Gå til innhold

Ytelse i 3dmark 7950gt/7900gt...?

Sindra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Har forelsket meg i Dette kortet her på tråden, men hvor kan jeg finne dette, og hvor mye vil det koste?

Finner det ikke i prisguiden eller på noen andre netsteder jeg har lett i,

6991821[/snapback]

http://www.databutikken.com/no

Ville da ha kjøpt Extreme versjonen...

... men etter å ha lest denne tråden så ville jeg heller valgt 7900GTO. Det skal hvertfall jeg gjøre...

6996957[/snapback]

Jeg har testet 7900GTO jeg hentet i dag. Har stesstestet det sov. Klokket fra 650/660Mhz (1320mhz på minnet) til 698/800 (1600Mhz på minnet). -jeg har faktisk makset minnet... :dribble: -og det er første gang jeg har makset ut et skjermkort!

Et sykt bra kort, med en sykt bra kjøler. Temperaturen økte bare med 3 grader på Idle, og på rthbl (et stress-test program for GPU) har jeg ikke kommet over 70 grader. Dette var uhyggelig billig for et så bra kort...

7004020[/snapback]

Vurderer selv samme kortet, gi gjerne en mer utfyllende tilbakemelding på kortet, kanskje en mini-review? Hadde virkelig satt pris på det, og tror ikke jeg er alene her på forumet...!

Lenke til kommentar
Hva mener du med å makse minnet? :hmm:

klokker det ikke lenger eller er det bare programmet som ikke klokker høyere?

7004357[/snapback]

Programmet klokker ikke lengre...så enkelt! Skal modde BIOS.

Edit: jeg skal ta en liten test på kortet. Når jeg oppdaterer BIOS på kortet kommer også en kommentar.

Edit2: kom så langt som til 707Mhz på core/825Mhz på minne med Rivatuner. Ser ikke ut til at jeg klarer å dra minnet lengre, enda...

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Hva mener du med å makse minnet? :hmm:

klokker det ikke lenger eller er det bare programmet som ikke klokker høyere?

7004357[/snapback]

Programmet klokker ikke lengre...så enkelt! Skal modde BIOS.

Edit: jeg skal ta en liten test på kortet. Når jeg oppdaterer BIOS på kortet kommer også en kommentar.

Edit2: kom så langt som til 707Mhz på core/825Mhz på minne med Rivatuner. Ser ikke ut til at jeg klarer å dra minnet lengre, enda...

7004430[/snapback]

Siden du skal modde BIOS, da kan du jo bare flashe til GTX BIOS, sett de på XtremeSystems gjøre det, og venter på et slikt kort selv nå :)

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=117064

Lenke til kommentar

Here is the news:

MSI 7900GTO har fått flashet ny BIOS, og det gikk smertefritt med siste Nvflash. MSI kortet er nå et fullverdig 7900GTX, med 650Mhz på core og 800Mhz (1600Mhz) på minnet.

Ytterligere overklokk er: 722Mhz på core/826Mhz (1652Mhz) på minnet! Det holder.

post-73461-1160089763_thumb.jpg

post-73461-1160089775_thumb.jpg

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Bare en liten opplysning: etter å ha testet overklokk i hele natt på ulike applikasjoner, er høyeste praktiske overklokk 716Mhz på core, 821Mhz på minne. Det er mulig eg kan presse litt til, men på 722/825 begynte BF2 å fryse.

Uansett jeg er meget godt fornøyd.

7011602[/snapback]

Meget bra :thumbup:

Jeg har lyst på et slikt kort selv :!:

Lenke til kommentar
Bare en liten opplysning: etter å ha testet overklokk i hele natt på ulike applikasjoner, er høyeste praktiske overklokk 716Mhz på core, 821Mhz på minne. Det er mulig eg kan presse litt til, men på 722/825 begynte BF2 å fryse.

Uansett jeg er meget godt fornøyd.

