BorN Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Er det mulig å gjøre så man plasserer tonene i piano roll slik at de starter der hvor rutene starter? Vet ikke om dere skjønner hva jeg mener, men jeg har samme problemet med Playlist. Jeg vil at det jeg legger inn skal starte på en strek i rutenettet, slik at jeg slipper å gå inn og justere flere ganger helt til det passer. Tenker du på "Snap to grid"? I såfall, klikk på knappen i vedlagt bilde. Selv har jeg "Snap to grid helping lines". Vises som Line i drop down-menyen. Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Sweet! Takk for hjelpen Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Av erfaring er det beste å sette Snap To Grid på Beat, altså det nest nederste valget. Veldig fleksibelt, og allikevel ikke nødvendig å pirke så altfor mye. Dog har jeg det bare i Playlist, i Piano Roll liker jeg å ha det på Main. Endret 5. desember 2007 av ehs5 Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) hvordan endrer man tempoet på melodien? Bildet på guiden har blitt borte Endret 9. desember 2007 av Grievdus Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Rett til høyre for Record-knappen. Lenke til kommentar
King123 Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Fant det ut Endret 10. desember 2007 av King123 Lenke til kommentar
vStyle Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Vet noen her hvordan fjerner man stemme fra samples/sanger? Lenke til kommentar
vStyle Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Lagde nettopp en sang på min første dag i FL Studio.. jeg er så stolt! 51 sek, woo. Her kan du høre den. Ja det er simpelt og crappy, men bare lekte litt rundt. Er ikke erfaren heller. Kritikk plx Rappen tatt fra intervjuet. Tok bare en tilfeldig vokal. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) hallo vet noen hva slags digitalt instrument eller VTS som det kansje kalles som han bruker her på 00:14 ? Btw, jævla bra til å være den første du har lagd , bedre enn den første jeg lagde, som tilfeldigvis var i går ops glemte link Endret 11. desember 2007 av Grievdus Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) hello Er ny på fl studio, har prøvd meg litt på å lage musikk å har så langt kommet fram til dette (se fil nedenfor) ikke akkurat det beste, men det jeg lurer på er hva jeg burde gjøre videre å kansje forbedre/endre osv. Takker veldig mye på svar! Fly_away.mp3 Endret 22. desember 2007 av Grievdus Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Vet noen her hvordan fjerner man stemme fra samples/sanger? du kan ikke fjene stemme fra en låt uten å ødelegge låta. no can di. trodde først det var prg til slikt men nope. går ikke med mindre du har hele prosjektet og kan mute vokalene Lenke til kommentar
vStyle Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Hva med alle amatørene som lager remixer? Hvor får de alle vokalsporene fra? Snakka litt med en som fikk lagde en remix av Weezy F Baby - Neck of the woods, og han sa at han fikk vokalen fra jamglue.com. Vet noen om noen andre steder for vokaler? Og btw Grievdus, det var ikke dårlig for å være første gang. imo burde du endre på hvordan synthen høres ut, var litt for plastikk for meg. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) takk for respons , skal gjøre det! Btw, trur du kan få tak i noen vokaler på www.EMPE3.net . fikk noen av en kamerat derfra, kan legga til ett par her C_Bool___Would_You_Feel_Acapella__www.eMPe3.net_.mp3 Groove_Coverage___Runaway__Acapella__www.eMPe3.net_.mp3 Endret 26. desember 2007 av Grievdus Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Hva med alle amatørene som lager remixer? Hvor får de alle vokalsporene fra? Snakka litt med en som fikk lagde en remix av Weezy F Baby - Neck of the woods, og han sa at han fikk vokalen fra jamglue.com. Vet noen om noen andre steder for vokaler? jeg vet ikke hvor de får vokalene fra. har aldri laget en remix av andres låter. Lenke til kommentar
vStyle Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Se der ja, mange vokalspor på den sida.. takker Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hr en midifil med trommer, hvordan får jeg lagt på bra lyder på det i FL? Det blir 1 pianoroll med en del på. Lenke til kommentar
BorN Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hr en midifil med trommer, hvordan får jeg lagt på bra lyder på det i FL? Det blir 1 pianoroll med en del på. Jeg tar utgangspunkt i at trommesporet er på én channel og har flere lyder i Piano Roll, en lyd per linje. F.eks bass, hi-hat og skarptromme. Vi starter med basstromme-lyden: 1. Lag en helt ny Channel som inneholder lyden av en bass/basstromme du selv velger. 2. Velg den originale channelen med midifila i, og åpne Piano Roll. Her har du en vannrett linje for hver lyd. 3. Velg markeringsverktøyet, merk en av linjene (basstromme-lydlinja) fra start til slutt, og kopier med CTRL-C. 4. Åpne Piano Roll i den nye channelen med basstromme-lyden, og den lim inn med CTRL-V. Pass på at lyden ikke blir forskjøvet i forhold til der den sto originalt. 5. Gjenta punkt 1-4 med skarptromme og hi-hat og eventuelle andre spor. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hr en midifil med trommer, hvordan får jeg lagt på bra lyder på det i FL? Det blir 1 pianoroll med en del på. Jeg tar utgangspunkt i at trommesporet er på én channel og har flere lyder i Piano Roll, en lyd per linje. F.eks bass, hi-hat og skarptromme. Vi starter med basstromme-lyden: 1. Lag en helt ny Channel som inneholder lyden av en bass/basstromme du selv velger. 2. Velg den originale channelen med midifila i, og åpne Piano Roll. Her har du en vannrett linje for hver lyd. 3. Velg markeringsverktøyet, merk en av linjene (basstromme-lydlinja) fra start til slutt, og kopier med CTRL-C. 4. Åpne Piano Roll i den nye channelen med basstromme-lyden, og den lim inn med CTRL-V. Pass på at lyden ikke blir forskjøvet i forhold til der den sto originalt. 5. Gjenta punkt 1-4 med skarptromme og hi-hat og eventuelle andre spor. Dette funka, men alle lydene mine blir forskrudd, får en sånn innestengt distortioneffekt oppå.. Høres helt rompe ut! Lenke til kommentar
BorN Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hr en midifil med trommer, hvordan får jeg lagt på bra lyder på det i FL? Det blir 1 pianoroll med en del på. Jeg tar utgangspunkt i at trommesporet er på én channel og har flere lyder i Piano Roll, en lyd per linje. F.eks bass, hi-hat og skarptromme. Vi starter med basstromme-lyden: 1. Lag en helt ny Channel som inneholder lyden av en bass/basstromme du selv velger. 2. Velg den originale channelen med midifila i, og åpne Piano Roll. Her har du en vannrett linje for hver lyd. 3. Velg markeringsverktøyet, merk en av linjene (basstromme-lydlinja) fra start til slutt, og kopier med CTRL-C. 4. Åpne Piano Roll i den nye channelen med basstromme-lyden, og den lim inn med CTRL-V. Pass på at lyden ikke blir forskjøvet i forhold til der den sto originalt. 5. Gjenta punkt 1-4 med skarptromme og hi-hat og eventuelle andre spor. Dette funka, men alle lydene mine blir forskrudd, får en sånn innestengt distortioneffekt oppå.. Høres helt rompe ut! Kommer ikke på annet enn at det kan være noen effekter i Mixer'n som står på... Sjekk at Master-sporet er tomt (som vist her), samt at ingen effekter er skrudd på i noen av FX-sporene. Men mest sannsynlig er det en annen (u)logisk forklaring på problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå