Anonym5656 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Hva er best til å barbere ansiktet med? Tenker på Bart, skinnskjegg og hake. Og fins det noen smarte triks når det gjelder barbering? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Det er definitivt diggest med høvel, men hvis man skal ha litt kompliserte ansiktshårkonstruksjoner, bør man ha en trimmer til å ta de stedene man må være nøyaktig. Når det gjelder "triks", gjør jeg unna hele greia på følgende måte: Vask fjeset, ha på barberskum, la det virke en stund. Rak i vei, skyll høvelen i så varmt vann som overhodet mulig, barber mothårs hvis ekstrem glatthet ønskes(om huden tåler det vet du best selv). Når du er ferdig, skyller du først ansiktet i lunkent vann, og så i iskaldt. Digg. Når det gjelder barberskum er det bare en type som gjelder; Biotherm Homme. De har den nok ikke på Rimi, men alle parfymesjapper fører merket. Koster ikke så ekstremt heller, ca. 150 spenn for en boks. Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Høvel er vel det beste, med mindre du har ordentlig skjeggvekst, etter det jeg har hørt.. Selv gjør jeg ca det samme som Isbilen, bare at jeg skyller høvelen i kaldt vann.. Er det en grunn til at du bruker varmt vann, isbilen, eller er det bare tilfeldig? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Nja ... det er det jeg er vant til å gjøre, og når jeg tenker meg om tror jeg det hjelper skjegget ut av porene. Når man skyller ansiktet i kaldt vann er det jo nettopp for å lukke porene. Det er nok lurest med varmt, ja. Hva er "ordentlig" skjeggvekst? Jeg har såpass at 2-dagers-stumpene mine virkelig ER to dager gamle og ikke to uker. Kunne aldri falt meg inn å bruke maskin daglig, det blir ikke skikkelig glatt. Kunne dog tenkt meg å hatt en maskin til nødstilfeller og skjeggtrimming, men det får bli når jeg får god råd. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Maskin. Enkelt og greit syntes jeg. Bare å skylle den når jeg er ferdig. Endret 25. september 2006 av Mompen Lenke til kommentar
valentino Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg bruker høvel. Fukter først ansiktet med varmt vann for å åpne porene, deretter smører jeg på barbergel og bruker så varmt vann som jeg bare klarer for å skylle høvelen. Dette fordi det varme vannet gjør slik at fett som vanligvis er på huden ikke fester seg til høvelen og gjør den sløvere. Avslutter med å skylle i iskaldt vann for å lukke porene. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Trenger ikke barbere seg så ofte når en bruker høvel Lenke til kommentar
coban Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Det er definitivt diggest med høvel, men hvis man skal ha litt kompliserte ansiktshårkonstruksjoner, bør man ha en trimmer til å ta de stedene man må være nøyaktig. Når det gjelder "triks", gjør jeg unna hele greia på følgende måte: Vask fjeset, ha på barberskum, la det virke en stund. Rak i vei, skyll høvelen i så varmt vann som overhodet mulig, barber mothårs hvis ekstrem glatthet ønskes(om huden tåler det vet du best selv). Når du er ferdig, skyller du først ansiktet i lunkent vann, og så i iskaldt. Digg. Når det gjelder barberskum er det bare en type som gjelder; Biotherm Homme. De har den nok ikke på Rimi, men alle parfymesjapper fører merket. Koster ikke så ekstremt heller, ca. 150 spenn for en boks. 6936670[/snapback] Jeg er enig, Biotherm Homme er veldig bra. Men jeg har enda et stalltips for dere raske 'stallions' - Lancome. Fikk et kit av muttern for ei tid siden og det kollapset aldri!:-) Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Tusen takk for konge svar Isbilen Tenker jeg prøver ut din måte i første omgang Lenke til kommentar
Kremfjes Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Når det gjelder barberskum er det bare en type som gjelder; Biotherm Homme. De har den nok ikke på Rimi, men alle parfymesjapper fører merket. Koster ikke så ekstremt heller, ca. 150 spenn for en boks. 6936670[/snapback] Hmm, jeg gjorde en blindtest en gang. Brukte biotherm på halve ansiktet, og gilette på andre halvdelen, og ba dama velge ut hvilken side hun likte best etterpå (uten at hun visste hvilken side som var hva selvfølgelig). Lang historie kort: Gilette vant en klar seier. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 bruker maskin jeg. syns det er enkelt og greit Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Har alltid brukt maskin. Fordi det går greit og enkelt, slipper å rote med skum og gel. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Hmm, jeg gjorde en blindtest en gang. Brukte biotherm på halve ansiktet, og gilette på andre halvdelen, og ba dama velge ut hvilken side hun likte best etterpå (uten at hun visste hvilken side som var hva selvfølgelig). Lang historie kort: Gilette vant en klar seier. 6944023[/snapback] Jeg bryr meg mer om hva jeg selv foretrekker enn hva dama (og spesielt din dame) liker. Biotherm er smooth som faen. Gilette er traktor. Lenke til kommentar
coban Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Må bare støtte meg til isbilen, Biotherm er smuud som faen. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Bruker selv kost og såpe Endret 26. september 2006 av Aldrack Lenke til kommentar
Even. Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Du bør skylle høvelen i kaldt vann, den blir fortere sløv i varmt vann. Selv foretrekker jeg maskin fordi den lar litt være igjen, slik at det ikke blir helt glatt. Det er det værste jeg vet. Også greit til å stusse skjegget med Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Barbering er for kvinnfolk. La det gro! Men skulle jeg barbert med, så hadde det vært med høvel. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Maskin er for de som er redde for å skjære seg Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Så forfengelig alle her var da! Jeg hiver bare på meg litt skum (ikke alltid jeg gidder), også raker jeg over med en høvel (fra lidl...billig, billig) i full fart. Så dusjer jeg vekk blodet etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå