Kimelimm Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Er det etsted man kan resette tone klossene? Hvis jeg tar den snap to grind greia av, så må jeg sitte og stille inn dem til standard når jeg er ferdig med det jeg skal, kan jeg ha en reset knapp på klossene??? Og hvis Lenke til kommentar
Naturen Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Hallo. Jeg har nylig kjøpt FL Studio. Hvor er Panfløyta? Finnes den i FL? Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Om du skaffer deg EDIROL får du noen veldig virkelighetstroe lyder av forskjellige instrumenter. Panfløyen er bare helt digg, men så klart, koster mye penger. Lenke til kommentar
BorN Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Har 4 forskjellige stemmer fra en MIDI-fil som ikke stemmer helt med takta. Altså ikke synkronisert korrekt med åttendedelene i sangen. Bassen kommer f.eks. noen tidelssekund før vokalen for hver gang bassen bytter tone. Problemet er at den ikke kommer AKKURAT 0,2 sekunder før vokalen hver gang (da hadde jeg bare merket hele basstemma, og forsøvet den 0,2 sekunder bortover). På èn tone kommer den en åttendedel for tidlig, andre ganger er den litt på etterkant. Det jeg lurer på: Finnes det en funksjon i FL Studio (eller i et tilleggsprogram) som får notene til å plassere seg på den nærmeste åttendedelen? For eksempel å få notene avbildet under... ...til å bli sånn cirka slik... ...ved hjelp av noen få tastetrykk? (Merk at når tonen slutter ikke er så viktig, det går ann å fikse ved hjelp av Legato-funksjonen. Det som er viktig er som sagt når tonene begynner.) En slik funksjon hadde i alle fall hvert enDel (med stor D) enklere enn å manuelt justere hver [settinnbanneordher] note. Noe jeg gikk lei av halveis gjennom pianostemma For de som skulle være interesserte, så skal jeg lage en remix av Beatles' Yesterday. Kanskje. Edit: Løst her (Uferdig Yesterdaysang her) Endret 3. mars 2008 av BorN Lenke til kommentar
Livert Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Hvorfor hører jeg ikke den første tonen på instrumentet (melodien) på låten når jeg bruker f.eks. Legacy Cell-synthen? Hører første tonen når alt loopes, men ikke første gang jeg spiller sekvensen. Litt irriterende nå man vil høre partier hyppig omigjen og "justere" harmonien... Lenke til kommentar
Landstad. Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 fin guide:D noen som veit ossen laste ned nexus 1.30 _ har 1.0 noen somlinke til update_ Lenke til kommentar
safeaim Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hvorfor hører jeg ikke den første tonen på instrumentet (melodien) på låten når jeg bruker f.eks. Legacy Cell-synthen? Hører første tonen når alt loopes, men ikke første gang jeg spiller sekvensen. Litt irriterende nå man vil høre partier hyppig omigjen og "justere" harmonien... Vet dette svaret kommer seint men leste tråden først nå. Du må nok gå inn i audio settings og slå av "reset plugins on transport" Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Noen som vet hvor jeg kan laste ned lydene til Basshunter? GRATIS Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Huff... Produsert i 4 år og begynner å bli rimelig lei av all den samplingen... LAG EGET! Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Kvifor er ikkje denne sticky? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Kvifor er ikkje denne sticky? Fordi vi har en samletråd som sticky: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=865311 Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Åja, eg leste ikkje så langt - ein heller vanleg problemstilling her på forumet antek eg! Beklager det, men la oss sjå positivt på det; begge får opp postcounten ytterligare! Nei men frå spøk til revolver - veldig fin tråd. Velskreven og nyttig som oppslagsverk. Eg føler eg "kan" FL Studio, men ikkje i detalj for å seie det slik. Så dette er ein nyttig ressurs og godt oppslagsverk. Takk. Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Hvilken verson er dette? Lenke til kommentar
Requi Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Om man drar en lyd til å erstatte kick'en (den som er der ved oppstart), hvordan kan jeg bytte tilbake til den kicken igjen? Hvor finner jeg de "standard" instrumentene/lydene. Altså, de fire standard'ene. Og linker til hvor jeg kan skaffe mere instrumenter/lyder? .. Lenke til kommentar
arralou Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Om man drar en lyd til å erstatte kick'en (den som er der ved oppstart), hvordan kan jeg bytte tilbake til den kicken igjen? Hvor finner jeg de "standard" instrumentene/lydene. Altså, de fire standard'ene. Og linker til hvor jeg kan skaffe mere instrumenter/lyder? .. Da må du nesten finne den tromma du vil ha igjen, ved å gå på "packs" og finne den. Jeg bruker også FL, og syns det er et fantastisk program. Hvis noen trenger hjelp til ting der er det bare å si fra. Er heller ikke lenge til FL 9 kommer ut, og det ser ut som det følger med en del jævlig kule plugins der Lenke til kommentar
ZtriCk-T Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Da var Fl studio 9 kjøpt. er dog helt ny på dette, gleder meg til jeg greier litt mer en bare "bam, klapp, klapp" EDIT: går det ann å laste ned instrumenter ? (: Endret 21. november 2009 av Mike32 Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 EDIT: går det ann å laste ned instrumenter ? (: Her har du en haug med gratis instrumenter. ...og her. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Det jeg lurer på: Finnes det en funksjon i FL Studio (eller i et tilleggsprogram) som får notene til å plassere seg på den nærmeste åttendedelen? For de som skulle være interesserte, så skal jeg lage en remix av Beatles' Yesterday. Kanskje. Ah, det gjorde jeg også for noen dager siden faktisk. Men bare for moro skyld. Det finnes en funksjon som gjør dette. Du finner den i piano roll, om du trykker på "options" knappen (trekant i venstre hjørne oppi der) og leter under "tools". Husker ikke hva den heter nå i farta. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Dersom noen trenger hjelp i FL Studio kan dere bare legge meg til på MSN: [email protected] (Har brukt FL i snaut 10 år) Har ikke veldig mye tomrom i dagsplanene, men hjelper gjerne til dersom jeg har tid. Kan gjerne legges til i førstepost. Sikkert flere også som stiller seg til disposisjon? Endret 27. mai 2010 av Joakim Skurk Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg er interessert i ¨å lære meg FL, skal ikke se om jeg får lastet ned en demo snart. Har prøvd det før mange ganger men synes sequensere er vanskelig å bruke forhold til trackere men ser at trackere har sine ulemper også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå