Gå til innhold

Ytelse i 3dmark 7950gt/7900gt...?

Sindra

Anbefalte innlegg

Jeg har lest at GTO BIOS har strammere timings enn GTX BIOS, så det lønner seg ikke å flashe til GTX (hvis ikke du skal kjøre den i SLI med en ekte GTX kort). Her er tabellen som jeg fant på EVGA forumet:

timing-----------GTX---------GTO---------BJ11---------BC14

tRAS-------------24-----------22----------25-----------22

tRC--------------34-----------31----------35-----------31

tRFC-------------43-----------39----------45-----------39

tRCDR------------12-----------10----------12-----------10

tRCDW-------------8------------6-----------8------------6

tRP--------------10------------9----------10------------9

tRRD--------------8-----------10-----------8------------8

7024646[/snapback]

Men til gjengjeld vil ant. minnet klokke lengre med GTX bios. Her er det bare å prøve da, maks klokk med de aktuelle timings og se hva som gir best res.

The EVGA card got 1.2ns (1.2ns = ~800 mhz) memory modules. I am not sure if you can use the MSI bios or a GTX bios on this card. You should test your card for 800 mhz with rivatuner, coolbits first.

MSI 7900GTO har 1.1ns GDDR3 minne, men jeg er usikker på hva det innebærer i praksis for ytelsen.

Du kan regne det ut slik: 1000/1.2ns = 833MHz mens 1000/1.1ns = 909MHz (sånn ca.). Ser her at teoretisk skal du nå en del høyere med 1.1ns ram kontra 1.2ns.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
med GTX BIOS kom jeg til 831 på minne, mens på GTO 826 på minne... -mulig at PSUen er det stopper meg litt, but hey, GTX ytelse med strammere timings...

7025508[/snapback]

Tipper det er volten på rammen som stopper deg.

0.4v har nok sitt å si.

Lenke til kommentar
med GTX BIOS kom jeg til 831 på minne, mens på GTO 826 på minne... -mulig at PSUen er det stopper meg litt, but hey, GTX ytelse med strammere timings...

7025508[/snapback]

0.4v har nok sitt å si.

7026297[/snapback]

Ja, volten her er på 1.7-1.8V. Uansett ikke så ille overklokk likevel. Hadde ikke gjort noe om jeg hadde hatt 1.9V i stedet. Men i følge diskusjoene rundt om på ulike forumå vil dette sannsynligvis redusere sannsynligheten for at kortet skal dø...

Lenke til kommentar

7025508[/snapback]

0.4v har nok sitt å si.

7026297[/snapback]

Ja, volten her er på 1.7-1.8V. Uansett ikke så ille overklokk likevel. Hadde ikke gjort noe om jeg hadde hatt 1.9V i stedet. Men i følge diskusjoene rundt om på ulike forumå vil dette sannsynligvis redusere sannsynligheten for at kortet skal dø...

7026767[/snapback]

Forøvrig en som påstår han fikk 2.03V ved å bruke blyant.. kan jo være verdt å prøve

http://www.xtremesystems.org/forums/showpo...65&postcount=73

Lenke til kommentar

Woohoo! Da var 7900GTO bestillt :thumbup: Gleder meg :dribble: Hvor stor strømforsyng er ideelt og ha til dette kortet? Og hvor stor hvis du skal overklokke? :hmm: Når dere nå har overklokket skjermkortet, er det med orginalkjøleren? Hva ligger tempen på?... :ohmy:

Lenke til kommentar
Woohoo! Da var 7900GTO bestillt :thumbup: Gleder meg :dribble: Hvor stor strømforsyng er ideelt og ha til dette kortet? Og hvor stor hvis du skal overklokke?  :hmm: Når dere nå har overklokket skjermkortet, er det med orginalkjøleren? Hva ligger tempen på?...  :ohmy:

7029681[/snapback]

Normalt vil en 450watts PSU holde bra. 550watt er gjerne anbefalt til 7900GTX i SLI.

Om du skal kjøpe en bra, stabil og ikke vanvittig dyr PSU, ta en titt på denne Bzerk PSUen. Den er basert på Mist 500wattern. Bzerken er stabil og godt spesifisert. Gir høy volt, min Hiper 580R ligger littegranne under på standardverdiene men ikke mye.

Mitt skjermkort økte med 3-4 grader idle på OC (ligger rundt 43-44 grader), men jeg ser ikke at tempen på kortet stiger over 65 grader i mitt kabinett (2X120mm, 1X92mm vifter). Vifta kan øke hastigheten ved hjelp av Rivatuner, og den vil ikke bråke særlig over 55-60% hastighet (49% default).

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Jeg fikk i dag lov til å sende inn igjen mitt 7950 GT 512MB, jeg ba om dette litt tidligere for at jeg syns dette kortet dere har snakket om her så interesant ut. Nå begynner jeg imidlertid å tvile på om jeg gidder bryet med å bytte kort, ser at 7950GT også skal være en velldig god klokker å kunne klokkes til å få over 11000 3dmarks 05. Da er det jo egentlig bare noen få hundre poeng fra eller til, og i og med at jeg kjøpte dette kortet på helgetilbud på komplett til 2500Kr vil denne byttingen også koste meg noen kroner med tanke på frakt. Tror det blir til at jeg sier til komplett at jeg ikke vil levere fra meg kortet mitt alikevell.

Ville dere gjort det samme som meg? :yes:

Lenke til kommentar
Jeg fikk i dag lov til å sende inn igjen mitt 7950 GT 512MB, jeg ba om dette litt tidligere for at jeg syns dette kortet dere har snakket om her så interesant ut. Nå begynner jeg imidlertid å tvile på om jeg gidder bryet med å bytte kort, ser at 7950GT også skal være en velldig god klokker å kunne klokkes til å få over 11000 3dmarks 05. Da er det jo egentlig bare noen få hundre poeng fra eller til, og i og med at jeg kjøpte dette kortet på helgetilbud på komplett til 2500Kr vil denne byttingen også koste meg noen kroner med tanke på frakt. Tror det blir til at jeg sier til komplett at jeg ikke vil levere fra meg kortet mitt alikevell.

7031215[/snapback]

Jeg hadde ikke giddet. Du kan jo vmodde og overklokke det der og.

Lenke til kommentar

7031215[/snapback]

Jeg vet sannelig ikke. Det råeste 7950GT kortet jeg kjenner til er en Xtreme utgave fra Leadtek, med en klokk på 600 på core og 1430 på minnet. Den burde kanskje klare 650/1600. På 7900GTO ligger jeg på 718/830 (1660Mhz effektivt) Det blir litt forskjell på klokken da, og så husker jeg ikke om det er forskjell på antallet pipelines, tmos osv.

Så er det kjølinga da, som er radikalt bedre enn jeg hadde f.eks. 7800GTX 256mb kortet jeg hadde. Jeg merker ikke den helt ekstreme forskjellen i praksis, bare at jeg generelt gjør det bedre i CS:S, BF2 osv. Jeg vet at jeg ikke gidder å prøve andre kjøleløsninger fra fx. Zalmann, Artic Silencer osv.

Lenke til kommentar
Kjører en X2 3800 (E4 stepping) på 2.7Ghz. -topscore i 3D Mark06: 11309

7031494[/snapback]

Det høres usannsynlig raskt ut for en 7900GTO og 3dmark06, er det 3dmark05 du mener?

7031649[/snapback]

Sorry. Stemmer. Rotet sammen scorene inni skallen her. Her er scorene jeg fikk som følger med GTX BIOS på 716/821 (1642 effektivt).

3D Mark05: 11 198 poeng

3D Mark06: 6309 poeng

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...