Gå til innhold

HW-Lan 06: Utstyr for å måle strøm...

Ozelot

Anbefalte innlegg

Leser i en av artiklene(?) på framsiden følgende:

- Om en deltager kan bevise at han/hun ikke trekker mer enn 230 Watt, så sier vi ingen verdens ting. Om det er tvil, har vi utstyr som kan måle om du trekker for mye strøm forteller Lennart.

Så, Lennart, hva bruker dere ?

En sånn dings fra clas ohlson som måler watt\Ampere\Volt på linja ?

edit: hvis denne er feilpostet-->user posted image

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har ett aparat som ser ut som en tang. man bare lokker denne rundt ledningene så ser man amp styrke!

vedlig lett jeg har en sån i båten...

6937872[/snapback]

Du kan ikke ta et tankamperemeter rundt f.eks en skjøteledning (ikke standar tang vertfall) Du må ta den over en enkel leder (en skøyteledning har 2 ledere + jord)

Lenke til kommentar
Leser i en av artiklene(?) på framsiden følgende:

- Om en deltager kan bevise at han/hun ikke trekker mer enn 230 Watt, så sier vi ingen verdens ting. Om det er tvil, har vi utstyr som kan måle om du trekker for mye strøm forteller Lennart.

Så, Lennart, hva bruker dere ?

En sånn dings fra clas ohlson som måler watt\Ampere\Volt på linja ?

edit: hvis denne er feilpostet-->user posted image

6937606[/snapback]

Jeg har med meg et måle instrument som kan måle Amp. Lett regnestykke vil vi lett kunne regne ut forbruk.

Men nå er 230w gjennomsnitts forbruket. Men det er alltid folk som tar med seg utstyr som ikke har noe som helst med pc å gjøre.

Ellers har jeg faktisk en slik Kwh måler liggende for de som vil ha det inn med teskje. :thumbup:

Vi ville gjerne gitt dere 500w og gjerne mer. MEN vi har ikke mer strøm å gå på. Det er beregnet å bruke ca 3500Amp på det værste. Det er ca 800'000Watt i timen. Skulle likt å se dine foreldre ta den regningen. :p

Lenke til kommentar
Kan se for meg crewet gå rundt å sjekke om folka bruker for mye strøm  :!:

6945163[/snapback]

Kommer aldri til å skje. Men om noen kranger så kan vi måle. :p

Pluss om det er enkelte rekker med mye problemer f.eks. ;)

Jeg håper at jeg slipper å gjøre noe som helst under HW-LAN. Bare rigge opp og ned. Men vi må være der om det skjer noe.

Og ta det med ro. 1Amp hver har vært standaren på TG hvert år. :thumbup:

Endret av L..
Lenke til kommentar
Kan se for meg crewet gå rundt å sjekke om folka bruker for mye strøm  :!:

6945163[/snapback]

Kommer aldri til å skje. Men om noen kranger så kan vi måle. :p

Pluss om det er enkelte rekker med mye problemer f.eks. ;)

Jeg håper at jeg slipper å gjøre noe som helst under HW-LAN. Bare rigge opp og ned. Men vi må være der om det skjer noe.

Og ta det med ro. 1Amp hver har vært standaren på TG hvert år. :thumbup:

6945392[/snapback]

Heheh, ja har aldri vært borti noe strøm trøbbel på tg jeg værtfall, eneste som har vært nede der er nettet :p

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...