Damp Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg har lenge vært plaget med en melding som sier cpu fan 1 error, i dag gikk jeg inn i biosen gikk på hardware monitor, trykket enter over rpmen på vifta cpu fan 1 som var markert "rød" ( vet ikke hvorfor ). Der fikk jeg opp et alternativ "ingore". Jeg gjorde det og nå når jeg starter pcen får jeg ingen feilmelding opp lenger, men betyr dette at pcen kan overopphetes? Noen som har svar? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Hvilken cpu vifte har du? Hvor høy var rpmen? Sjekk eventuelt tempen med everest eller si-soft sandra! Lenke til kommentar
Damp Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Er ikke helt sikker på hvilken cpu vifte jeg har men her er det noe info http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307542 Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Da kan du laste ned everest og sjekke cpu temperaturen der Sjekk under load og idle! Lenke til kommentar
Damp Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 kunne ikke finne load eller idle :/ Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Load = Når cpu er under belastning Idle = når cpu slapper av Da vil du få max temperaturen ved load og den "vanlige" temperaturen ved idle. Så når du har installert everest finner du hvor cpu tempen står, så lar du pc'en stå en liten stund og sjekker hva tempen er. Så kjører du cpu burn in eller prime95 for å belaste cpu og finner ut hva maxtempen er! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå