meanbean Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Hei Er på jakt etter tastatur og mus med blåtann. Finner bare logitech Dinovo og MX 5000. Finnen det noken andre? Liker Dinovo men ikkje prisen.... Ser mx5000 er en god del billigare men er det like bra? Hvor langt kan en rekne med at en får god dekning? Skal brukes en del til mediacenter bruk. ca 3.5m MVH Meanbean Lenke til kommentar
sognekongen Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Kan vel egentlig ikke hjelpe deg men lurer på det samme. ser at prisen, spesielt på keyboard er inni h... dyrt for tiden. får tak i en mus av en kompis og kjøper meg en bluetooth sender til usb til helgen men keyboard er det dårligt med. trenger ltit rekkevidde når eg skal sitte i sofakroken med prosjektor og slikt. funker bra til vorspiel slik at alle kan se spillelistene og slikt. 10 meter står det på de "billigste" produktene og det bør en kunne forvente. så kommer det med hindringer og slikt mellom sender og mottaker. bluetooth skal jo liksom være et bra system for trådløst overføring men har mine tvil.(til jeg får skjekket det ut selv). Du har jo bluetooth på mobiler. kan ikke si eg blir satt ut av rekkevidden akkurat. og det sluker jo batteri. jaja. venter i spenning på om noen har noen ideer på billige keyboard med bluetooth christian Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Vil bare påpeke at disse bluetooth tastaturene er mye mer ustabile enn vanlige på rf. Lenke til kommentar
sognekongen Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Vil bare påpeke at disse bluetooth tastaturene er mye mer ustabile enn vanlige på rf. mer ustabile vil d si ubrukeligt? eller bare ikke spillbare. er glad i ledninger der det er muligt men er på jakt etter et system der eg kan sitte litt borte fra maskinen og trykke i vei også. trenger par meter rekkevidde også så da tenkte eg bluetooth. har et eldre trådløst logitech system men denne bør en ikke være mer en en meter unna. er nyere trådløse løsninger bedre med tanke på rekkevidde. trenger eg ikke bluetooth?? christian Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Dette går stort sett ut på at det plutselig faller ut osv. De fleste som har disse blåtann har problemer med dette. Noen ganger opplever de rett og slett bare lag. Mye av grunnen er nok at blåtann ligger i 2,4GHz båndet som brukes av mye annet utstyr også, så som Wlan. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Jeg har MX900-settet fra Logitech, og har aldri hatt problemer med at det detter ut. Der hvor jeg bodde før kunne jeg ta med meg tastaturet ned i kjelleren, i det innerste rommet (under jorda, ingen vinduer elns) og likevel fungerte det prikkfritt opp på loftet hvor mottakeren sto. Distansen var sikkert 6-7 meter, med to golv og noen vegger i mellom. Eneste er at tastaturet slår seg av etter å ha vært idle en stund (20 min?), og at det da bruker noen sekunder på å komme seg igjen. Men alt i alt syns jeg det har fungert upåklagelig, langt bedre enn RF-baserte sett vi har hatt i huset. PS: Nå bruker jeg settet mot en IBM-laptop med innebygd blåtann, og det fungerer utmerket det også. Trenger ikke koble på den "ladeklumpen" for at det skal fungere, så den har jeg gjemt litt unna. PPS: Kan vel også nevne at tastaturet med mitt bruk (stort sett hver dag, men ikke alt for lenge om gangen) må ha batteriskifte to ganger i året. Batteriene på musa begynner å bli slitne (jeg har de som fulgte med, når jeg fikk settet for snart tre år siden), og må lades en gang i uka. Når det var ganske nytt gikk det fort et par/tre uker mellom ladingene. Endret 28. september 2006 av OML Lenke til kommentar
Switters Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Slenger meg på her. Har DiNovo laser med blåtann, og her fungerer alt prikkfritt nå. Fikk defekt blåtann-dongle først, men denne ble byttet av Logitech. Det detter IKKE ut til stadighet. Men billig er det ikke nei... Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Var en tur innom Datakjdene i Trondheim og der kunne en selger opplyse om at Logitech faser ut blåtann teknologien til fordel for sin egen 2,4ghz RF teknologi. Dette pga at det er en avgift på blåtann. Men rekke vidden er den samme eller bedre på 2,4ghz RF teknologi og det gir bedre batteri tid. Har sett litt på Logitech VX Revolution noen som har erfaring om denne?? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325203 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Dette går stort sett ut på at det plutselig faller ut osv. De fleste som har disse blåtann har problemer med dette. Noen ganger opplever de rett og slett bare lag. Mye av grunnen er nok at blåtann ligger i 2,4GHz båndet som brukes av mye annet utstyr også, så som Wlan. 6949727[/snapback] har n¨mitt andre sett med Bluetooth og har aldig merket dette,nå kjører jeg med DETTE og simpelthen elsker det . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå