Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Barbering: Høvel eller maskin? (Ansiktet)

Anonym5656

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så forfengelig alle her var da! Jeg hiver bare på meg litt skum (ikke alltid jeg gidder), også raker jeg over med en høvel (fra lidl...billig, billig) i full fart. Så dusjer jeg vekk blodet etterpå.

6956470[/snapback]

Uffda, høres ut som en jævlig måte å barbere seg på :ermm:

Men jeg synes høvel er best, maskin må lades, renses osv, dessuten tar den ikke like nøye.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjell på høvel og maskin med tanke på sluttresultatet? Hvordan blir man seende ut til slutt etter barbering med maskin i forhold til med høvel? Har alltid brukt høvel, men har lyst til å prøve maskin en gang.

6978592[/snapback]

Som jeg skrev noen poster oppfor. Maskin gir ikke like glatt barbering som høvel, siden hårene må inn i et hull på maskinen, dermed blir det noen titalls µmeter lengre. Så det kjennes ikke ut som en helt fersk høvel barbering rett etter at du har barbert deg med maskin.

Lenke til kommentar
man får jo "dårligere"/tørr hud når man bruker maskine lengden...

6973258[/snapback]

Og hvem har så sagt dette?

Jeg farer over med maskin når det har blitt for langt (2-3 dager => 2-3 millimeter). Kjapt og enkelt. Maskinen bør være fulladet eller kjøre på nettet, ellers går det treigt og blir unøyaktig.

Jeg bryr meg ikke om jeg har silkehud eller om man kjenner litt greier når man styrker over kinnet.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt

Hvis man ønsker små skjeggstubber, bruker man maskin

Hvis man ønsker redusert og lite synlig skjeggstubber, bruker du høvel.

tror det stemmer ganske bra. Får når du bruker maskin ser det ut som du har mer skjegg, enn om du bruker høvel..

• Liker 1
Lenke til kommentar

det kommer vel også an på hvilken maskin du bruker ;)

selv bruker jeg maskin (philips test vinner og greier) som barberer veldig bra synes jeg, og blir faktisk silkehud vis en tar over et par ganger (er sjelden jeg orker å stå i 10 minutter med en maskin i tryne) men har latt det gro under haka og opp til under lippa (ja... ) vanskeligt forklart :hmm:

men hvorfor jeg ikke bruker høvel? hmm.. mye stress.. men er jo deiligere etterpå å TA på.

har også en maskin som har en væske som kommer mens du barberer deg, med alkohol i så det STINKER 96% av deg etterpå :p men det forsvinner til en deiligere lukt etter 5-10 minutter da :)

Lenke til kommentar
150 på barberskum..? Er ikke det litt drøyt..?  :hmm:

6995629[/snapback]

Sant å si har jeg ikke snøring på hva en boks vanlig Gilette koster. Uansett ser jeg ikke vitsen i å prøve å spare penger på hygieneprodukter som f.eks. tannbørster, såpe og her: barberskum. Et innkjøp holder liksom såpass lenge at om ladningen koster 150 eller 100 kroner er prisforskjellen i kroner og øre per dag helt marginal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...