GrH Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Hei ... jeg skal kjøpe meg litt nye datadeler .. dette er opsettet (så langt) men så har jeg kommet til ram , skal klokke på luft ... og det jeg lurer på da hvilken ram (lenge siden jeg kjøpte sist... og har ikke peiling på timings , DDR2 osv...) Denne PC2-6400 2x512MB 800MHz. (4.5.4.15) hadde jeg tenkt og kjøpe ... men hvor langt trur dere jeg kan klokke da ? vill jeg merke mye forskjell viss jeg kjøper Disse? istedenfor .. PC2-8000 2x512MB 1000MHz. (5.5.5.15) tallene feks (4.5.4.15) og (5.5.5.15 ) det vet jeg er timings ( ? ) men er det best med høye eller lave tall ? ... viss dere syns de brikkene dær ikke er noe tess ...(elr noen som er bedre til samme pris osv...) ( med Ds4 og E6300) så gjærne kom med andre forslag på brikker .... ( 1500 + / -) Takker Alle som er så vennelig og ser innom posten min .. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Hei! CL4 er bra til overklokking på DDR2-800, så CL5 på DDR2-1000 er nok også bra. Lavere timings er bedre. Men jeg er ingen ekspert på overklokking. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg anbefaler å heller kjøpe 2GB litt tregere minne. Minneytelsen har heller ikke så veldig mye å si for Core2 (se test). http://www.behardware.com/articles/623-10/...2-duo-test.html Lenke til kommentar
GrH Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Quintero Postet i dag, 18:57 Jeg anbefaler å heller kjøpe 2GB litt tregere minne. Minneytelsen har heller ikke så veldig mye å si for Core2 (se test). http://www.behardware.com/articles/623-10/...2-duo-test.html Jeg har bestemt meg på og kjøpe 1 gb "godt /bra " minne nå(2x 512mb i dualchannel ) ... så etter jul ( når prisene har sunket ) kjøper jeg to "brae" 1 gb moduler til ... sånn at jeg får totalt 3 gb da...(i dual channel ) det med cl4 og cl5 vill jeg merke Stor forskjell på det ? og vill jeg merke stor forskjell på 800MHz og 1000MHz... til klokking osv ? Tuusen takk Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Det er vanskelig å gi et generelt svar på hva som vil klokke best, og forskjellen mellom timings er så og si aldri merkbar. Vær obs på at det alltid er best/sikrest å bruke helt like brikker, ikke minst for å unngå problemer, og få utnyttet dualchannel. 2x512 + 2x1024 vil sannsynligvis ikke fungere i dualchannel. Ikke for å blande meg inn i dine valg, men det er mange som spår at selv 2GB kan bli i minste laget for Windows Vista. Så jeg foreslår fortsatt at du kjøper 2x1GB i denne omgang, og kjøpe to til senere. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Ikke for å blande meg inn i dine valg, men det er mange som spår at selv 2GB kan bli i minste laget for Windows Vista. Så jeg foreslår fortsatt at du kjøper 2x1GB i denne omgang, og kjøpe to til senere. 6938101[/snapback] Nok en god grunn til IKKE å kjøpe Vista. Det er et OS det er snakk om folkens!! (Og MS for den slags skyld). Jeg har sagt dette før og sier det igjen: Blir det ikke litt feil når OS'et blir et av de mest ressurskrevende "prossessene" som kjører på maskina ?? Det skal lissom kjøre i bakgrunnen og bruke så lite ressusser som mulig. Bare jeg som synes dette er rart? Lenke til kommentar
GrH Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 (endret) åsså jeg kommer ikke til og oppgradere til vista med en gang ... kanskje neste høst ... . men tilbake til toptic ... hva ville dere ha gjort ? Tuusen takk Edit: 2x512 + 2x1024 vil sannsynligvis ikke fungere i dualchannel det vill funke bra det skjønner du ... 95% sikker Endret 25. september 2006 av Djgunnah Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Ja, det stemmer nok det. Dette brikkesettet støtter forskjellige moduser av dualchannel, og du vil få utbytte av det så lenge mengden pr kanal er den samme. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Jeg har sagt dette før og sier det igjen: Blir det ikke litt feil når OS'et blir et av de mest ressurskrevende "prossessene" som kjører på maskina ?? Det skal lissom kjøre i bakgrunnen og bruke så lite ressusser som mulig. Bare jeg som synes dette er rart? Nei, jeg er 100% enig! Bare tull at et OS skal kreve 2GB. Tviler sterkt på jeg noen gang kommer til å installere Vista. Holder meg heller til XP eller legger om til Linux. Dessuten har jeg hørt en del stygge ting om Vista ang. personvern og spyware... Sorry for å dra offtopic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå