Router til min PC, Fra Router til hans nettverk som består av en switch og 3PCer. Vil dette funke? Hva er max. lengde på et nettverk? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Telenor eller NGT? Et nettverk kan nesten være uendelig langt. CAT-5 (100Mbit) kabel kan være 100m lang uten repeatere. Lenke til kommentar
mascot Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Husk å legge eventuell kabel i rør. Trådløs er også en mulighet, men dette blir mye dyrere enn å legge kabel, så se først på muligheten for å bruke kabel. Lenke til kommentar
- Blaster - Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 Det er Telenors ADSL. Jeg er snart elektriker så kablinga fra hus til hus skal nokk gå greit, men jeg var litt usikker på om nettverket vil fungere? Slik som jeg beskrev tidligere vil alle PCene kunne koble seg opp til internett? Og vil alle kunne dele filer mellom seg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå