Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Barbering: Høvel eller maskin? (Ansiktet)

Anonym5656

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er definitivt diggest med høvel, men hvis man skal ha litt kompliserte ansiktshårkonstruksjoner, bør man ha en trimmer til å ta de stedene man må være nøyaktig. Når det gjelder "triks", gjør jeg unna hele greia på følgende måte: Vask fjeset, ha på barberskum, la det virke en stund. Rak i vei, skyll høvelen i så varmt vann som overhodet mulig, barber mothårs hvis ekstrem glatthet ønskes(om huden tåler det vet du best selv). Når du er ferdig, skyller du først ansiktet i lunkent vann, og så i iskaldt. Digg.

Når det gjelder barberskum er det bare en type som gjelder; Biotherm Homme. De har den nok ikke på Rimi, men alle parfymesjapper fører merket. Koster ikke så ekstremt heller, ca. 150 spenn for en boks.

Lenke til kommentar

Nja ... det er det jeg er vant til å gjøre, og når jeg tenker meg om tror jeg det hjelper skjegget ut av porene. Når man skyller ansiktet i kaldt vann er det jo nettopp for å lukke porene. Det er nok lurest med varmt, ja.

Hva er "ordentlig" skjeggvekst? Jeg har såpass at 2-dagers-stumpene mine virkelig ER to dager gamle og ikke to uker. Kunne aldri falt meg inn å bruke maskin daglig, det blir ikke skikkelig glatt. Kunne dog tenkt meg å hatt en maskin til nødstilfeller og skjeggtrimming, men det får bli når jeg får god råd.

Lenke til kommentar

Jeg bruker høvel.

Fukter først ansiktet med varmt vann for å åpne porene, deretter smører jeg på barbergel og bruker så varmt vann som jeg bare klarer for å skylle høvelen. Dette fordi det varme vannet gjør slik at fett som vanligvis er på huden ikke fester seg til høvelen og gjør den sløvere.

Avslutter med å skylle i iskaldt vann for å lukke porene.

Lenke til kommentar
Det er definitivt diggest med høvel, men hvis man skal ha litt kompliserte ansiktshårkonstruksjoner, bør man ha en trimmer til å ta de stedene man må være nøyaktig. Når det gjelder "triks", gjør jeg unna hele greia på følgende måte: Vask fjeset, ha på barberskum, la det virke en stund. Rak i vei, skyll høvelen i så varmt vann som overhodet mulig, barber mothårs hvis ekstrem glatthet ønskes(om huden tåler det vet du best selv). Når du er ferdig, skyller du først ansiktet i lunkent vann, og så i iskaldt. Digg.

Når det gjelder barberskum er det bare en type som gjelder; Biotherm Homme. De har den nok ikke på Rimi, men alle parfymesjapper fører merket. Koster ikke så ekstremt heller, ca. 150 spenn for en boks.

6936670[/snapback]

Jeg er enig, Biotherm Homme er veldig bra. Men jeg har enda et stalltips for dere raske 'stallions' - Lancome.

Fikk et kit av muttern for ei tid siden og det kollapset aldri!:-)

Lenke til kommentar

6936670[/snapback]

Hmm, jeg gjorde en blindtest en gang. Brukte biotherm på halve ansiktet, og gilette på andre halvdelen, og ba dama velge ut hvilken side hun likte best etterpå (uten at hun visste hvilken side som var hva selvfølgelig). Lang historie kort: Gilette vant en klar seier.

Lenke til kommentar
Hmm, jeg gjorde en blindtest en gang. Brukte biotherm på halve ansiktet, og gilette på andre halvdelen, og ba dama velge ut hvilken side hun likte best etterpå (uten at hun visste hvilken side som var hva selvfølgelig). Lang historie kort: Gilette vant en klar seier.

6944023[/snapback]

Jeg bryr meg mer om hva jeg selv foretrekker enn hva dama (og spesielt din dame) liker. :p Biotherm er smooth som faen. Gilette er traktor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...