7011602[/snapback]

Meget bra :thumbup:

Jeg har lyst på et slikt kort selv :!:

7011631[/snapback]

Jeg begynner nesten å få lyst til å sende inn mitt 7950GT og heller få meg ett slikt kort.. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg er ikke ferdig med tweakinga ennå. -dersom noen skulle finne på å prøve å flashe en MSI 7900GTX BIOS over på 7900GTO, gjør deg selv en tjeneste og test ut at kortet tåler i overkant av 800 på minnet. Det er ikke sikkert at du kan flashe tilbake til GTOen igjen.

Bruk rivatuner og peis på. Først på minnet så langt som det overhodet går. Deretter: Kjør litt stresstesting på kortet med dette programmet. -kjør det i en god time, det vil grille kortet ditt litt, og det du bør se etter er artefakter noe som kan ødelegge kortet. Bra for all overklokking.

Jeg driver å studerer på noen "små" modifikasjoner her på mitt "nye" 7900"GTX", så det er mulig jeg oppdaterer her i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke ferdig med tweakinga ennå. -dersom noen skulle finne på å prøve å flashe en MSI 7900GTX BIOS over på 7900GTO, gjør deg selv en tjeneste og test ut at kortet tåler i overkant av 800 på minnet. Det er ikke sikkert at du kan flashe tilbake til GTOen igjen.

Bruk rivatuner og peis på. Først på minnet så langt som det overhodet går. Deretter: Kjør litt stresstesting på kortet med dette programmet. -kjør det i en god time, det vil grille kortet ditt litt, og det du bør se etter er artefakter noe som kan ødelegge kortet. Bra for all overklokking.

Jeg driver å studerer på noen "små" modifikasjoner her på mitt "nye" 7900"GTX", så det er mulig jeg oppdaterer her i løpet av kvelden.

7011921[/snapback]

er det egentlig noe vits i å flashe kortet til GTX da, har det noe å si på ytelsen i forhold til om det er ett GTX på standard clock eller om det er ett GTO på tilsvarende clock? :hmm:

Hva får du forresten i 3dmark n¨å når du har overklokket ditt "7900 GTX"?

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

3D mark score: 6242 her nå.

Nei, egentlig ikke tror jeg. Men, om jeg ramler over et MSI 7900GTX så bør det nå funke i SLI. Ellers så aner jeg ikke om GTX har noe GTO ikke har, men det kan jo tenkes.

Jeg gjør også obs på at Evga bruker 1.2ns GDDR3 minne og ikke 1.1ns som MSI på 7900GTO. 1.1ns er det som brukes på GTX.

Lenke til kommentar
Here is the news:

MSI 7900GTO har fått flashet ny BIOS, og det gikk smertefritt med siste Nvflash. MSI kortet er nå et fullverdig 7900GTX, med 650Mhz på core og 800Mhz (1600Mhz) på minnet.

Ytterligere overklokk er: 722Mhz på core/826Mhz (1652Mhz) på minnet! Det holder.

7010817[/snapback]

Henter min på posten om en time, har du brukt den BIOSen som er på Xtreme Systems?

Lenke til kommentar
Here is the news:

7010817[/snapback]

Henter min på posten om en time, har du brukt den BIOSen som er på Xtreme Systems?

7012067[/snapback]

Hehe. Ja. Men sjekk nå først om minnet ditt tåler 815-820Mhz på Rivatuner, før du gjør noe . Ellers kan det lett bli tragedie.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Nei, egentlig ikke tror jeg. Men, om jeg ramler over et MSI 7900GTX så bør det nå funke i SLI. Ellers så aner jeg ikke om GTX har noe GTO ikke har, men det kan jo tenkes.

Jeg gjør også obs på at Evga bruker 1.2ns GDDR3 minne og ikke 1.1ns som MSI på 7900GTO. 1.1ns er det som brukes på GTX.

7012020[/snapback]

Hva får du i 05 da?

Lenke til kommentar

7012020[/snapback]

Hva får du i 05 da?

7013075[/snapback]

akkurat kjørt ny 3D Mark her nå:

3D Mark05: 11 198 poeng

3D Mark06: 6309 poeng

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...