Gå til innhold

Grunnleggende innføring i FL Studio

Cuneax

Anbefalte innlegg

Er det mulig å gjøre så man plasserer tonene i piano roll slik at de starter der hvor rutene starter? Vet ikke om dere skjønner hva jeg mener, men jeg har samme problemet med Playlist. Jeg vil at det jeg legger inn skal starte på en strek i rutenettet, slik at jeg slipper å gå inn og justere flere ganger helt til det passer.

Tenker du på "Snap to grid"? I såfall, klikk på knappen i vedlagt bilde. Selv har jeg "Snap to grid helping lines". Vises som Line i drop down-menyen.

post-77163-1196716862_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av erfaring er det beste å sette Snap To Grid på Beat, altså det nest nederste valget. Veldig fleksibelt, og allikevel ikke nødvendig å pirke så altfor mye. Dog har jeg det bare i Playlist, i Piano Roll liker jeg å ha det på Main.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

hallo :)

vet noen hva slags digitalt instrument eller VTS som det kansje kalles som han bruker her på 00:14 ?

Btw, jævla bra til å være den første du har lagd :) , bedre enn den første jeg lagde, som tilfeldigvis var i går :innocent:

ops glemte link :blush:

Endret av Grievdus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva med alle amatørene som lager remixer? Hvor får de alle vokalsporene fra? Snakka litt med en som fikk lagde en remix av Weezy F Baby - Neck of the woods, og han sa at han fikk vokalen fra jamglue.com. Vet noen om noen andre steder for vokaler?

Og btw Grievdus, det var ikke dårlig for å være første gang. imo burde du endre på hvordan synthen høres ut, var litt for plastikk for meg.

Lenke til kommentar
Hva med alle amatørene som lager remixer? Hvor får de alle vokalsporene fra? Snakka litt med en som fikk lagde en remix av Weezy F Baby - Neck of the woods, og han sa at han fikk vokalen fra jamglue.com. Vet noen om noen andre steder for vokaler?

jeg vet ikke hvor de får vokalene fra. har aldri laget en remix av andres låter.

Lenke til kommentar
Hr en midifil med trommer, hvordan får jeg lagt på bra lyder på det i FL?

Det blir 1 pianoroll med en del på.

Jeg tar utgangspunkt i at trommesporet er på én channel og har flere lyder i Piano Roll, en lyd per linje. F.eks bass, hi-hat og skarptromme.

Vi starter med basstromme-lyden:

1. Lag en helt ny Channel som inneholder lyden av en bass/basstromme du selv velger.

2. Velg den originale channelen med midifila i, og åpne Piano Roll. Her har du en vannrett linje for hver lyd.

3. Velg markeringsverktøyet, merk en av linjene (basstromme-lydlinja) fra start til slutt, og kopier med CTRL-C.

4. Åpne Piano Roll i den nye channelen med basstromme-lyden, og den lim inn med CTRL-V. Pass på at lyden ikke blir forskjøvet i forhold til der den sto originalt.

5. Gjenta punkt 1-4 med skarptromme og hi-hat og eventuelle andre spor.

Lenke til kommentar

Jeg tar utgangspunkt i at trommesporet er på én channel og har flere lyder i Piano Roll, en lyd per linje. F.eks bass, hi-hat og skarptromme.

1. Lag en helt ny Channel som inneholder lyden av en bass/basstromme du selv velger.

2. Velg den originale channelen med midifila i, og åpne Piano Roll. Her har du en vannrett linje for hver lyd.

3. Velg markeringsverktøyet, merk en av linjene (basstromme-lydlinja) fra start til slutt, og kopier med CTRL-C.

4. Åpne Piano Roll i den nye channelen med basstromme-lyden, og den lim inn med CTRL-V. Pass på at lyden ikke blir forskjøvet i forhold til der den sto originalt.

Dette funka, men alle lydene mine blir forskrudd, får en sånn innestengt distortioneffekt oppå.. Høres helt rompe ut!

Lenke til kommentar

Dette funka, men alle lydene mine blir forskrudd, får en sånn innestengt distortioneffekt oppå.. Høres helt rompe ut!

Kommer ikke på annet enn at det kan være noen effekter i Mixer'n som står på... Sjekk at Master-sporet er tomt (som vist her), samt at ingen effekter er skrudd på i noen av FX-sporene.

Men mest sannsynlig er det en annen (u)logisk forklaring på problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...