Gå til innhold

800MHz v.s 1000MHz ?

GrH

Anbefalte innlegg

Hei ... jeg skal kjøpe meg litt nye datadeler .. dette er opsettet (så langt)

men så har jeg kommet til ram , skal klokke på luft ...

og det jeg lurer på da hvilken ram (lenge siden jeg kjøpte sist... og har ikke peiling på timings , DDR2 osv...)

Denne PC2-6400 2x512MB 800MHz. (4.5.4.15)

hadde jeg tenkt og kjøpe ... men hvor langt trur dere jeg kan klokke da ?

vill jeg merke mye forskjell viss jeg kjøper

Disse? istedenfor .. PC2-8000 2x512MB 1000MHz. (5.5.5.15)

tallene feks (4.5.4.15) og (5.5.5.15 ) det vet jeg er timings ( ? ) men er det best med høye eller lave tall ? ...

viss dere syns de brikkene dær ikke er noe tess ...(elr noen som er bedre til samme pris osv...) ( med Ds4 og E6300)

så gjærne kom med andre forslag på brikker .... ( 1500 + / -)

Takker Alle som er så vennelig og ser innom posten min ..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quintero Postet i dag, 18:57

Jeg anbefaler å heller kjøpe 2GB litt tregere minne. Minneytelsen har heller ikke så veldig mye å si for Core2 (se test).

http://www.behardware.com/articles/623-10/...2-duo-test.html

Jeg har bestemt meg på og kjøpe 1 gb "godt /bra " minne nå(2x 512mb i dualchannel ) ... så etter jul ( når prisene har sunket ) kjøper jeg to "brae" 1 gb moduler til ... sånn at jeg får totalt 3 gb da...(i dual channel )

det med cl4 og cl5 vill jeg merke Stor forskjell på det ?

og vill jeg merke stor forskjell på 800MHz og 1000MHz...

til klokking osv ?

Tuusen takk :)

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å gi et generelt svar på hva som vil klokke best, og forskjellen mellom timings er så og si aldri merkbar.

Vær obs på at det alltid er best/sikrest å bruke helt like brikker, ikke minst for å unngå problemer, og få utnyttet dualchannel. 2x512 + 2x1024 vil sannsynligvis ikke fungere i dualchannel.

Ikke for å blande meg inn i dine valg, men det er mange som spår at selv 2GB kan bli i minste laget for Windows Vista. Så jeg foreslår fortsatt at du kjøper 2x1GB i denne omgang, og kjøpe to til senere.

Lenke til kommentar
Ikke for å blande meg inn i dine valg, men det er mange som spår at selv 2GB kan bli i minste laget for Windows Vista. Så jeg foreslår fortsatt at du kjøper 2x1GB i denne omgang, og kjøpe to til senere.

6938101[/snapback]

Nok en god grunn til IKKE å kjøpe Vista. Det er et OS det er snakk om folkens!! (Og MS for den slags skyld).

Jeg har sagt dette før og sier det igjen: Blir det ikke litt feil når OS'et blir et av de mest ressurskrevende "prossessene" som kjører på maskina ?? :no: Det skal lissom kjøre i bakgrunnen og bruke så lite ressusser som mulig.

Bare jeg som synes dette er rart? :hmm:

Lenke til kommentar

åsså jeg kommer ikke til og oppgradere til vista med en gang ... kanskje neste høst ... .

men tilbake til toptic ... hva ville dere ha gjort ?

Tuusen takk

Edit:

2x512 + 2x1024 vil sannsynligvis ikke fungere i dualchannel

det vill funke bra det skjønner du ...

95% sikker

Endret av Djgunnah
Lenke til kommentar
Jeg har sagt dette før og sier det igjen: Blir det ikke litt feil når OS'et blir et av de mest ressurskrevende "prossessene" som kjører på maskina ??  :no:  Det skal lissom kjøre i bakgrunnen og bruke så lite ressusser som mulig.

Bare jeg som synes dette er rart?  :hmm:

Nei, jeg er 100% enig!

Bare tull at et OS skal kreve 2GB. Tviler sterkt på jeg noen gang kommer til å installere Vista. Holder meg heller til XP eller legger om til Linux. Dessuten har jeg hørt en del stygge ting om Vista ang. personvern og spyware...

Sorry for å dra offtopic :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...